Regal’de tüketicilerimize her zaman en akıllı çözümleri sunmaya çalışıyoruz

Evren Koç / Pazarlama Müdürü, Eyüp Güler / Grup Satış Müdürü

“Türkiye’de Endüstri 4.0 kapsamında dijitalleşme çalışmalarına başlayan ilk firmalardan biriyiz. Dijitalleşme kapsamındaki en önemli ajandamız bu dönüşümü Türkiye’de ilk olarak tamamlayan ve bu anlamda öncü firma olmak. IoT’ye önem veren bir marka olarak amacımız tüm ürünlerimizi akıllı hale getirmek. Endüstri 4.0’ın Vestel City’ye tamamen entegre edilmesiyle birlikte verimliliği ve kaliteyi en üst seviyeye çıkaracağız. Bu dönüşüm; maliyetleri düşürecek, üretim hızı ve esnekliği kazandıracak, yüksek kalite ve düşük fire oranı sağlayacak ve knowhow, yüksek nitelikli insan kaynağına ulaştıracak.”

Zorlu Grubu’nun en önemli markalarından biri olan Regal, elektronik ve beyaz eşya sektörlerinde yaptığı çalışmalarla adından söz ettirmeye devam ediyor. Şirketin son birkaç yıldaki değişimi, pozisyonu, hedefleri ve çalışmalarından kısaca bahseder misiniz?

Regal; bizim için stratejik önem arz eden ve Zorlu Grubu’nun belli kitlelerdeki gücünü sağlamlaştırmamızı sağlayan bir marka. Markamız logosundan satış noktasına, ürün gamından, bayi teşkilatına kadar yenilendi. Bu yüzden doğru bir iletişimle ön plana çıkarılması çok önemliydi. Hedef kitlenin yaşam biçimini ve bakış açısını, ürünlerimizin özellikleriyle buluşturarak tüketicimizin hayatında olduğumuzu hissettirmek istedik. Regal’in uygun fiyatlarla kaliteli ve teknolojik çözümler sunan bir marka olduğu algısının bu kampanya ile birlikte yavaş yavaş oluşmaya başladığını gözlemliyoruz. Yeni teknolojilerimizi birbirinden eğlenceli gerçek hikâyelerle paylaşmaya ve orta segment Türk tüketicisinin yanında olup, onlara güç veren bir marka olmaya devam edeceğiz. Regal kendini yenileyerek Zorlu Grubu’nda önemli bir oyuncu olacağının şimdiden sinyallerini veriyor.

Farklı ürün gruplarında müşterilerinin ihtiyaçlarına yanıt veriyorsunuz. Regal’in öne çıkan ve rakipleri karşısında fark yaratan ürünleri nelerdir?

Regal markasıyla ürettiğimiz tüketici odaklı ve hayatı kolaylaştıran özelliklere sahip ürünlerimizle tüketici ihtiyaçlarını en optimum şekilde karşılamaya çalışıyoruz. Her kategoride özel değerlendirmeler yapıyor ve ihtiyaçları belirlemekle kalmayıp yeni özelliklerimizle rekabette farklılaşıyoruz. Örneğin Buzdolabı kategorisinde en önemli tüketici ihtiyacı geniş hacimli, enerji tasarruflu ürünler. Ürünlerin bu ana özelliklerinin yanına dondurucu ve soğutucu kısımlarındaki yiyeceklerin kokularının karışmasını engelleyen  yeni teknolojiler ekliyoruz. LCD TV kategorisinde ise dünyada yükselen teknoloji trendlerinden 4K, HDR ve Dolby Vision görüntü teknolojilerini içeren cihazlarımızı ürün gamımıza ekledik ve geliştirmeye devam edeceğiz.

İçerisinde bulunduğunuz sektörde birçok ulusal ve uluslararası marka faaliyet gösteriyor. Siz hangi özelliklerinizle bu markalar arasında farklılaşıyorsunuz?

