Son 1 yılda 105 milyon metrekare mağaza kapandı

Büyüyen küresel e-ticaret pazarı, fiziksel mağazalara yapılan yatırımları ve ödenen kiralama bedellerini sorgulatmaya başladı. Geçtiğimiz yıl Amerika’da 105 milyon metrekarelik perakende alanının kapandığına dikkat çeken Wordapp.com CEO’su Cem Arel, ilgili yatırımların e-ticaret kanalına aktarıldığını belirtti.

Mağazalar kapanıyor

Son yıllarda tüm dünyada yaşanan ekonomik değişimler markaların satış politikalarını ve müşteriye erişim alanlarını değiştirmeye devam ediyor. Özellikle Türkiye’de birçok marka, o dönem ödedikleri döviz endeksli kiralar nedeniyle zor durumda kalırken, bazı markalar sırf bu nedenden dolayı konkordato başvurusunda bulunduğunu açıkladı. Bazıları da mağaza ve çalışan sayılarını azaltarak küçülme yoluna gitti.

Wordapp.com CEO’su Cem Arel, çözümün küçülmeyle değil, yatırım alanlarını değiştirmek ve geliştirmekle mümkün olabileceğini söylerken, sadece Amerika’da son 1 yılda yaşanan değişimi anlattı.

Arel, “Sürekli büyüyen küresel e-ticaret pazarı fiziksel mağazalara yapılan yatırımları sorgulatmaya başladı. Fiziksel mağazalardaki satışlar dünya genelinde düşüşte. Amerika’da sadece geçtiğimiz yıl 105 milyon metrekarelik perakende alanı kapandı. Gelişen teknolojiyle birlikte perakende alanları e-ticaret ortamına taşınıyor. Buna ayak uyduramayan markalar ise hedeflerinin çok altında kalarak zarar ediyor.” ifadelerini kullandı.

Müşteri için Mağaza Sayısı Önemli Değil!

Türkiye’deki önemli markaların da dijital ortama yeteri kadar adapte olamadığını dile getiren Arel, birçoğunun e-ticarete, fiziksel mağazaya oranla çok daha az yatırım yaptığını belirtti. “Mağaza sayısının çokluğu müşteri açısından artık bir anlam ifade etmiyor. Kolay ulaşılabilir marka olmak için web üzerinde satış yapmalısınız. Markalar, karsız mağazaları kapatarak buradan sağladıkları tasarrufu e-ticaret kanallarına yönlendirebilir. Bu sayede hem online hem de mağaza satışlarını artırabilirler.” önerisinde bulundu.

E-İhracat Artık Zorunluluk!

Türkiye’deki birçok e-ticaret sitesinde yabancı dil desteği bulunmadığının altını çizen Arel, markaların İngilizce başta olmak üzere farklı dillerdeki içeriklerle ürünlerini yurt dışına satarak e-ihracat yapabileceğini söyledi. Wordapp.com olarak, e-ticaret platformlarına 25 farklı dilde içerik hizmeti sağladıklarını dile getiren Arel, sisteme kayıtlı 20bini aşkın freelance yazarları sayesinde dünya çapında birçok e-ticaret sitesine özgün içerik ürettiklerini sözlerine ekledi.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*