Sürdürülebilirlik vizyonu çerçevesinde iklim değişikliğine dikkat çekmek için daha öne 2011 yılında Afrika’nın en yüksek noktası Kilimanjaro, 2017 ve 2018 yılında Avrupa’nın en yüksek dağı Elbrus ve Ocak 2019’da ise Asya kıtası dışında dünyanın en yüksek noktası olan Aconcagua’ya tırmanış organizasyonu gerçekleştiren Arçelik, bu kez dünyanın zirvesine ulaşmayı başardı. Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu’nun gerçekleştirdiği tırmanış, yaklaşık dört hafta sürdü ve 23 Mayıs 2019 tarihinde 8 bin 848 metrelik Everest zirvesine ulaşıldı. İklim değişikliği ile mücadele için daha fazla ve kollektif çaba göstermeliyiz Mevcut tahminler ışığında 2040 yılına kadar küresel sıcaklıkların ortalama 1,5 derece artabileceğinin öngörüldüğüne dikkat çeken Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, “Bununla birlikte küresel ısınma nedeniyle 2100 yılına kadar Himalaya Dağları’ndaki buzulların üçte ikisinin eriyebileceği tahmin ediliyor. Bu çarpıcı gerçeklerden ilham alarak yola çıktık. Dünyamızın önünde oldukça kısa bir süre var. Bu nedenle, iklim değişikliğinin uzun vadeli etkilerini azaltmak için hızlı davranmalıyız. Gelecekte, gezegenimizin yaşanamaz bir yer haline gelmesini engellemek için çalışmamız gerekiyor. İklim değişikliği ile mücadele için daha fazla ve kollektif çaba göstermeliyiz. Arçelik olarak, iklim değişikliğinin etkileriyle mücadele etmek için elimizden geleni yapıyoruz. Everest Dağı tırmanışımızın bu konuda farkındalık yaratacağını ve insanları, sorumluluk almaya teşvik edeceğini umuyoruz” diye konuştu. Arçelik küresel bir şirket olmanın sorumluluğuyla, faaliyet gösterdiği 150’ye yakın ülkede çevre dostu ürünlerin yaygınlaştırılmasına öncülük ederken bu alanda farkındalığı artırmaya dönük projeleri hayata geçiriyor. Şirketin, 2025 yılına kadar karbon-nötr hale gelme hedefi var. Arçelik, bireyleri ve şirketleri, günlük işlerinde küçük değişiklikler yaparak iklim değişikliğiyle mücadele etmeye davet ediyor. Kapsam:Bireyler için; • Şirket ve hükumet liderlerini, iklim değişikliğiyle mücadelede cesur adımlar atmaya davet edin. • Daha az et tüketip gıda israfından kaçınarak bilinçli tüketim yapın. • İhtiyacınız olmayan şeyleri satın almayın. Ürün emisyonları, uzun tedarik zincirlerinden kaynaklanıyor. Bunları azaltma imkânımız ise büyük ölçüde satın alma kararlarımızla ilgili. • Yeşil enerji çözümlerine geçiş yapın. • İklim çözümleri hakkında daha fazla bilgi edinin ve daha fazla tartışmaya katılın. Alışkanlıklarınızı değiştirdikçe size yakın kişiler de eylemlerini bu yönde değiştirecektir. İş dünyasındaki liderler için • Şirketinizde iklim değişikliği konusunda farkındalık yaratın ve sürdürülebilirlik odaklı bir kültür oluşturun. • Şirketinizde karbon ayak izini azaltmak için net eylemler ve hedefler belirleyin. • Çözümün bir parçası olan, sosyal fayda odaklı markalar yaratın. Tüketiciler, artık, gezegenimizi kurtarmak söz konusu olduğunda daha fazla ödemeye istekli. |
İlk yorum yapan olun