Şenocak markamızı büyütmek için her geçen gün daha çok çalışıyoruz

“Karşılıklı güven ve iş birliğine dayalı ticari ilişkilerimizin bizi bu günlere getirdiğine ve geleceğe taşıyacağına inanıyoruz. Sektörde bir farkındalık yaratabilmek adına inovasyon ile birlikte pazarlamanın da hayati bir fonksiyon olduğunu düşünüyoruz.”

Şenocak Yurtiçi Satış Müdürü Erdinç Kurdoğlu

Ticari soğutma sektörünün en önemli oyuncularından biri olan Klimasan’ın kuruluşu ve gelişiminden bahseder misiniz?

Klimasan’ın ticari macerasını, kökü 1915 İzmir’ine dayanan Şenocak markasından bağımsız düşünemeyiz. Şenocak Müessesesi adı altında faaliyet gösteren bu aile şirketi, Türkiye’nin kurulduğu ve hızla sanayileştiği 1915-1968 yılları arasında elektrikli ve gazlı ürünlerin üretimi ve satışı üzerine faaliyet gösteriyor. Hatta Türkiye’ye ilk ev tipi buzdolabı 1930’lu yıllarda yine bu şirket ile Türk kullanıcısına merhaba diyor. Klimasan A.Ş. ise 1969 yılında Şenocak Ailesi’nin iklimlendirme ve soğutma sektöründe üretim, satış ve ihracat yapmak üzere kurulmasıyla başlıyor. İzmir Çiğli tesislerimizden Manisa OSB’de kurulu yeni fabrika binamıza 2008 yılında taşınıyor. Brezilya merkezli ticari soğutma devi Metalfrio Solutions’un %69’luk hissesini satın almasıyla Klimasan’ın küresel bir oyuncu olduğu artık tescil edilmiştir. 1997 yılında halka açılan şirketin geçtiğimiz günlerde Borsa İstanbul’un ev sahipliğinde katıldığımız Özel Gong Töreni’yle birlikte 50. Kuruluş Yılı Faaliyetleri’nin de duyurusunu yapmış olduk. 2019 yılı sonuna kadar bu kapsamda bazı etkinlik ve iletişim çalışmalarımız olacak.

Son dönemde yine soğutma sektörüne yatırım yaparak büyümeye devam ediyorsunuz. Şirketin son zamanlardaki yapılanması ve çalışmalarından bahseder misiniz?

Klimasan gerek yurt içi ve ihracat pazarlarındaki kurumsal müşterilerinde gerekse yurt içinde Şenocak markasıyla hizmet verdiği müşterilerinde istikrarlı büyüme sergileyen bir şirket. Karşılıklı güven ve iş birliğine dayalı ticari ilişkilerimizin bizi bu günlere getirdiğine ve geleceğe taşıyacağına inanıyoruz. Sektörde bir farkındalık yaratabilmek adına inovasyon ile birlikte pazarlamanın da hayati bir fonksiyon olduğunu düşünüyoruz. 2019 yılı içinde tamamlamayı planladığımız üretim bandı ve depolama alanı inşaatımız sürüyor. 3. çeyrekle birlikte ilave 9.000 m2 daha kapalı alan ile yaklaşık %15 kapasite artışına ulaşacağız. Özellikle kurumsal müşterilerimize yönelik süreç avantajı sağlayacak olan yenileme merkezimizi devreye aldık. Operasyon ve iklim şartları nedeniyle sahada yıpranan soğutucuların gerek fiziksel gerekse soğutma teknolojileri aksamlarının yenileme, tamir ve değişimleriyle ürün yaşam sürelerini uzattığı operasyon merkezi, müşterilerimize ciddi bir maliyet avantajı sunuyor.

Geniş bir ürün yelpazesi ve farklı markalarla müşterilerine hizmet sunuyorsunuz. Öne çıkan, fark yaratan ürün veya ürün gruplarınız hangisi?

