Makineleşme Türk kahvesi tüketimini oldukça yüksek oranlarda artırdı

Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı

Küçük ev aletleri sektöründe kahve makineleri kategorisinin son dönemdeki gelişimi hakkında neler düşünüyorsunuz?

Türk kahvesi bizim en önemli kültürel değerlerimizden biri, ülkemizde de en çok tercih edilen kahve türü. Eskiden sadece cezve ile ulaşılabilen ideal lezzet ve köpük artık makinelerde rahatlıkla yapılabiliyor hem de her fincanda aynı lezzeti alabilme garantisi ile… Türk kahvesinin dünya yolculuğundaki en büyük bariyeri de özellikle makineleşmeydi, bu konuda 100 yıl kadar bir gecikme yaşandığını düşünüyorum. Bu bariyerin aşılmasıyla hem Türkiye’de hem de yurt dışında Türk kahvesi tüketimi oldukça yüksek oranlarda arttı. Mesela biz Arzum OKKA ile dünyada bir ilke öncülük ettik ve işleri kolaylaştırdık. Arzum OKKA Ailemiz ile bugün dünyanın 35 ülkesinde farklı kültürleri Türk kahvesi kültürüyle buluşturuyoruz.

Özellikle zamanla yarışan, daha fazla konfora ve pratikliğe ihtiyacı olan büyük şehirlerde elektrikli cezve yerine OKKA gibi gelişmiş makinelere geçiş olduğunu söyleyebilirim. Şu anda da Türkiye pazarında 10 farklı markanın Türk kahvesi makinesi bulunmakta. Markalar her geçen gün ideal lezzet, kullanım kolaylığı ve tasarımla ilgili yeniliklerle tüketicilerin karşısına çıkıyor.

Türk kahvesinin yanı sıra diğer kahve makinelerine de olan ilgi yüksek Türkiye’de. Arzum olarak Türk kahvesi markamız OKKA dışında filtre kahve makinelerimiz de bulunmakta. Buradaki inovasyonlarımıza da hızla devam ediyoruz.

Pazarın cirosal ve adetsel olarak büyüklüğü nedir? Sizin Pazar içerisindeki konumunuz nedir?

Şu anda Türkiye’de günde ortalama 1,02 fincan kahve içiliyor. Kişi başına tüketilen yıllık Türk kahvesi miktarı ise yaklaşık 600 gr. düzeyinde. Dünyada günde yaklaşık 2,2 milyar fincan kahve içilmesine rağmen Türk kahvesi, pazardan sadece yüzde 10 pay alabiliyor. Hedefimiz, Türk kahvesi tüketiminin yüzde 20 paya çıkması. Bizim gibi üreticilerin sundukları otomatik Türk Kahvesi makineleri ile beraber Türk kahvesinin yayılımının hızla artacağını düşünüyorum. Makineleşme Türk kahvesi tüketimini oldukça yüksek oranlarda artırdı

Arzum olarak her geçen gün teknolojik yenilikler ve dikkat çekici tasarımlarla yeni makinelerimizi tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Yeni çıkan makinelerimizle geçen yıla oranla büyüme sağladık.

Şirket / Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?

Türk kahvesi makinesi kategorimizde OKKA Ailemiz ve Mırra Türk kahve makinemiz bulunmakta. OKKA Ailemiz; Arzum OKKA, Arzum OKKA Grandio, Arzum OKKA Minio, Arzum OKKA Minio Duo ve Türk kahvesi çekirdeği öğütücümüz Arzum OKKA Beangourmet’den oluşuyor. Bu yıl OKKA markamızın 5. yılı. Bu yıla özel olarak tasarladığımız Swarovski taşlı Arzum OKKA ve Gold serimiz yeniliklerimizden birkaçı. Filtre kahve makinesi kategorimizde de 2 ürünümüz var. Brewtime Filtre Kahve Makinesi ve Brew’N Take Kişisel Filtre Kahve Makinesi.

Bu kategoride özelinde yaptığınız Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Daha çok fark edilmek ve dünyadaki her eve girebilmek için günden güne daha dikkat çeken tasarımlarla ve teknolojik yeniklerle tüketicilerimizin karşısına çıkıyoruz.Bunun için de çok ciddi çalışmalarımız var.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*