Kadının ekonomik ve toplumsal hayatta güçlenmesi yönünde pek çok çalışma yürüten Arçelik, Beko markası ile 8 Mart Dünya Kadınlar Günü öncesi girişimci ekosisteminde kadınların temsiliyetini artırmak hedefiyle yeni bir proje başlattı. “Beko yeni 100 kadın bayisini arıyor” sloganıyla başlayan projede Beko, girişimci kadınları bayi olmaya teşvik edecek.
https://www.beko.com.tr/100kadinbayi adresinden yapılacak başvurulara ilişkin yapılan duyuruda, “Beko olarak kadın girişimcileri destekliyor, yeni açılacak 100 mağazımız ile kadın liderlerin aramıza katılmasını istiyoruz. Birikimini yatırıma dönüştürmek isteyen kadınları birlikte iş kurmaya davet ediyoruz” denildi.
Can Dinçer: “Türkiye’deki girişimci kadınlar doğru yatırım kaynağına erişim konusunda sıkıntı yaşıyorlar.”
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, projeye ilişkin yaptığı açıklamada, Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2018’de yayınladığı verilere göre işverenler arasında kadınların oranının sadece yüzde 9 olduğuna dikkat çekerken, “Ülkemizdeki girişimcilik ekosisteminin gelişimi konusunda farkındalık yaratmak istiyoruz. Beko markamızın bu projesiyle kadınları girişimci olmaya teşvik ederken, girişim yapmayı düşünen kadınların da Beko bayisi olma seçeneğini değerlendirmesini istiyoruz” dedi. Hali hazırda Arçelik bayilerinin yaklaşık yüzde 5’ini kadınların oluşturduğunu anlatan Can Dinçer, “Bu tabloyu değiştirmek elimizde” derken şöyle devam etti: “Arçelik’te fork-lift operatöründen kaynakçıya, üst düzey yöneticiden Ar-Ge mühendisine her alanda kadınlar çalışıyor. Sürdürülebilirlik stratejimiz çerçevesinde 2020 yılına kadar yöneticilerimiz arasında kadınların oranını yüzde 17’den yüzde 21’e çıkartmayı hedefliyoruz. Şimdi de Beko’nun Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış geniş bayi ağındakadınların sayısını artırmak hedefindeyiz.”
Beko Bayilerinden Projeye Destek
Beko bayisi olan kadınlar da bu projeye destek veriyor. Antalya’da 23 yıldır Beko bayiliği yapan Ebru Akan, “İlk yıllarda mağazaya gelen müşterilerimizin ‘patron yok mu?’ sorusu ile karşılaşıyordum. Artık önyargılar yıkıldı. Beko’nun bayi olmak isteyen kadınları desteklemesinden ötürü büyük gurur ve mutluluk duyuyorum” dedi.
“Bayilik Erkeklere Özgü Bir İş Değil”
Balıkesir Susurluk’ta 21 yıldır Beko bayiliği yapan Hayrünnisa Dernek ise Beko yolculuğunu şöyle anlattı: “Yıllar evvel bayilik teklifi Beko’dan geldi. 67 metrekarelik bir mağaza ile başladım. Hayallerimin arkasından gittim. Daha büyük bir mağazaya geçtik, ciromuz katlanarak büyüdü. Türkiye’nin en iyi mağazaları arasına girdi. Girişimci kadınlara tavsiyem bayiliği erkeklere özgü bir iş olarak görmesinler; başarılı olmanın yolu çalışan, marka ve müşterilerle güvene dayalı bir ilişkiyle bir ekip oluşturmak.”
Mağaza süreçlerinden, mentorluk desteğine pek çok fırsat bir arada
Beko, bayi olmak isteyen girişimcilere mağaza seçiminden kira desteğine, yöneticilik eğitimlerinden mentorluğa kadar maddi ve manevi pek çok destek sağlıyor. Bu fırsatların bir bölümü şöyle:
- Arçelik coğrafi konumlandırma ekibi tarafından mağaza lokasyonunun fırsat analizi yapılarak belirlenmesi, dekorasyon süreçlerinin yürütülmesi
- Kontrat ve sözleşme sonrası açılış etkinlikleri ve reklam olanaklarının sağlanması
- Kira desteği içeren teşvik paketleri
- Mentor ağına katılım ve kadın bayiler için kadın mentor uygulaması
- Mağazacılık ve ürün eğitimleri
- Farklı bir iş kolunda mağazacılık yapan girişimciler için Beko bayisine dönüşüm kolaylıkları
İlk yorum yapan olun