Dünyanın birçok ülkesinde hatta aynı ülke içinde aynı müşterimizin farklı ihtiyaçları olabiliyor. Buna sadece yüksek kalite ve malzeme bilgisi ile cevap verebilmek mümkün değil. Hedef pazardaki tüketici ve hatta operasyondaki çalışanların tüm beklenti ve ihtiyaçlarını bilmek gerekiyor. Ürünü çeşitlendirebilmek için tasarım, teknik ve üretim kısıtlarını da göz önünde bulundurmamız lazım. Son yıllarda Klimasan olarak kurumsal müşterilerimize özel geliştirip sunduğumuz ürün gamımız rağbet görüyor. Özellikle enerji tasarrufu sağlayan soğutma sistemleri, perakende sektöründe farkındalık ortaya koyan aydınlatma seçenekleri sunduğumuz modeller hem yurt içinde hem de yurt dışında ilgi görmekte. Sahada genellikle mağaza dışında konumlandırıldığı için hedef ülkedeki iklim şartlarına dayanıklı yüzey ve görsel giydirmeye sahip ürünlerimiz tercih ediliyor. Elektrik kesintisinin çok olduğu veya düzensiz voltajın söz konusu olduğu pazarlara yönelik yedeklemeli sistem kullanan inovatif ürünümüze kara Afrikası ülkelerden büyük talep olduğunu söyleyebiliriz.

Bulunduğunuz sektörde çok yoğun bir rekabet söz konusu. Satış ve pazarlama faaliyetlerinizi nasıl biçimlendiriyorsunuz?

Gerek kurumsal gerek son kullanıcı tarafında hem güçlü hem sektör tecrübeli pazarlama ve satış ekiplerimiz var. Özellikle son yıllarda yaptığımız organizasyonel dönüşümle devreye aldığımız projelerle nihai tüketiciye yönelik fark yaratan dönüşler alıyoruz. Pazarlama stratejimizi ve satış projelerimizi tüm iş ortaklarımızın ve hedef kitlemizin katılımıyla oluşturuyoruz. Bunu oluştururken özel araştırma bulgularımızı ve güncel piyasa verilerini de kullanıyoruz. Sektör gelişmelerini ve rakiplerimizin faaliyetlerini özel yazılımlarla tam zamanlı olarak takip ediyoruz. Özellikle dijital paylaşımlarından basın yansımalarına kadar günlük raporluyor ve yorumluyoruz. Pazarlama projelerimizi yapılandırırken hedef kitlemizi sosyal medyada sürekli yapay zeka ve büyük veri araçlarıyla takip ediyoruz. Onların ortaya koyduğu trend ve tespitler bize beslendiğimiz içgörüler olarak katkı yapıyor. Hem kreatif hem de dijital tarafta sektöründe öncü ve başarılı ajanslarımızla hızlı reaksiyonlar alabiliyoruz. Özellikle perakende kanalda Şenocak Bayiler Toplantısı’nda, münhasır distribütörümüz Seren Ticaret ile yılda bir kez bayilerimizle bir araya gelip sezondaki iletişim ve tutundurma faaliyetlerimizi planlıyoruz. Yıl içinde düzenli olarak değerlendirme toplantıları yapıp yol haritamızı gözden geçiriyoruz. Bu yılın başında “Birlikte Adım Adım” mottosuyla yola çıktığımız iş ortaklarımızla Şenocak markamızı büyütmek için her geçen gün daha çok çalışıyoruz.

Son dönemin gündem maddelerinden biri dijitalleşme ve Endüstri 4.0. Sizin şirket olarak bu alandaki bakış açınız nedir? Üretim, dağıtım, tasarım, satış, pazarlama vb. alanlarda dijitalleşme açısından hangi düzeydesiniz?

