“Türk Tüketicisi Yeni Trendleri Takip Etmeyi Çok Seviyor”


 

King21

Dağıtım Kanalı Röportaj 

King Ev Aletleri Yönetim Kurulu Üyesi Yasmin Salfati’yle King’in kuruluşu, küçük ev aletleri pazarındaki yeri, konumu ve hedefi, üretim ve pazarlama faaliyetleri, reklam ve tanıtım çalışmaları, küçük ev aletleri pazarında tüketici eğilimleri konularında konuştuk. Salfati, “İleriye dönük en büyük hedefimiz, ‘Her Eve Bir King!’.Tüm ürün kategorilerimizde, ürün geliştirme çalışmalarımız sürekli olarak devam etmekte. Ürün gamımızı genişletirken tüketici alışkanlıklarını ve ihtiyaçlarını değerlendiriyor;  gelişen teknolojiyi pazarın talebine adapte edip en uygun ürünü sunmak için çabalıyoruz. Gerek mevcut ürünlerimiz gerek yeni geliştirdiğimiz ürünlerle pazardaki konumumuzu yukarı taşımayı hedefliyoruz. Her kategoride, yenilikçi ürünler için çalışıyoruz.” şeklinde konuşuyor.

King Pazarlama ve Dış Ticaret A.Ş.’nin 1953 yılında kurularak, Türkiye’de ilk termos üretimini gerçekleştirmesiyle başlayan serüvenin ana basamakları neler oldu?

1953 yılında kuruluşumuz ile birlikte Türkiye’de ilk termos üretimini gerçekleştirdik. 1985 yılından itibaren de King markası ile küçük ev aletleri sektöründe hizmet veriyoruz. Bugün kahvaltı, mutfak, temizlik, kişisel bakım, iklimlendirme ve diğer ev aletleri kategorilerinde 100’ü aşkın ürün çeşidimiz ile aktif olarak bulunmaktayız. Son yıllarda özellikle ürün gamımızı genişletmek, kalite standartlarımızı her geçen gün daha yukarı çekmek ve satış sonrası servisimizle fark yaratmak için yoğun olarak çalışıyoruz. Tüm bunları yaparken, son trendleri ve gelişen teknolojiyi de takip etmeyi ihmal etmiyoruz.

Türkiye küçük ev aletleri alanında King’in konumu nedir?

Türkiye’de küçük ev aletleri deyince akla gelen ilk markalardan olmak bize gurur veriyor. Son yıllarda, King’in müşteri profilini genişlettik; farklı segmentlerdeki tüketici hanelerine penetre ettik. Geçtiğimiz dönem Marketing Türkiye ile AKADEMETRE’nin işbirliğiyle düzenlenen “The ONE Awards” Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nde Küçük Ev Aletleri kategorisinde,“İtibarını En Fazla Artıran Marka”seçildik. Bu gibi başarılar, bizi her geçen gün daha da motive ediyor.

King, yüksek kalite standardını adil fiyat anlayışı ile buluşturan bir marka. Fiyat politikamızı erişilebilir tutarken, kalitemizden asla ödün vermiyoruz. “4 Yıl Garanti sözümüz de gerek ürün gerek hizmet anlayışımızdaki kalitemize güvenimizin başlangıç noktası.” diyebilirim.

Üretim politikanızdan ve Türkiye’de dağıtım faaliyetlerinizden söz eder misiniz?

King olarak yerli üretimi destekliyor, ürünlerimizin büyük bir kısmını yerli tedarikçilerden temin ediyoruz. “Her ürün kategorisinde minimum bir adet yerli üreticimiz mevcut.” diyebilirim. Yerli üretimi bulunmayan bazı ürün kategorilerinde ise ithalat ile yolumuza devam ediyoruz. Gerek yurt içi gerek yurt dışında üretim konusunda, en iyilerle çalışmaya özen gösteriyoruz.

Marka başarısı her ne kadar satış noktası yaygınlığı, satış sonrası servis ağı, ürün gamı seçimi, pazarlama ve iletişim çalışmalarının bir arada işlemesine dayansa da, “Başlangıç noktası dağıtım ağı.” diyebiliriz. “Bugün, Türkiye’de küçük ev aletleri reyonu bulunan mağazaların büyük bir çoğunluğunda varız.” diyebilirim. Tüm zincir mağazalar, teknolojik marketler ve King bayilerinde ürünlerimizi tüketici ile buluşturuyoruz.

