Zuchex’e ilgi arttı

30. yılını kutlayan Zuchex 2019, toplam ziyaretçi sayısını %10 artırırken, ziyaretçilerin %20’sini ise yurtdışı satın almacılar oluşturdu.

Zuchex İstanbul, dört gün boyunca sektör için eşsiz ticaret fırsatları sundu.

Hem yerel hem de yurtdışı satın almacı sayısında önemli bir artış elde eden Zuchex 30. Yılını sektörden tam not alarak kutladı. 108 ülkeden 32.734 ticari satın almacı, pazar lideri marka ve üreticilerden en son ürünleri sipariş etmek, sektörle bağlantı kurmak ve trendleri takip ederek ilham almak için Zuchex 2019’u ziyaret etti.

100.000 metrekarelik fuar alanında, Türkiye’den 425, yurtdışından 149 katılımcı ile önceki yıla göre katılımcı sayısında %28’lik artış gösteren Zuchex; sektörün inovatif ürünlerini ve 2020 yılı trendlerini bir arada sundu. 108 ülkeden 32.734 profesyonel satın almacı tarafından ziyaret edilen Zuchex, %20 yurtdışı satın almacı oranı ile 2019’un uluslararası fuarı oldu. Pek çok katılımcı, fuar hedeflerine fuarın üçüncü günü itibariyle ulaştığını ve önceki senelere kıyasla daha fazla yeni temas kurduklarını bildirdi. Bu durum aynı zamanda fuarın yeni ziyaretçi sayısına da %9’dan fazla artış olarak yansıdı.

Zuchex 2019’daki her salona ayrı ayrı yeni ziyaretçi grupları getiren yapısal yenilikler, katılımcılar ve satın almacılar tarafından olumlu karşılandı.

“Bu yıl uygulamaya alınan kapsamlı yeniden düzenlemeler ile tazelenen Zuchex’in, satın almacıların yeni ürünler tedarik etmesini kolaylaştırarak hem ziyaretçiler hem de katılımcılar için gerçek fayda sağladığının altını çizen Tarsus Turkey Genel Müdürü Zekeriya Aytemur, 5.ve 6. Salonlara kıyasla daha fazla büyüme olanağı sağlayan 12. ve 14. salonlara taşınan plastik sektörünün ise etkileyici satış rakamlarına ulaştığını bildirdi. Bu yıl fuarı ziyaret eden ve beklentilerin üzerine çıkan yurtdışı satın almacı sayısını 2020 yılında daha da fazla artırmayı amaçladıklarının altını çizen Aytemur, tüm ekibin, devamlı gelişen ev ve mutfak eşyaları sektörüne olan katkısı ve başarısıyla gurur duyduğunu belirtti.

Benzer şekilde olumlu yorumlarda bulunan Türkiye Züccaciyeciler Derneği Başkanı Mesut Öksüz, “Türkiye ve çevre coğrafyalardaki perakendeciler için Zuchex, her zaman olduğu gibi yenilikler ile dolu ve uluslararası bir platform olduğunu bir kez daha kanıtladı.” dedi.

Goldmaster Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Bora ise, Zuchex’in Orta Doğu, Balkanlar ve Asya’da katıldığı diğer fuarlardan daha fazla satın almacı çektiğini belirterek bunun çok büyük bir başarı olduğunu ekledi.

Keramika Genel Müdürü Emin Yüce, fuarın dünyadaki en önemli ikinci ev ve mutfak eşyaları fuarı olma yolunda olduğunu belirtti. Bu kadar profesyonel ve başarılı bir fuar için ekibe teşekkür eden Yüce, özellikle satın almacıların kalitesi ve fuarın uluslararası niteliği hakkında yorumlarda bulundu.

Türkiye’den sonra en çok ziyaret eden ilk on ülke İran, Mısır, Irak, Suudi Arabistan, Lübnan, Filistin, Libya, Rusya, Ürdün ve Yunanistan olurken, ziyaretçi memnuniyet oranı %96 ile yüksek seviyelere çıktı. Bu yıl tüm dünyadan satın almacılarda olağanüstü artışlar kaydedilirken toplamda %24’lük bir artış ile fuarı toplam 5.119 yurtdışı satın almacı ziyaret etti.

Zuchex salon 14’te, “Çay mı, Kahve mi?” ve “Cooking Theatre” etkinlikleri ile satın almacılar ilk elden ürün kullanımını deneyimleme şansı elde etti.

Ünlü Şef Rüzgar Sünbül’ün şefi olduğu, sponsorluğunu Öztiryakilerin üstlendiği Cooking Theatre alanında tadım seansları, atölye çalışmaları ve Neva, Bambum, Berghoff, Keramika, Korkmaz and Ar Yildiz gibi lider markaların sponsorluğunda gerçekleşen Chef’s Table etkinlikleri yapıldı.