İnternet hayatımıza girdiğinden beri sadece günlük yaşamımızı değil aynı zamanda iş yapış şekillerimizi de kökünden değiştirdi. Her ne kadar dijitalleşme öncelikle finans ve alışveriş gibi hizmet süreçlerinde yaygınlaştıysa da sizin de bahsettiğiniz birçok alanda yayılması uzun bir zaman almadı. Biz de Klimasan’da başladığımız Endüstri 4.0 çalışmalarında ilk etapta üretim-iş süreçlerimizde izlenebilirlik sağladık. 2018 yılında kalite ve sevkiyat süreçlerimizi IoT alt yapısı kullanarak yeniledik. Aynı yıl yaptığımız robot yatırımımızla kalite ve birim üretim performanslarımızı artırdık. 2019 yılıyla birlikte iş zekası yazılımımızı devreye alarak gerçek zamanlı raporlama ve ilgili bölümlere içgörü ve trend analizleri sunabiliyoruz. Satış sonrası hizmetler için tasarladığımız bulut tabanlı mobil yazılımımızla sahadaki teknik servislerimizle gerçek zamanlı çağrı yönlendirme, yedek parça siparişi verme ve müşteri hizmet onayını sisteme yüklemek mümkün oluyor. Ayrıca yine bulut tabanlı tedarik zinciri portalıyla Ar-Ge bölümümüzün talep ettiği tasarımları iş ortaklarımızla daha hızlı ve güvenli olarak paylaşıyoruz. Bunun bir sonraki aşamasında planlama ve sipariş projelerimizle satın alma tarafında da süreç iyileştirmesi planlıyoruz. 2020 yılıyla birlikte özellikle adam/iş sayımızda iyileştirme yapacak robotik üretim süreçlerinin Ar-Ge ve planlamasını yapıyoruz.

Satış sonrası hizmet konusunda Klimasan’ın yaklaşımı ve çalışmaları nelerdir?

Şenocak markasıyla yurt içinde, Klimasan markasıyla yurt dışında faaliyet gösteriyoruz. Yiyecek ve içecek endüstrisinin seçkin markalarının tercih ettiği satış sonrası hizmetler çözüm ortağı olarak müşterilerimize ticari soğutma ekipmanlarını yönetmeleri ve korumaları için farklı hizmetler sunuyoruz. Bu hizmetler:

• garanti kapsamında onarım

• garanti sonrası servis ve bakım hizmeti

(hem Şenocak hem diğer markalı ürünler için)

• uzatılmış garanti ve ürün kaskosu kapsamında

onarım

• sebil sanitasyonu

• depolar ile satış noktaları arasında nakliye

• ürün yenileme (hafif ve ağır)

• yedek parça tedarik

Bu iş kalemlerini sağlarken de tüm şehirlerde hizmet veren 250’ye yakın servis noktamız ve 600’den fazla teknisyenimiz Klimasan için özel tasarlanmış, akıllı telefonlarda çalışan mobil uygulamamızı kullanıyor. Bu uygulama sayesinde hem Klimasan Life Cycle olarak kendi ekibimiz hem de müşterilerimiz ziyaret edilen noktaların fotoğraflarına, GPS konumlarına ulaşabiliyor. Yine bu uygulama sayesinde müşterilerimizin açtıkları servis talepleri bir kaç dakika içinde bölgedeki en yakın yetkili servisimize otomatik olarak atanıyor ve müşterilerimiz de çözüme ulaşan taleplerini eş zamanlı olarak takip edebiliyorlar. Klimasan olarak, hem garanti süresince hem de garanti sonrası dönemde sunduğumuz bu hizmetler ile müşterilerimizin derin dondurucularına hızlı servis verebiliyoruz. Kurumsal müşterilerimiz için ise soğutucularını en verimli şekilde, üstelik daha düşük işletme maliyetleriyle kullanmalarını sağlıyoruz. Bu şekilde, biz müşterilerimizin ekipmanlarını, ürünlerini sahada, satış noktalarında yönetirp bakımlarıyla ilgilenirken, müşterilerimiz de ana işlerine odaklanabiliyor.

Şirket olarak sürdürülebilirlik alanına da yatırımlar yapıyorsunuz. Bu alanda ne tür bir yaklaşımınız ve çalışmalarınız var?

