Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2018 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti?
Beyaz eşya satışlarımız 2018 yılında adet bazında %15 azalmıştır. Ciro bazında ise ortalama %10 artmıştır. Döviz fiyatlarının yükselmesinden dolayı ürün fiyatlarında %50 ortalama artış olmuştur.
Yıl içerisinde Whirlpool’ün aldığı Türkiye’den çekilme kararı için düşünceleriniz nelerdir? Bu karar sizleri nasıl etkiledi?
Whirlpool firmasının dövizdeki dalgalanmalardan dolayı Türkiye’deki perakende sektöründen çekilme kararını geçici buluyorum. 2019 yılını riskli gördükleri için geçici tedbir almaları son derece normal. 2020 yılında daha güçlü piyasaya gireceklerini düşünüyorum.
Genel olarak 2019 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?
2018 yılı beklediğimiz gibi geçti. İnşaat sektöründeki oluşan konut fazlasının ve fiyatların oturması 2019 yılının sonunu bulacaktır. Banka kredi faizlerinin normal seviyelere gelmesi biraz zaman alacaktır.
Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?
2019 yılında satışların artmayacağı öngörülüyor. Bu nedenle fazla borçlanmadan stoklarımızı da artırmadan iyi bir yıl geçirmemiz gerekiyor. Üretici şirketlerimiz ürünlerini satmak için uygun enerji kampanyaları yapacağını öngörüyorum.
İlk yorum yapan olun