Kütahya Porselen sponsorluğunda gerçekleşen, satın almacıların dinlenerek lezzetli içecekler tattığı ve en son ürünleri deneyimlediği Çay mı Kahve mi? alanı ise yoğun ilgi gördü.

Ev ve mutfak eşyaları sektöründe 1,5 milyar dolarlık bir iş hacmi elde etmesi beklenen Zuchex katılımcıları, fuarın ziyaretçi kalitesinin ve rakamlarının eşsiz olduğunu belirterek, fuarı ticari bir başarı olarak değerlendirdiler.

GOLDMASTER – Sinan BORA – Yönetim Kurulu Başkanı

Zuchex fuarı bizim için son derece başarılı geçti ve beklentilerimizin ötesine ulaştı. Satın almacılar ve siparişler açısından bu yıl yurtdışında katıldığımız fuarlara kıyasla çok daha fazla verim aldık. Bu kadar çok satın almacının Türkiye’deki bir fuara gelmesi bizleri çok mutlu etti. Özellikle yerel piyasanın ve satın almacıların gelecekten umutlu olduğunu gördük. Uluslararası satın almacılar nezdinde ise yakın zamanda yurtdışında katıldığımız fuarın (IFA) neredeyse 3 katı sipariş aldık. Orta doğu, Balkanlar ve Asya’dan Türkiye’ye, Zuchex’i ziyaret etmek için gelen bu kadar çok satın almacı görmek aslında komşu coğrafyanın bizleri bir üretim merkezi olarak kabul ettiğini kanıtlar nitelikte. Zuchex gerçekten sektörün bir numaralı buluşma noktası olabilecek potansiyele sahip.

Hem kendi firmamız adına, hem de sektördeki meslektaşlarımız adına söyleyebilirim ki Zuchex gerçekten çok başarılıydı. Umarım siparişleri zamanında yetiştiririz!

Keramika – Emin YÜCE – Genel Müdür

Zuchex bu yıl gerçekten çok hareketliydi. Son üç gündür yoğun bir şekilde müşterilerle ilgileniyoruz ve Tarsus Turkey ekibine çalışmaları için çok teşekkür ediyoruz. Üreticiler olarak bizler ihracat fırsatlarına ve satın almacılara ihtiyaç duyuyoruz. Bu yıl Zuchex’te dünyanın farklı yerlerinden bu kadar çok satın almacı ile bir araya geldiğimiz için çok mutluyuz. 2007 yılından itibaren Zuchex’te katılımcı olarak yer alıyoruz ve bu yılki fuar en başarılı Zuchex’ti. Frankfurt’lu rakibinden (Ambiente) sonra, dünyanın en önemli ikinci ev ve mutfak eşyaları fuarı olmaya çok yakın.

Güral Porselen – Serap GEDİKAĞAOĞLU – Yurtiçi Satış Alan Lideri

Zuchex, katılımcı olan pek çok üretici firma ve fuara getirdiği satın almacılar ile heyecanlı bir atmosfer yarattı. Üretici firmalar en son inovatif ürünlerini tanıtma fırsatı elde ettiler. Bizler de yeni koleksiyonlarımızı iş ortaklarımıza tanıtma fırsatı bulduk ve mükemmel geri dönüşler aldık. Zuchex 2019 satış anlamında bizler için tatmin edici, güzel ve karlı bir fuar. Yeni tasarladığımız her koleksiyon satın almacılar tarafından inanılmaz bir ilgi gördü.

Kütahya Porselen – Celal Kaya KINALI – Genel Müdür Yardımcısı

Zuchex’e her yıl katılım gösteriyoruz. Türkiye’deki tüm ev ve mutfak eşyaları üreticileri sektörün en önemli fuarı olan Zuchex’e katılım sağlıyor. Fuarda çok sayıda uluslararası satın almacı var ve standımız ilk üç gün özellikle Avrupa, Ortadoğu ve Orta Ameirka bölgelerinden çok yoğun ilgi gördü. Uluslararası satın almacılara ek olarak hem halihazırdaki müşterilerimizle buluştuk hem de yeni müşteriler kazanmış olduk.

Bambum – Selman YAR – Genel Müdür

Zuchex bizim için her yıl Ortadoğu ve Avrupa’dan çok sayıda satın almacıya ulaşmamızı sağlayan en önemli fuar. Bu sene katılımcı firma sayısında artış yaşanan Zuchex’te aynı zamanda bir çok satın almacı yeni ürünler keşfetmek, yeni koleksiyonları görmek ve yeni anlaşmalar yapmak için fuarda bulunuyor. Özellikle bu yıl uluslararası satın almacı sayısı çok yüksek ve fuar gerçekten beklentilerimizi karşıladı.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*