King 2

Mevcut ürün portföyünüz ve 2018 yılında sunacağınız yeni ürünler nelerdir?     

Yeniliğe, gelişime açık her marka gibi biz de sürekli olarak ürün kategorilerimize yatırım yapıyoruz. Her kategoride fiyat odaklı rekabetçi ürünler yaratmaya çalışıyoruz, aynı zamanda yenilikçi, tüketicimize hayatı kolaylaştıracak özel ürünler için de araştırmalarımızı sürdürüyoruz. Gerek mevcut ürünlerimiz gerek yeni geliştirdiğimiz ürünlerle pazar konumumuzu yukarı taşımayı hedefliyoruz.

Gelecek dönemlerdeki en heyecanlı projelerimizden biri, bu senenin ikinci yarısında piyasaya sunacağımız otomatik kahve makinemiz olacak. Uzun dönemdir üzerinde çalıştığımız bir proje bu. “Marka olarak çay ve kahve kategorilerine ayrı bir sevgimiz var.” diyebilirim; bu sebepten dolayı bu proje bizi özellikle heyecanlandırıyor. Ürünümüzü satış noktalarımız ve tüketicimiz ile buluşturmayı heyecanla bekliyoruz.

Mutfak ürünleri kategorisinde geçtiğimiz yıl King blendX ürün ailesini piyasaya sunduk. Türkiye’de ilk defa bir blender setine sebze oyma aparatı fonksiyonunu ekledik. King blendX’in sihirli sebze oyma aparatı kabak, patlıcan gibi sebzelerin içini tek tuşla oyabiliyor, geleneksel Türk mutfağının olmazsa olmazı dolmaları hazırlamada yardımcı oluyor. Bu ürün ailemizi genişletmek için bu sene çalışmalarımız devam ediyor.

Süpürge segmentinde yeni jenerasyon elektrikli süpürgelerimizde AAA performans sunuyoruz. Geçtiğimiz yılın sonunda King Performax’ı sahaya sunmuştuk. Önümüzdeki günlerde de King Energy’yi tüketicimizle buluşturuyor olacağız. Bu ürün 3A performansına ilaveten, A+ enerji sınıfı verimliliğinde.  

Kişisel bakım kategorisi de ürün çeşidimizi genişletmek için çalıştığımız bir kategori. Saç şekillendirme grubunda geçtiğimiz dönemde yeni ürünlerimizi sahaya sunduk. King Style’N’Go çıkarılabilir plaka kılıfları sayesinde, kolayca 3’ü bir arada kullanım imkanı sağlıyor. King StyleDuo ise değiştirilebilir plakalarıyla hem saç düzleştiricisi hem tost makinesi olarak kullanılabiliyor. Yenilikçi, hayatı kolaylaştıran ürünleri seviyoruz. Erkek bakım grubunda da yeni bakım kitlerimizi önümüzdeki dönemlerde tanıtıyor olacağız.

King’in Türkiye küçük ev aletleri pazarına ilişkin hedefleri nelerdir?

İleriye dönük en büyük hedefimiz, “Her Eve Bir King!”

Tüm ürün kategorilerimizde, ürün geliştirme çalışmalarımız sürekli olarak devam etmekte. Ürün gamımızı genişletirken tüketici alışkanlıklarını ve ihtiyaçlarını değerlendiriyor;  gelişen teknolojiyi pazarın talebine adapte edip en uygun ürünü sunmak için çabalıyoruz. Gerek mevcut ürünlerimiz gerek yeni geliştirdiğimiz ürünlerle pazar konumumuzu yukarı taşımayı hedefliyoruz. Her kategoride, yenilikçi ürünler için çalışıyoruz.

Sürekli üstüne titrediğimiz bir konu da müşteri memnuniyeti. Türkiye genelinde 300’ün üzerinde King Servis Noktası ile satış sonrası hizmette de fark yaratmak için çabalıyoruz. Markalaşmak ve kalıcı başarının olmazsa olmazı ürün ve hizmet kalitesinden asla taviz vermiyoruz. Gerek dağıtım ağımızı gerek satış sonrası hizmet ağımızı genişletmek her dönem olduğu gibi, bu dönem de gündemimizin en üst maddelerinde yer alıyor.

