“İnsanların hayatlarını kolaylaştırmaya çalışıyoruz”


Siemens Bayi Röportaj21_1

Dağıtım Kanalı Röportaj

Satış sonrası servis bölümünde teknisyen olarak çalışma hayatına başlayan, ardından, ARC Teknik Isıtma ve Soğutma Sistemleri Şirketi’ni ve Asya Grup İklimlendirme İnşaat San. ve Tic. Ltd. Şti’yi kurarak çalışmalarını sürdüren Hakan Uğurtan ile perakendecilikte satış alanında çeyrek asra dayanan deneyim ve birikime sahip Necmettin Tek’in yolları, Asya Grup Siemens Olivium AVM Mağazası’nın ortaklığında kesişti. Asya Grup’un perakendecilik sektöründe yeni mağazalar açarak büyümesi yönünde projeler gerçekleştiren Uğurtan ile Tek’le perakendecilikte faaliyet gösterme kararları, mağazaları, perakendeciliğin avantaj ve dezavantajları ve hedefleri konusunda görüştük.   

Hakan Uğurtan

Kendinizi ve firmanızı tanıtır mısınız?  

1980, İstanbul doğumluyum, evli ve 2 çocuk babasıyım. Çalışma hayatına, 1996 yılında satış ve pazarlamanın en önemli süreçlerinden biri olan, satış sonrası servis bölümünde teknisyen olarak başladım. 2002 yılında, ARC Teknik Isıtma ve Soğutma Sistemleri Şirketi’ni kurarak, sektörün öncü firmalarından birinin kurumsal satış sonrası montaj hizmetini verdik ve montaj hizmetini takiben, şimdi bayisi olduğumuz Siemens markasının kurumsal ve toplu satış projelerini yürüttük. 2012 yılında da Asya Grup İklimlendirme İnşaat San. ve Tic. Ltd. Şti’yi kurduk. Faaliyetleri devam eden toplu satış yaptığımız inşaat projeleri alanımız yanında da 2014 yılında, Güneşli’de açtığımız ilk Siemens beyaz eşya mağazası ile perakendeciliğe giriş yaptık. 2017 yılında, Olivium AVM’de  açtığımız 2. Siemens beyaz eşya mağazamızla büyümeye devam ediyoruz.

Satış sonrası hizmet alanında kaç kişilik bir ekibe sahipsiniz? Hangi kuruluşlara yönelik satış sonrası hizmet veriyorsunuz?

23 kişilik güler yüzlü, güçlü, genç ve dinamik bir ekibe sahibiz. Klima ve ankastre ürünlerin toplu satışını yapmış olduğumuz önemli inşaat projelerine, satış sonrası hizmet veriyoruz.

Satış gerçekleştirdiğiniz projelerden örnek verebilir misiniz?

Büyük ölçeği İstanbul’da olmak üzere, Türkiye’nin pek çok ilinde Kuzu Grup İnşaat, Avrupa Konutları, Gül İnşaat, Babacan Grup, Toya Yapı, Metsan Nexus, Huzurlu Marmara gibi önemli ve güçlü firmaların inşaat projelerinde, klima ve ankastre ürünlerin satışını gerçekleştirdik. İhalesini aldığımız devam eden projelerimizde, toplamda 8000 konut için satışlarımız devam etmektedir.

Hizmet ağınızı genişletme yönündeki çalışmalarınız neler?

Satış gerçekleştirdiğimiz ve başarıyla tamamladığımız projelerimiz, bizim için hizmet ağımızı genişletme noktasında çok önemli bir referans olmaktadır. Perakende kanalında da, mevcut 2 şubemizde gösterdiğimiz yüksek satışlar ve müşteri memnuniyeti doğrultusunda, yeni şubeler açmayı planlıyoruz.

Siemens bayisi olarak perakendeciliğe başlama kararını nasıl aldınız, ne zaman  başladınız?

Öncelikle, Siemens çok güçlü ve kaliteli bir uluslararası yapı. Böyle bir yapının bir parçası  olmak, benim için çok önemliydi. Ben, bu zincirin halkalarından kurumsal satış tarafında,  önemli ve başarılı projelere imza attıktan sonra, yine Siemens ailesinin bayi kanalında aynı  şekilde başarı sağlayabileceğim düşüncesiyle, 2014 yılında Güneşli’de ilk mağazamızı açarak perakendeciliğe başlamış oldum. İnşaat projelerinin yanında, insanların da bireysel  ihtiyaçlarına cevap verme ve yardımcı olma isteği, bu kararımda etkili oldu.

