İnovatif olmak, yeni fikir üretmek, müşterinin sesini stratejiye çevirebilmek

Belirsizlik çağındayız. Talep ve teknoloji sürekli değişiyor. Şirketler satış kaybı, pazar payı kaybı, kârlılıkta azalma yaşıyor ve sisli bir yolda otomobil içinde seyahat eder gibi çabalıyorlar. Başarı, bu ortamda zorluklarla mücadele ve şartlara uyum yeteneğine bağlı. Eski tarzı devam ettirmeye çalışmak şirkete zarar verebiliyor.

B2B (şirkete satanlar) ya da B2C (tüketiciye satanlar) çalışan tüm şirketleri ilgilendiriyor.

Şirketler inovatif olmaya çalışıyor ama nasıl olacaklarını bilemiyor ve bazıları “Şirketi kurduğumuz ilk yıllarda çok inovatif idik, sonra bize ne oldu anlayamadık” diyorlar.

Hem “başımıza icat çıkarma!” diye büyümüş nesiller şirketlerde, hem de yıllardır aynı işi yapan hatta var olan sistemi kurmuş biri işine nasıl “farklı” bakabilecek? Bir muhasebeci de inovasyon çalışmalarına katılmalı!

Önemli olan şirketlerin rekabetçiliği ve kârlılığına inovasyonun katkısını sağlamak-tır. Amacımız,

  • herkesin ben bunu nasıl düşünemedim diyeceği kadar basit ve göz önünde olanı yakalamak
  • bunu ticarileştirerek müşteriye ulaştırmak

Peki müşteriyi nasıl anlayacağız?

Bazı makalelerimizde bahsettiğimiz gibi anketler ya da anketörler göndererek yapılan araştırmaların şirkete katkısının kısıtlı olduğunu düşünüyoruz. Her şey olup bittikten sonra ve adeta müşteriye teslim olarak değil, “proaktif olarak müşteriyi anlamak ve müşteri için farklılaşmak”tan bahsediyoruz.

Müşteriyi ve ürünle yaptığı işi anlamak, hatta gizli ihtiyaçlarını farketmek, yeni “ürün/hizmet/süreç, iş modeli” ile rekabette öne geçebilmek için sırasıyla; doğru segmentasyon yapmak, müşterinin ürün ve hizmetimizle yaptığı işi yerinde bizzat anlamak, yeni ürün ve hizmet için alternatif oluşturmak, alternatifleri hızla değerlendirip seçerek değeri yeniden tanımlamak, düşük maliyetli deneyler yapmak gerekiyor.

Deneyden kastımız müşterinin fikrinize para ödeyip ödemediğini hızla anlayabilmektir. Başlangıçta kâr için aceleci fakat büyüme için sabırlı, satmaya başlayıp piyasaya çıktıktan sonra büyüme için aceleci olmak gerekir.

Piyasaya yerleştikten sonra müşteriye vaadimizi (değer önerisi) “her seferinde” ve “daha kısa sürede” gerçekleştirmeye çalışmalıyız (PUKÖ Çevrimi).

Konuyla ilgili olanlar için bazı başlıklar:

  • Belirsizlikte Yönetmek (Talep ve Teknoloji Belirsizliği) ve Liderin Yeni Görevi
  • Mevcut Müşterini Elde Tut ve Yeni Müşteri Kazan
  • Stratejiyi Belirlemek (Kime Ne Satacağım?)
  • Segmentasyon, Satış Hunisi ve Ürün Portföyü Değerlendirme
  • Yeni Ürün/Hizmet Geliştirmede 8 Adım Modeli
  • İnovasyon Nedir? Neden Az Sayıda Şirket Başarılı Oluyor?
  • İnovasyon Türleri
  • Şirkette Yenilikçi, Geliştirici ve Uygulayıcı Çalışan Profillerini Farketmek
  • İnovasyon Yalnızca Ürün Üzerinde mi Yapılır? Başka Alanlar Neler?
  • Yalın Uygulama ve Bakış Açısının Katkısı
  • Müşterinin İhtiyacı Nedir? Gizli İhtiyaç Nedir?

İhtiyaç Hangi Unsurlardan Oluşur? (Fonksiyonel, Duygusal, Sosyal, …), Müşteri Kullandığı Ürün/Hizmet ile Hangi İhtiyacını Gideriyor, Hangi İşini Yapıyor ve Bu İşin Çıktısı Ne?, Mevcut Ürün ve Hizmet ile Müşterinin Yaşadığı Sıkıntılar Neler?, Değer Sunum Tuvali (Value Proposition Design)

  • Müşteri İhtiyaçlarına Göre Farklılaşmak ve Değeri Yeniden Tanımlamak için Metotlar

Fikir Üretme Teknikleri, KANO Modeli (Ürün/Hizmet Özelliklerini Gruplandırmak), Arttır/Azalt/Ekle/Çıkart, TANI Modeli (Satacak Ürün/Hizmet Özelliklerini Belirlemek)

  • Siparişten Teslimata, Satın Almadan Sunuma Yeni Bir İş Modeli Gerekli Mi?

İş Modeli Kanvası

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*