Bülent Mataracı, OTORİTER’de sektörün nabzını tutuyor


bulentmataraci21

Dağıtım Kanalı Röportaj

Business Channel Türk TV’de yayımlanan OTORİTER isimli programın yapım ve sunuculuğunu üstlenen Bülent Mataracı ile perakende sektörü yöneticilerinin özellikleri, OTORİTER Programının doğuş fikri, konsepti ve hedefi ile ilgili konuları konuştuk. Mataracı, OTORİTER Program akışına yönelik olarak, “Program akışını 3 temel üzerine kurguluyorum. İlki, konuğu kendi ağzından tanıyor, sektörel tecrübelerini öğreniyoruz. İkincisi, işletmesini, markasını, bünyesindeki sektör veya sektör dışı iş modellerini tanıtıyoruz. Üçüncü bölümde, fark katan çalışmalarını, sektör görüşlerini değerlendiriyoruz, genç girişimcilere mesaj ve tavsiyelerini alıyoruz” şeklinde konuşuyor. 

Bülent Mataracı kimdir? Kısaca kendinizden söz eder misiniz?

1963 yılında Trabzon’da doğdum. Cumhuriyet Üniversitesi Elektrik Bölümü mezunuyum. Sektöre, 1990 yılında, Profilo, AEG, BSH Satış Sonrası Hizmetler/Pro-Ser’de idari ve teknik müfettiş olarak giriş yaptım. 7 yıl süresince, Çerkezköy fabrikalarında imalat, Ar-Ge ve teknik temel eğitim süreçleri sonrasında, teknik hizmetler, servis denetimleri, müşteri hizmetleri kurumsal yöneticilik görevlerinde bulundum. 1997 yılından itibaren 16 yıl boyunca, kendi isteğimleGeneral Electric ( USA) Türkiye Servis Teknik Müdürü ve Müşteri Hizmetleri Koordinatörü olarak görev aldım. 2012 yılında, ev teknolojileri sektöründe kendi işimi kurdum. Halen satış mağazası, teknik servis, Boyner (Back-Up) danışmanlığı, Kadıköy ve Ataşehir Kaymakamlığı İlçe hakem heyetlerinde bilirkişilik, teknik öğretmenlik, sektörel eğitimler ve OTORİTER TV Program Yapım ve Sunuculuğu’nu sürdürmekteyim. Hobilerim olarak, Türk Sanat Müziği korist ve solistliği, bağlama çalmak, fotoğraf ve video çekmek, tabiatta gezinmek ve yeni yerler keşfetmek yer alıyor.

SORUN ANLATMAKTAKİ BECERİLERİMİZİ, ÇÖZÜM ÜRETMEKTE GÖSTEREMİYORUZ

Sektörümüzün hemen hemen her kademesinde çalışmış ve şu anda da sivil toplum kuruluşlarında faal biri olarak, sektörün en önemli sorunları sizce nelerdir?

Sektörü iki gruba ayırıyorum. Birinci grubu, sektörde 1. kuşağı oluşturan “olanlar”, ikinci grubu ise, 2. kuşak ve sonrasını kapsayan “doğanlar” olarak değerlendiriyorum. Sektörün sorunu olarak, bu iki kuşak arasındaki sektöre ve ticarete bakış farkını görüyorum. “Olanlar”ın tecrübeleriyle, “doğanlar”ın enerjilerini birleştirememek, bana göre önemli bir kayıp. Sorun anlatmaktaki becerilerimizi, çözüm üretmekte gösteremiyoruz. Sektör sorunları konu başlıkları olarak; vasıflı personel, karlılık, mağazacılıkta sürdürülebilir hamlelerin yapılamaması, AVM kiraları, zincir mağaza uygulamaları, gelişen internet ticareti ve illegal faaliyetlerin geleneksel yapılara olumsuz etkileri sıralanabilir. Buralarda STK kuruluşlarının birleştirici, yönlendirici olmalarına ve güç birlikteliği kurmalarına ihtiyaç var. Ne yazık ki, başlıktaki ana fikre geliyoruz. Sorun aktarmaktaki becerilerimizi, çözüm üretmede kullanamıyor, ortak paydalarda pozisyon alamıyoruz.