Sahada 30 kişilik bir ekiple bayilerin ihtiyacı olan bilgileri topluyor, satış danışmanlarımız, asist ekiplerimiz ve perakende akademimizle bu ihtiyaçları karşılamaya çalışıyoruz. Ticareti kolaylaştırmaya, bayilerimizin kazancını artırmayı hedefliyoruz. Daha hızlı sevkiyat ile  bayilerin stok miktarlarını azaltmaya çalışırken, tüketicimizin ihtiyaçlarını da en akıllı şekilde karşılayan, samimi bir marka olma yolunda ilerliyoruz. Uluslararası standartlar ve trendleri takip ederken yerli yanımızı da kaybetmiyoruz. Geçen yıl en çok talep gören ürünlerimizden “Ankastre Börek Ustası” serimizde, tüketicilerimize özel börek pişirme programı oluşturduk. Ayrıca Regal ankastre Börek Ustası fırınlara yuvarlak börek tepsisi ekledik. Türkiye’nin tüm yörelerinin böreklerini iletişimlerimizde kullandık. Önümüzdeki sene de Börek Ustası fırınlarımız kalpleri ısıtmaya devam edecek.

Regal ürünlerinin tasarım ve üretim süreçlerinden genel olarak bahseder misiniz? Bu alanlarda izlediğiniz temel stratejiler nelerdir?

Regal markalı beyaz eşya ve televizyon ürünleri Manisa’da bulunan fabrikamızda endüstriyel tasarım ekibi tarafından uluslararası trendlere ve tüketicinin ihtiyaçlarına göre tasarlanıyor. Ürün geliştirmede ana kriterlerimiz, doğa ve tüketici dostu teknolojiler, enerji tasarrufu, Ar-Ge’ye dayalı ürün kişiselleştirme kabiliyeti ile Türkiye pazarının tercih ve alışkanlıklarına uygun ürün üretimi, ergonomi ve tasarım olarak sıralayabiliriz.

Beyaz eşya ve elektronik sektöründe öne çıkan bir diğer konu Ar-Ge çalışmaları. Bu konuda Regal nasıl bir strateji izliyor?

Teknoloji üretiminin temeli Ar-Ge’ye dayanıyor. Yeni teknolojiler ve dönüşen ekonominin yeni alanları konusunda ne kadar çok Ar-Ge yatırımı yaparsanız, üretimde de o kadar güçlü bir konuma geliyorsunuz. 8 Ar-Ge merkezindeki 1.600 kişilik ekibimiz her gün yeni teknolojiler üzerinde çalışıyor. Bu çalışmaların karşılığını da ulusal ve uluslararası ödüller ve sertifikalarla alıyoruz.

Son dönemin gündem maddelerinden biri dijitalleşme ve Endüstri 4.0. Sizin şirket olarak bu alandaki bakış açınız nedir? Üretim, dağıtım, tasarım, satış, pazarlama vb. alanlarda dijitalleşme açısından hangi düzeydesiniz?

Türkiye’de Endüstri 4.0 kapsamında dijitalleşme çalışmalarına ilk başlayan firmalar arasındayız. Dijitalleşme kapsamındaki en önemli ajandamız bu dönüşümü Türkiye’de ilk olarak tamamlayan ve bu anlamda öncü olan firma olmak. IoT’ye önem veren bir marka olarak amacımız tüm ürünlerimizi akıllı hale getirmek. Endüstri 4.0’ın Vestel City’ye tamamen entegre edilmesiyle birlikte verimliliği ve kaliteyi en üst seviyeye çıkaracağız. Bu dönüşüm; maliyetleri düşürecek, üretim hızı ve esnekliği kazandıracak, yüksek kalite ve düşük fire oranı  sağlayacak ve know-how, yüksek nitelikli insan kaynağına ulaştıracak.

Tüketiciler Türkiye’nin hemen her noktasında ürünlerinize ulaşabiliyor. Müşterilerimize ulaşırken kullandığınız satış ve pazarlama stratejilerinden genel olarak bahseder misiniz?

Tüketicilerimize her zaman en akıllı çözümler sunan, en avantajlı ürünleri ulaştıran bir marka olmaya çalışıyoruz. Bunların yanında marka iş birliklerimizle ek faydalar sağlamayı seviyoruz. 3 yıldır Regal çamaşır makinesi alanlara tam 1 yıllık OMO deterjan hediye ediyoruz. Geçtiğimiz yıl Regal No Frost Buzdolabı alanlara Migros’tan 100 TL hediye çeki verdik. Bu tarz marka iş birlikleri ile hem tüketicimize ek fayda sağlamış hem de duygusal bağımızı güçlendirmiş oluyoruz.

