Hızlı tüketim ürünleri ve perakende sektöründe dijital veri entegrasyonu, ürün içeriklerinin şeffaflaşması, plastik atıkların geri dönüşümü, gıda israfının önlenmesi, sağlıklı yaşam farkındalığı, gıda güvenliği, sosyal ve çevresel sürdürülebilirlik alanlarında pozitif değişimi hızlandıran, perakendenin dünyadaki en büyük birliği Consumer Goods Forum, (Tüketici Ürünleri Forumu – CGF) yeni eş başkanını Türkiye’den seçti. Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, Haziran ayından itibaren iki yıl boyunca CGF’in perakende alanındaki Dünya Başkanı olarak görev yapacak. Birliğin üretici alanındaki eş başkanlığına ise Danone CEO’su Emmanuel Faber getirildi.
Dünyanın önde gelen 27 perakendeci ve 26 üretici firmasının dünya başkanlarından oluşan CGF Yönetim Kurulu, biri perakendeci, diğeri üretici firmaları temsilen 2 Eş Başkan tarafından yönetiliyor. Global olarak toplam 3.5 trilyon Euro cirosal büyüklüğü temsil eden CGF’in Yönetim Kurulu’nda 2013 yılından bu yana yer alan Özgür Tort, son iki senedir, CGF Perakende Başkan Yardımcısı unvanıyla görev alıyordu. Tort, halihazırda CGF Yönetim Kurulu’ndaki tek Türk yönetici.
Özgür Tort: “Dünya değişiyor ve Türkiye de bu değişimi körüklüyor”
Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, CGF’in dünyanın en büyük şirketlerini bir araya getirdiğini belirterek; sürdürülebilirlik, verimlilik iş sonuçlarının çevreye etkileri, bunları iyileştirmenin yolları ve sektörün gelecekte karşılaşabileceği zorluklara küresel kapsamda çözümler üretildiğini dile getirdi. Tort, “CGF küresel kapsamı ve sahip olduğu amaç doğrultusunda benzersiz bir kuruluş. Sektörümüzün içinde bulunduğu bu heyecan verici dönemde, CGF’in ortaya koyduğu girişim ve çalışmalara liderlik etmek gurur verici. Perakendede dünyadaki değişim ve coğrafi yaygınlığın getirdiği deneyimin gelecekte tüketiciler ve dünya kaynakları için önemli pozitif atılımlar yaratacağına inanıyorum. Bunda Türkiye’nin de rolü olacak. Dünya çapındaki tüketim, yalnızca nüfus artışı değil, aynı zamanda giderek büyüyen tüketim tutkusu ile artmaya devam ediyor. Bunun da çevremiz üzerinde çeşitli etkilerinin olduğu bir gerçek. Artan tüketici talebini karşılamak ve gelecek nesillere karşı sorumluluğumuzu yerine getirmek için sürdürülebilir büyüme anlayışına odaklanmamız gerekiyor. Bu da iş yapış şekillerimizi önemli ölçüde etkiliyor ve değiştiriyor. Küresel perakende sektörünün bu yeni çağında; perakendeciler, üreticiler, resmî kurum ve kuruluşlar, üniversiteler, STK’lar ve dijital platformlar, yani tüm taraflar olarak iş birliği içinde çalışmamız, sektörümüzün güçlenmesi bakımından büyük önem taşıyor. CGF olarak, önümüzdeki dönemde, perakendenin geleceğini şekillendirecek bu ortak çalışmalara yoğunlaşacak ve fark yaratan sonuçlar ile tüketicilerin yaşamlarına doğrudan fayda sağlayacağız” dedi.
Tüketicilerin değer odaklı bir perakende anlayışı beklediğinin altını çizen Tort, “Şeffaf olmak ve tüketiciye en doğru bilgi akışını sağlamak temel ilke. Bu kapsamda Migros olarak CGF Yönetim Kurulu tarafından belirlenen global taahhütlerin imzacısıyız. CGF’nin dünya çapında yürüttüğü dijital veri entegrasyonu ve ürün içeriklerinin şeffaflaşması önemli konulardan. Bunun dışında plastik atıkların geri dönüşümü, gıda israfının önlenmesi, sağlıklı yaşam farkındalığı, gıda güvenliği, sosyal ve çevresel sürdürülebilirlik projelerine katkı sağlıyoruz. Türkiye’de başlattığımız birçok uygulamalarımızla dünya perakendesine de yön veriyoruz. Dünya değişiyor ve Türkiye’de bu değişimi körüklüyor” dedi. CGF’in küresel düzlemde başlattığı, perakendeci, üretici ve tüketiciler arasında tutarlı ve şeffaf veri akışını hedefleyen çalışma için GS1 işbirliğinde Türkiye’de sektöre öncülük ettiklerinin altını çizen Tort, “Veri akışının dijitalleşmesi, merkezileşmesi ve standartlaştırılması sayesinde sektörümüzde verimlilik sağlamayı hedefliyoruz. Bu projenin devamı olarak, müşterilerimizin mağazalardaki binlerce ürünün içerikleriyle ilgili zengin, güncel ve güvenilir bilgiye erişmelerine ve daha bilinçli kararlar almalarına yardımcı olacağız” dedi.
CGF üye şirketlerin cirosal büyüklüğü 3,5 trilyon Euro
Dünya çapında 70 ülkeden, 400 perakendeci, üretici ve servis sağlayıcı üyesi bulunan Consumer Goods Forum’un üye şirketlerinin yarattığı cirosal büyüklük 3.5 trilyon Euro’yu aşıyor. Yarattığı istihdam ve dolaylı iş imkanı ile 90 milyon kişiye etkide bulunan CGF’in Yönetim Kurulu’nda dünyanın önde gelen 27 perakende ve 26 üretici firmasının CEO’su yer alıyor. CGF Yönetim Kurulu’nun üretici bacağında Danone, Nestlé, Coca Cola, Unilever, PepsiCo, Procter& Gamble, Mondelez, L’Oréal gibi dev üretici firmalar temsil ediliyor. Perakende bacağında ise Walmart, Walgreens Boots Allliance, Alibaba, Tesco, Marks & Spencer, Sainsbury’s, Target, Ahold Delhaize, Metro, Carrefour, IGA ve Aeon gibi dev dünya perakendecileri temsil ediliyor.
İlk yorum yapan olun