Fanset Ev Aletleri olarak son hızla dijitalleşiyoruz

“Son dönemde hem Fantom hem de Fantom Professional grubunda ekonominin durumuna göre ağırlığımızı ihracata vermeye çalışıyoruz. Şu anda Fanset içerisinde ihracat payı %40 civarında. Bunu daha da artırmayı planlıyoruz.”

Settar Şayan / Fanset Elektrikli Ev Aletleri Pazarlama Müdürü

Fanset Ev Aletleri olarak son yıllarda önemli bir değişim ve yeniden yapılanma sürecinden geçiyorsunuz. Bu süreçte firma içerisinde nasıl bir yapılanma olduğundan ve hangi süreçlerden geçildiğinden bahseder misiniz?

Son dönemde Fanset Ev Aletleri olarak önemli ve yeni yatırımlarımız oldu. Özellikle ev tipi süpürgelerde yeni enerji verimliliği ile birlikte tüm ürünlerimizin altyapılarını değiştirdik. Teknolojik yatırımlar yaptık. A, B, C olarak sınıflara ayırdık. Enerji verimliliğinde daha düşük enerjiyle daha yüksek performans alarak daha az enerji tüketimi sağlıyoruz. Bunun yanında Fantom Professional grubunda da Procycle dediğimiz atık kovalarımızın lansmanını yaptık.

Büyük yatırımlarımızı genel olarak Fantom Professional bölümümüze yaptık. Bu grup içerisinde yaklaşık 500 bin dolarlık yatırım yaptığımız Procycle ürünlerimiz var. Dünyada da çok kullanılan atık sınıflandırma sistemini getirdik. 80 litrelik kovalar var. Birbirleri ile birleşip ayrılabilen sistemler halinde çalışıyorlar. Türkiye’de de ilk defa, Cumhurbaşkanı tarafından da açıklanan ve desteklenen sıfır atık projesine uygun ürünler. Renkleriyle, tasarımıyla bu projeyi destekliyoruz.

Bunun yanında yine temizlik sektöründe troleyler üretiyoruz. Kat temizlik arabalarımız var. Bu alana da yeni modeller ilave ettik. 300’e yakın modelimiz var bu grupta da. Son dönemde hem Fantom hem de Fantom Professional grubunda ekonominin durumuna göre ağırlığımızı ihracata vermeye çalışıyoruz. Şu anda Fanset içerisinde ihracat payı %40 civarında. Bunu daha da artırmayı planlıyoruz. Ülke ziyaretleri yapıyoruz. Sektörle ilgili tüm uluslararası fuarlara katılmaya çalışıyoruz. İç piyasadaki durumda şu an itibariyle belirsiz ancak bunun geçici olduğunu düşünüyoruz. Ekim ayından sonra piyasaların açılacağını ve işlerin artacağını düşünüyoruz. Yatırımlarımıza devam ediyoruz. Amacımız Fantom hem de Fantom Professional grubunu uluslararası pazarda da iyi bir marka konumuna getirmek.

Daha çok hangi pazarlarda ağırlıklı olarak çalışıyorsunuz?

Fantom tarafında daha çok Orta Doğu, Balkanlar ve Türki Cumhuriyetler ile çalışmalarımız var. Fantom Professional grubunda ise tüm dünyaya hitap edebiliyoruz ve uluslararası markalarla rekabet ediyoruz. Amerika, Çin, Rusya, Orta Doğu, Afrika, Güney Afrika başta olmak üzere 100’e yakın ülkeye ihracatımız bulunuyor.

Teknoloji anlamında baktığınızda firmanızı ve pazarın genelini nasıl değerlendiriyorsunuz? Yurt dışı ile kıyaslandığında hangi konumdayız?

Ev tipi gurubuna baktığınızda biz daha çok tasarımlara önem veriyoruz. Dünyada faaliyet gösteren markalar, her zaman tasarımlarını müşterilerinin ihtiyaçlarına göre çıkartırlar. Biz de bu yolla devam ediyoruz. Fantom Professional grubunda birçok uluslararası markanın da önüne geçerek yatırımlar yapıyoruz. Hem yerel hem de uluslararası pazardan çok iyi geri dönüşleri alıyoruz. Ürünleri geliştirirken de yaklaşık olarak 1 yıllık bir Ar-Ge sürecimiz oluyor. Bunun sonucunda yeni modeller üretiyoruz. Bugün troley grubunda birçok markada olmayan modellerimiz var. Çeşit sayımız da oldukça fazla. Endüstriyel süpürge grubunda da bütün kalıplarımızı revize ettik. Teknolojilerini yeniledik. Yeni tasarımlar yaptık. Bildiğimiz uluslararası markalar 10 yıllık modellerini kullanıyorlar ancak biz 2016 yılında tüm modellerimizi bitirdik. Şu anda bütün yurt dışı pazarına sunuyoruz bu ürünleri.