Satış sonrası hizmet konusunda Regal’in yaklaşımı ve çalışmaları nelerdir?

Beyaz eşya ve tüketici elektroniğinde ürünlerinde tercihi etkileyen ve en çok dikkat edilen noktalardan biri de satış sonrası servis ve müşteri hizmetleri. Regal olarak bu konuyu çok önemsiyoruz. 7 gün 24 saat aktif çağrı merkezimizle, 360’tan fazla servis noktamızla ülkenin her noktasına en hızlı, en kaliteli hizmeti ulaştırmaya çalışıyoruz.

2018 yılında reklam kampanyanız ile farklı ödüller kazandınız. Regal’le Söz Sende kampanyasından bahseder misiniz?

Regal marka tarihinde bir ilki gerçekleştirdi ve Türkiye reklam sektörünün en prestijli ödülü olarak kabul edilen ‘Kristal Elma Yaratıcılık Festivali’nden hem basın hem de açık hava kategorilerinden Kristal Elma kazandı.

Regal’le Söz Sende kampanyamızdan da kısaca bahsetmek gerekirse, tüketici için söz sahibi olmanın ve fayda odaklı iletişimin önemli olduğu iç görülerinden yola çıktık ve Regal’le Söz Sende diyerek sözü tüketicilerimize, özellikle de kadınlara bıraktık. İletişim kampanyalarımızda, hayatın içinden gerçek hikâyeleri eğlenceli bir dil ile anlatıyoruz. Ürünlerimizin bu hikayelerde yer alan sorunlara çözüm sunduğunu ve tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırdığını gösteriyoruz. Yaptığımız iletişim çalışmasına olumlu dönüşler aldığımız için 2019 yılında da bu iletişim stratejisi ile devam edeceğiz.

2018 yılında piyasaya sürdüğünüz yeni ürünleriniz nelerdir? Bu anlamda 2019 yılı ve ötesi için Regal’den neler göreceğiz? Genel olarak hedefleriniz ve öngörüleriniz nelerdir?

2018 yılında birçok yenilikle tüketicilerimize ulaştık. Buzdolabında kokuları karıştırmayan akıllı hava sistemi, çamaşır makinelerinde 22 lekeyi otomatik tanıyan ve özel programlaması ile yıkayan 22 LEKE özelliği, bulaşık makinelerinde özel koku ve bakterileri önleyen yeşil filtre, ankastre fırınlarımızda özel börek programı ve börek tepsisi hediyesi, 4K televizyonlarımızda HDR görüntü teknolojisi, DTS Surround ses sistemi, yeni versiyon smart TV arayüzü gibi 2019 yılında özel ürün geliştirmelerimizle tüketicilerimizi memnun etmeye devam ediyoruz. 4K LCD TV serisi ürünlerimize yeni görüntü ve ses teknolojilerini entegre etmeyi planlıyoruz.

Dünyada ve Türkiye’de değişen tüketici ihtiyaçlarına istinaden OTT servislerine olan ilgi giderek artıyor. Televizyon ürün grubunda önümüzdeki günlerde yeni bir OTT servisi marka iş birliğimiz olacağı bilgisini şimdiden paylaşabiliriz.

Öğrencileri hedef alan işler yaptığınızı görüyoruz, 2019 döneminde de bu desteklerinize devam edecek misiniz?

Regal olarak ülkemizin geleceği üniversite öğrencilerimizin yanında her zaman yer aldık ve yer almaya devam edeceğiz. Bu bağlamda üniversite öğrencileri ile iletişimimizi ‘Askıda Ne Var’ sponsorluğumuz ile destekledik. Yıl boyunca düzenlediğimiz kampanya kurguları ile öğrencilere televizyon ve beyaz eşya hediye ettik. Bu çerçevede sosyal medyada çok konuşulan ve takip edilen bir marka olduk. 2019 yılında da ‘Askıda Ne Var’ iş birliğimiz devam ediyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*