Güneş; gölgeden çıkanlara ulaşır. Hizmet sanattır, kutsaldır ve sanatla sunulduğunda prestij katar. Bilgi ister, terbiye ister, hitabet ister, etik değerlere bağlılık ve toplum kültürüne uyum ister. 24 yıllık kurumsal yöneticiliğim ve yönetimini üstlendiğim Satış Sonrası Hizmetler Derneği’mizde öncelikli konularımız bu paraleldedir. Meslekte bu değerlerle donanımlı meslektaşlarımızla, yollar aldık, onlarla olmaktan onur duydum, yolunuza çıkan veya yolunuzun kesiştiği değer yoksullarıyla da mücadeleyi ilke edindim.

Neden tv ekranlarında bir program yapma ihtiyacı duydunuz, programınızın adı neden OTORİTER?

Toplumun önüne çıkma cesaretini, kendime duyduğum güven ve yetilerimde buldum. Sektörümüzde başarıya ulaşmış, hikayelerinden etkilendiğim, haber değeri olan; üreticilerimiz, perakende girişimcilerimiz, toptancılarımız, markalarımız, duayen ve üstatlarımıza kısaca sektörün sessiz kalan seslerine omuzdaşlık yapmayı amaçladım.Meslektaşlarımı seviyorum. Böylesine değerli tecrübeleri sektörle paylaşmak, enerjilerine katkı sağlamak, onurlandırmak, sektörle tanıştırmak, genç girişimcilere yön vermek, program videolarının eğitim ve tanıtım amaçlı kullanılmasına olanak sağlamak, iletişim bilgileri ve iş modelini tanıtmak, web sayfalarından ve sosyal iletişim ağlarından kendi sesleriyle hikayelerini hatıralarına katmayı amaçlıyorum.

bulentmataraci2

GÖREV; BÜYÜK BİR ŞEYİ BAŞARMAK DEĞİL, GEREKENİ YAPMAKTIR

Program adı neden OTORİTER?

Sektörde 27. yılım. Yurt içi imalat, Ar-Ge, kurumsal yöneticilik, yurt içi ve dışında mesleki eğitim, denetim, STK’larımızda yöneticilik, devlet kurumlarında bilirkişi, kurumsal danışmanlık, yetkili bayi, satıcı, yetkili servis görevlerinde bulundum. Aynı zamanda, eğitim odaklı mesleki teknik öğretmenim. Onca yıl, bunca “know how” dolayısıyla,programın iddialı olması kaçınılmazdır. Yer yer sektör değerlerimizi tanıtır, yer yer hatalı uygulamaları yereriz, çözümler sunarız. Hatta sonuç odaklı pozisyon alırız, eylemlerimizin ucu açık.

Programınızın özelliklerinden bahseder misiniz? Programınızda neler konuşuluyor?

Program akışını 3 temel üzerine kurguluyorum. İlki, konuğu kendi ağzından tanıyor, sektörel tecrübelerini öğreniyoruz. İkincisi, işletmesini, markasını, bünyesindeki sektör veya sektör dışı iş modellerini tanıtıyoruz. Üçüncü bölümde, fark katan çalışmalarını, sektör görüşlerini değerlendiriyoruz, genç girişimcilere mesaj ve tavsiyelerini alıyoruz. Program; Beyaz Eşya Perakendeciler Derneği (BEYPER ), İklimlendirme Soğutma Eğitim Danışma ve Araştırma Derneği (İSEDA) Satış Sonrası Hizmetler Derneği (SHD) destekleri ve Dağıtım Kanalı Dergisi iş birliği ile yapılmaktadır.

Programınıza kimleri davet ediyorsunuz, kimler katılıyor? Hedef kitleniz kimlerdir?

Programa, sektörde yıllarını vermiş duayenlerimizi, başarı hikayesi olanları konuk alıyoruz. Hedef kitlemizi üretici, bayi-satıcı, toptan ve ara toptancılar, satış sonrası hizmet işletmeleri, servisler. ve sektör tedarikçileri oluşturuyor.

Katılımcıların programınız ile ilgili görüşlerinden söz eder misiniz?

Sektörümüzde bir ilki gerçekleştiriyoruz, birçok katılımcımızı televizyon programına ikna etmekte zorlanıyoruz. Stüdyoda birlikte olmamız, programın karşılıklı sohbet formatında olması işimizi kolaylaştırıyor.