“Önceliğimiz, her daim müşteri memnuniyeti.” diyebilirim. Kalite unsuru bizim için olmazsa olmaz. Ürünümüze olan güvenimizi tüketicimize verdiğimiz 4 Yıl Garanti sözü ile vurguluyoruz.

Bir yandan ürün gamımızı sürekli geliştiriyor, pazarın talebine adapte ediyor; bir yandan ürün ve hizmet kalitemizi her daim yükseltmek için çalışıyoruz. Sürekli büyüyen dağıtım ağımız ile tüm bu çalışmaları paralel yürüterek, her geçen gün daha fazla hanede var olabilmek için çabalıyoruz.

Marka bilinirliği ve tanınırlığı, marka imajı açısından gerçekleştirdiğiniz reklam ve tanıtım faaliyetleriniz neler?

Marka bilinirliği ve tanınırlığı için faaliyetlerimiz farklı mecralarda sürekli olarak devam ediyor. Öncelikle, olmazsa olmaz dijital platformları düzenli olarak kullanıyoruz. Bugün sosyal medya mecralarında yer almama gibi bir lüksü yok markaların. Biz de bu platformları gerek müşterimizle iletişim halinde olmak, gerek yeni müşteriler kazanmak ve ürünlerimizi tanıtmak gibi farklı amaçlar için kullanıyoruz. Buna ilaveten sahada aktivitelerimiz son hız devam ediyor. Satış noktalarında markamızı temsil eden bir promotör ekibimiz var; bu ekip arkadaşlarımız ile rotasyonlu olarak satış noktalarında demolar yapıyor, ürünlerimizi  ve markamızı tanıtıyoruz. Geçen sene ilki düzenlenen Çay Festivali’nde yer almıştık, bu sene ikincisini de heyecanla bekliyoruz. “Bu tip tematik festivaller de yer almayı sevdiğimiz aktiviteler.” diyebilirim. Bunlara ilaveten yurt içi ve yurt dışı fuarlar, dönemsel olarak dergi, gazete gibi basın organları kullanımı da yararlandığımız mecralardan.

Küçük ev aletlerinin tercih edilmesi, satın alınması, kullanılması yönünden Türk ve dünya tüketicilerini karşılaştırır mısınız? 

Türk tüketicisi yeni trendleri takip etmeyi çok seviyor. Toplum olarak evimiz kalemiz; dolayısıyla, son trendleri evimizin her noktasında da takip etmek istiyoruz. Yurt dışında küçük ev aletleri reyonlarını gezdiğiniz zaman, hiçbir pazarda bizim reyonlarımız kadar renk çeşitliliği olmadığını görürsünüz. Halbuki, bizde bir çay makinesi almak istediğiniz zaman, inoxtan kırmızıya, pembeden maviye her zevke hitap edecek alternatif mevcut. Türk tüketicisi gerek modern tasarımı gerek rengi ile gözüne de hitap edebilecek ürün istiyor. Bir de son yıllarda özellikle dikkatimizi çeken, “ürünlerin birbirini tamamlaması” fikri var tüketicimizde. Tüketicimiz, “Tezgahtaki ürünler renk olarak birbirini tamamlasın, takım gibi sergilensin.” istiyor. Bu trende paralel biçimde, markalar olarak bizler de tüketiciye tüm küçük ev aletleri ihtiyaçlarını uyumlu bir şekilde sağlayabileceği renk serileri sunuyoruz.

Tüketicimiz eski yıllara göre daha bilinçli bir tutum sergiliyor. Harcamalarında daha bilinçli tercihler yapıyor. Bugün mağazadan bir ürün alırken, orada hemen internetten ürüne ve fiyatına bir göz atıyor; “Bir nevi kontrol ediyor.” diyebiliriz. Ürünü mağazadan beğenip, daha uygun fiyatla internetten sipariş eden bir kitle olduğu gibi, bir de alışverişte geleneksel yöntemleri tercih eden bir kitle de hala var. Ürünü internetten beğeniyor, fakat gidip kendi mağazadan almayı tercih ediyor. Tüketicimiz “akıllı” indirimleri, promosyonları da takip ediyor. Bunları tanıtmakta, dijital platformların etkisi de şüphesiz tabii ki.

 King 3

 

 

 

 

 





Copyright © 2013-2015. Dağıtım Kanalı Tüm Hakları Saklıdır.

Dağıtım Kanalı web sitesi şuana kadar 32431760 defa tıklanmıştır.