Otel tipi süpürge grubumuzda da sessizliğe çok önem verdik. Burada da şu anda çok iyi rekabet edebiliyor konumdayız.

Türkiye, nüfusu ve sosyo-ekonomik yapısıyla elektrikli süpürge alanında önemli bir pazar.  Fanset pazar payınız nedir? Satış adetleriniz, cironuz ve bu alandaki genel hedeflerinizden kısaca bahseder misiniz?

150 milyon TL dolayında bir ciromuz var ve her geçen gün artıyor. Pazar payı olarak baktığınız zaman Fantom markası her zaman ilk 3’tedir. Bazen ilk sıraya çıktığımızda oluyor. Adet anlamında yaklaşık olarak 1,5 milyon süpürge üretiyoruz. Stick ev tipi süpürge alanında pazar lideriyiz. Türkiye’de bunu Pratik adıyla ilk duyuran ve pazara sunan firmayız. Dağıtım anlamında hemen hemen her ağı kullanıyoruz. Tüketicinin ulaşabileceği her noktada ürünlerimiz var. Bunun yanında hem ev tipi hem de endüstriyel süpürgeler için çok önemli olan servis ağımız çok kuvvetli. Satış sonrası servis ağında çok iyi bir noktadayız. Yaklaşık 500’e yakın servis ağımız var. Online olarak onları sürekli takip ediyoruz. Biz yerli üretici olduğumuz için yedek parça fiyatlarımız çok daha uygun.

Endüstrinin dijitalleşmesi çok önemli. Fantom da buna en çok yatırım yapanlardan birisi. Bizim de dijitalleşme oranımız çok yüksek. Üretim öncesinde başlayarak üretim ve sonrasında da, her aşamada giderek dijitalleşiyoruz.

Üretim aşamasında son teknolojiyi kullanan ve bunu ihraç eden bir firmasınız. Genel olarak teknolojiye bakış açınız ve Ar-Ge çalışmalarınızdan bahseder misiniz?

Ayrı bir mühendis ekibimiz var. Yeni bir alana ya da pazara gireceğimiz zaman öncelikli olarak iyi bir araştırma yapıyoruz. Pazarın durumuna ve şartlarına bakıyoruz. Uluslararası markaları ve yerli üreticiler varsa ürünleri en ince detaylarına kadar araştırıyoruz. Daha sonra tasarım departmanına geliyor. Örneğin Türkiye’de torbasız süpürgeyi üretim olarak yapan ilk firmayız. Toz Kapanı ile başladık. Tüm mühendisliğini bir planlıyoruz. Daha kalıp aşamasına geçmeden tüm planları bilgisayar ortamında yapılıyor. Daha sonra tasarımlar yapılıyor ve burada tüketicilere ve dağıtım ağımıza sorular soruyoruz, fikirlerini alıyoruz. Sonrasında da beğenilen tasarım üzerinden kalıplama aşamasına geçiliyor. Kalıplamadan sonra montaj yapılıyor ve satışa çıkıyor.

Ekonomik anlamda çok farklı bir yıl içerisinde bulunuyoruz. Bu süreçten firma olarak nasıl etkilendiniz? Bunun dışında genel olarak 2018 yılını değerlendirir misiniz?

Son 2 aya kadar iç pazar da hem Fantom hem de Fantom Professional tarafında büyüyordu. İhracatımız artarak devam ediyor. Ancak son dalgalanmalardan sonra iç piyasada bir daralma söz konusu. Anca bunun Ekim ayı ile birlikte açılacağını düşünüyoruz. Yatırımlarımızı durdurmadık. Devam ediyoruz. Bu durgun dönemde ihracata ağırlık verdik. İç piyasadaki bütçeleri değiştirerek yurt dışına aktarıyoruz. Dış pazarlara odaklanıyoruz ve burada belirsizliği onunla atlatıyoruz. İç piyasa da hareketlenecek. Beklentimiz bu. Fantom’un özelliğidir, kriz dönemlerinde hiçbir zaman durmaz ve yatırımlarını kesmez.

2018 yılında piyasaya sürdüğünüz yeni ürünleriniz nelerdir?  Bu anlamda 2019 yılı ve ötesi için Fanset’ten neler göreceğiz?

2019 yılı için iç piyasa ve ihracat anlamında planlarımızı yapıyoruz. Ürün gamı anlamında trolley, endüstriyel süpürgeler ve ev dışı temizlik dediğimiz mopları eklemeyi düşünüyoruz. Süpürge grubunda minimum 2 yeni süpürge kategoriye eklemeyi düşünüyoruz. Küçük ev aletleri grubunda içecek grubunu hızlandırmayı düşünüyoruz. Yiyecek içecek hazırlama grubunda eklemeler olacak. Endüstriyel gamda mop grubu bizim için önemli. Buna yatırımlarımızı artıracağız. Evin için ve dışını temizleyen iki marka olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*