Perakendeci olmaya sizi yönlendiren düşünceler ve duygular neler oldu?

Öncelikle, Siemens’in marka bilinirliği ve güvenilirliği, sektördeki müşteri memnuniyet oranının yüksek olması, benim perakendeciliğe yönelmemde çok etkili oldu. Gerçekleştirdiğimiz kurumsal satış projelerinde son tüketiciye ulaşamadığımız için, bireysel müşterilerin ihtiyaçlarına cevap verebilmek, onların soru işaretlerini gidererek mutlu ve memnun bir şekilde evlerine dönmelerini sağlama düşüncesi de perakendeci olmam yönünde, oldukça etkili olmuştur.

Perakendecilik sizce para kazandıran bir meslek mi?

Perakendecilik hem avantajları hem dezavantajları olan bir meslek. Elbette, satış yaptığınız sürece belli bir kar marjınız oluyor ama başarılı bir firmanın çok ciddi sabit giderleri olabiliyor; mağaza kirası, personel giderleri gibi. Bu yüksek sabit giderleri tehlikeli kılan devamlı olmasıdır. Dönemsel olarak satış oranınız düştüğünde, maalesef bu giderler sabit kalmakta ve satışlarınızı artıramadığınız zaman, zarar etmenize sebep olabilmektedir.

Bu nedenle, benim için perakendecilik aslında para kazanmaktan öte, çok zor yanları olan bir meslek ama zorluklarına rağmen, markayı sahiplenmek ve markanızın insanlarda,  müşterilerde yarattığı mutluluk, memnuniyet çok daha önemli ve tatmin edici oluyor.  İnsanların hayatlarını kolaylaştırmaya çalışıyor, onların soru işaretlerini gideriyoruz, markanız ve ekibiniz bu konuda iyi ise, bence maddi olarak da karşılığını alıyorsunuz.

Ayrıca, perakendecilik rekabetin çok fazla olduğu bir sektör. Spot ve internet kanalı ile  ucuz ve kalitesiz ya da garanti kapsamı dışında satılan ürünler, aslında işini kurumsal ve profesyonel olarak yapan perakendecileri olumsuz etkileyebiliyor. Ama müşterinizi, ürünün teknik özellikleri, kalitesi ve satış sonrası verilen hizmet ile ilgili yeterince aydınlattığınızda, o da doğru olan tarafı seçiyor.

Necmettin Tek

Kendinizi ve firmanızı tanıtır mısınız?

1973 yılında, İstanbul’da doğdum, evli ve 2 çocuk babasıyım. Satış alanına yönelik  çalışmalarıma, 1995 yılında Öncüler firmasında satış temsilciliği görevini üstlenmemle başladım. 3 yıl sürdürdüğüm bu görevin ardından, BSH Ev Aletleri’nde satış temsilcisi olarak 10 yıl çalıştım. Gorenje’de 4 yıl daha sonra ise, Gürbüz Grup’ta 4 yıl yöneticilik görevini icra ettikten sonra, görevimden ayrılarak, Asya Grup’ta Hakan Uğurtan ile ortaklık kararı aldım. Şu anda, birlikte çalışmalarımızı sürdürüyoruz.  

Hakan Bey’le nasıl tanıştınız? Birlikte çalışma kararı nasıl gerçekleşti?

Hakan Bey ile sektörümüzün içinde tanıştık. Hakan Bey’in kurmuş olduğu Asya Grup’ta daha çok proje satışlarına ağırlık veriliyordu. Hakan Bey, bana perakende sektöründe büyümek istediğini belirterek, bu doğrultuda geliştirdiği projesini anlattı. Projeyi çok pozitif olarak değerlendirdim ve iş ortaklığını kabul ettim. Şu an, iki mağazamız var ve bu yıl bir, iki daha mağaza açma planımız var.

Perakendeciliğin avantajları, dezavantajları, fırsatları ve tehditleri nelerdir?