Klimasan olarak, yüksek kaliteli ürünlerin tasarım ve üretiminde sürekli iyileştirme yaparak çevrenin, doğanın korunması konusunda  kararlıyız. Şirketimizin Çevre, Enerji ve Karbon  Yönetim Sistemi; ofiste ve üretim süreçlerinde kullanılan tüm malzemelerin seçiminde, kullanımında ve elden çıkarılmasında geçerli yasalara, düzenlemelere, izinlere, kirlilik önleme uygulamalarına ve politikalarına uyumludur. Ayrıca her yıl Çevre, Enerji ve Karbon Ayak İzi kapsamına giren işimizin her alanında atık, enerji tüketimi ve karbon ayak izi azaltma çabalarının sürdürülmesini hedefliyor, bunun için iyileştirme aksiyonları gerçekleştiriyoruz. Ürettiğimiz derin dondurucu ve soğutucular, yüksek performansla günde 24 saat sürekli çalışan makinelerdir. Amacımız, aşağıdaki gibi tasarımda daha verimli çözümlerle soğutucularımızın enerji tüketimini azaltmaktır:

– Poliüretan yalıtım kalınlığını optimize etmek,

– Enerji verimli (EC) fan motorlarını kullanmak,

– Soğutma sistemini optimize etmek,

– LED’leri iç aydınlatmada kullanmak,

– Akıllı termostat kullanmak.

Öte yandan, soğutucuların elden çıkarılması durumunda da çevrenin bundan olumsuz etkilenmesini istemiyoruz. R600a ve R290a gibi nispeten daha çevre dostu soğutucu gazları kullanmakta, ürünlerin bertarafını yasal yönetmeliklere uygun olarak yapıyoruz. Ar-Ge ekibimiz, ürünlerin karbon ayak izini en aza indirgemek için geri dönüştürülebilir ve daha az kimyasal atığa sebep olacak malzemeler kullanırken, tasarım ve üretimin her aşamasında sürdürülebilir çözümler ve uygulamaları aramaya devam ediyor. Klimasan olarak, ticari soğutucu sektöründe ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi Belgesi alan ilk şirketiz. Karbon ayak izimizi 2011 yılındanbaşlayarak her yıl hesaplayıp raporluyoruz. Sürdürülebilirlik liderliğini geliştirmek ve çevresel etkisini azaltmak için Klimasan’da kendi karbon yönetim stratejisimizi uyguluyoruz. Elektrik, doğal gaz tüketimi, soğutucu akışkanlar emisyonları, şirketimizin karbon ayak izi üzerinde hızlı bir etki yaratabilecek öncelikli noktaları olarak belirlenmiştir. Karbon yönetim metodumuzu geliştirmek amacıyla her bir işlemi iyileştirmek için  eylemler gerçekleştirilmektedir.

2019 yılında nasıl yenilikler göreceğiz sizden? Bu yıl özelinde genel olarak hedefleriniz ve öngörüleriniz nelerdir?

2018 yılında Şenocak markalı ilk münhasır satış mağazamızı Seren Ticaret’in de desteğiyle Adana’da açmıştık. Bu yıl İzmir, Ankara, Konya ve Bodrum mağazalarımızı devreye aldık. Özellikle dağıtım kanalımızın güçlü olduğu illerde tabelalı bayi ve yetkili servis sayımızı hızla artıracağız. Bizim amacımız bu mağazaları ürün satılan noktalardan ziyade markanın bayrağını taşıyan ve sektörü büyütecek birer deneyim merkezi haline getirmek. Bu konuda projeler üreten sektöründeki ilk marka olmayı hedefliyoruz. Web sayfamız ve sosyal medya üzerinden gelen müşteri taleplerimizi doğrudan Klimasan Müşteri Hizmetleri’ne iletmeye başladık. 444 07 89 çağrı merkezimizin kapasitesini artırarak hem kurumsal hem de son kullanıcılarımıza daha hızlı dönüş yapabileceğiz. Üretimini yaptığımız Şenocak markalı A+ ve A++ enerji sınıfı sandık tipi derin dondurucular için sürekli 5 yıl garantiyi sektörde ilk kez biz gerçekleştirdik. Yine ev tipi derin dondurucularımızda 7 yıl garantiyi sezon sonuna kadar müşterilerimize ücretsiz sunacağız. 2020 yılında yeni ürün modellerinin ve hizmetleri devreye almak için çalışmalar yapıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*