Katılımcıların program sonrası inanılmaz keyif aldıklarını görüyorum. Hemen yayın gününü not alıyorlar. Her bir konuğumdan aynı verimi alıyorum, o da ben de mutlu ayrılıyoruz, tekrarını isteyen konuklarım dahi oluyor.

Programınıza katılmak isteyen, ne yapmalı?

Televizyon yayını sonrası, sektörel yayın; Dağıtım Kanalı Dergisi tarafından üstlenilmektedir. Katılım için, yildirimsoylemez@dagitimkanali.net adresinden bize ulaşabilirler.

Katılımcılara katkılarınız nasıl oluyor, onlara ne tür avantajlar sunuyorsunuz?

Ürün, işletme ve hizmet alanındaki görseller ile kurumun web sayfası, iletişim bilgileri ve marka logolarının bulunduğu görseller program süresince ekrana taşınmaktadır.

Türkiye’nin ilk ve tek iş kanalı, Business Channel Türk ve BR TV ( Türksat, D-Smart) ve ayrıca interaktif olarak yayınlanmaktadır. Yayın sonrası program, Dağıtım Kanalı Dergisi sektör sosyal ağından yayınlanıyor. Dağıtım Kanalı Dergisi’nde program yayın tarihini takip eden sayıda haber ve reklam niteliğinde yayınlanacaktır (Dergide yayınlanacak görsel, katılımcı tarafından hazırlanmaktadır.) Beyaz Eşya Perakendeciler Derneği BEYPER Yönetim Kurulu ve üye portalı, Satış Sonrası Hizmetler Derneği sosyal ağ ve portalı ve OTORİTER Program katılımcıları portalından yayınlanmaktadır. Katılımcı program videosunu, web sayfası, sosyal ağları, mağaza showroomları, personel eğitimleri, iş yerleri ve ofisler gibi çeşitli mecralarda kullanabilir.

Bundan sonraki amacınız ve hedefleriniz nelerdir?

Sektörde satış ve servis odaklı iki dernekteki faaliyetlerim, mağazacılık, teknik servis ve danışmanlık hizmetlerim devam ediyor. Gerek kendi işimde gerekse idaresinde bulunduğum sektör derneklerinde önemli ayrıntılara katkı sağlamayı amaçlıyorum.Geçen yıl, SHD olarak, Bağcılar Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Bağcılar Belediyesi işbirliğinde, 450 işsiz gence AB destekli Meslek Edindirme, Belgelendirme ve İstihdama Katkı Projesi’ni bitirdik. Projemiz, 2016 yılının en verimli projesi seçildi.

Bu tür katma değeri yüksek projeler gerçekleştirmek, sektör sorunlarına çözüm sunmak ve tüketici bilincine katkı sağlamak ideal ve hedeflerimizdendir.

OTORİTER’e gelecek olursak;televizyonculuk, ihtisas isteyen bir konu. Bu alanda seçici ve donanımlı bir sektördeyiz. Program henüz ikinci ayında olmasına karşın, içerik ve sunum bakımından başarılı bulunarak, merkezi İngiltere’de olan tv kanalı Business Channel’danUluslararası Akreditasyon Sertikası’na layık görüldü. Bu durum, bana motivasyonum açısından çok iyi geldi. Bu konuda da amacıma ulaşmak ideallerimdendir.

Eklemek istediğiniz konularınız nelerdir?

Bizler, sektörümüze enerji yaymaya devam edeceğiz.Yolculuklarımıza eşlik edecek meslektaşlarımızdan; programa katılıp, hikayelerini, fikirlerini ve önerilerini paylaşmalarını; sektörde hikayesi olan meslektaşlarımızın yönlendirmesini istiyorum. Elbette, sektör ya da program eleştirilerinizi bizlerle paylaşın, lütfen. Çok özel konularınızın büyük hassasiyetle korunacağını ve saklı tutulacağını temin ediyorum.OTORİTER@bulentmataraci.com adresinden bekliyorum.

bulnetmataraci3_1

 





Copyright © 2013-2015. Dağıtım Kanalı Tüm Hakları Saklıdır.

Dağıtım Kanalı web sitesi şuana kadar 31709190 defa tıklanmıştır.