Perakendeciliğin avantajlarını şöyle sıralayabilirim: Her gün yeni insanlar tanımak. Her satışın farklı gelişmesi. Çalışmalarımızın başarısını görmek ve yaşamak. İş arkadaşlarımız ile takım halinde çalışmanın verdiği hazla birbirimizi geliştirmek. Güzel ve zevkli mekanlarda çalışmak. Yeni ürünleri ilk görmek ve değişimlerini yaşamak. Yaptığımız işin zevkli olması. Sürekli yeni bir şeyler öğrenmek. İş yaşamımızda öğrendiğimiz bilgileri özel yaşamımızda da uygulama olanağı bulmak.

Rekabetin sınırının olmaması, nitelikli personelin yetişmemesi ve giderlerin çok değişken olması ise, dezavantajları oluşturuyor.

Perakendecilikte, yeni markaların iş ortakları araması ve değerlendirilmesi önemli bir fırsat olarak karşımıza çıkarken, yıkıcı rekabetin sürdürülebilir olmaması ise, yaşadığımız tehlikeler arasında yer alıyor.

Perakendecilikte başarılı olmanın yöntemi nedir?

Perakendecilikte başarılı olmak için, satacağınız ürün için doğru mekanın ve doğru pazar yerinin belirlenmesi çok önemli. İyi ve işini aşk ile yapan iş arkadaşlarının bir arada olması şart. Ayrıca, etkin bir planlama yapmak ve çalışmak, harekete geçmek başarılı olmak için temel koşullardan biri. Ama her şeyden önemlisi, istikrarlı olmaktır.

Hangi kriterler satışın gerçekleşmesinde rol oynar?

Perakendecilikte güler yüzlü ve pozitif olmak, satışın gerçekleşmesindeki en belirleyici unsurlardan biri. Bununla birlikte, müşterinin hangi ürüne ihtiyacı olduğunu tespit etmek,  ürünü doğru teknik bilgileri ile sunmak, tüketicinin ürünü alma isteğini ve satışın gerçekleşmesini sağlar.

Perakendecilik ve satış sonrası hizmet alanına yönelik faaliyetlerinizi değerlendirdiğinizde, nasıl bir yıl geçirdiniz?

Kendi işletmemizde ilk yıl olarak, güzel ve verimli bir yıl geçti. Siemens marka yöneticilerimize ve çalışanlarımıza bizlere vermiş oldukları desteklerden dolayı çok teşekkürler ederiz.

Tedarikçi ve satış odaklı olarak hangi markalarla çalışıyorsunuz?

Tedarikçi ve satış odaklı olarak, Siemens, Mitsubishi, Airfel markası ile çalışıyoruz

Perakendecilik ve tedarikçilik anlamında önümüzdeki döneme yönelik hedefleriniz nelerdir?

Perakendecilikteki en önemli hedefimiz, mağaza sayımızı doğru lokasyonlarda artırarak, İstihdam sağlamak. Bunun yanında, doğru çalışmalarımızla örnek oluşturmayı da amaçlıyoruz.

Perakendecilikte personel yetiştirilmesinin önemi nedir? Bu konuda ne tür çalışmalarınız var?

Bir perakendeci olarak; satış ve yöneticilik yaptığım dönemlerde yol arkadaşlarıma çok önemli ve değerli, naçizane tavsiyem ve telkinim, sektörümüze her biri birbirinden iyi satıcılar ve yöneticileri yetiştirmek ve geliştirmek yönünde olmuştur. Bu konuda, gelecekte bu konuda çalışmalarımız olacak. 

Perakendecilik alanında faaliyet göstermek isteyen genç arkadaşlara ya da işletmelere yönelik ne mesaj vermek istersiniz?

Perakendecilik sektörüne girmek isteyen yeni girişimciler, öncelikle doğru iş ortağı ve firmayı belirlemeli. Daha sonra ise, faaliyet göstereceği lokasyonu doğru seçmeli ve gider yönetimini iyi yönetmeli.

Sizin eklemek istediğiniz bir şey var mı?

İyi oynayan kazanır. Naçizane, benim dileğim de tüm perakende sektörü, alışveriş merkezleri vemağazaqcılar için bu güzel temenniden farklı değil. Mağazacılıkta, fair-play’i destekliyorum.

“İyi oynayan kazansın.”

 Siemens Bayi Röportaj 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Copyright © 2013-2015. Dağıtım Kanalı Tüm Hakları Saklıdır.

Dağıtım Kanalı web sitesi şuana kadar 32431760 defa tıklanmıştır.