Hedefimiz büyük ekranlı ve daha nitelikli ürünlerin satışlarını arttırmak

“TV pazarındaki rekabet her geçen gün artarken Philips olarak bizi farklı kılan en önemli özelliğimiz Ambilight teknolojimizdir. Pazardaki markaları ve müşteri tercihlerini yakından tanıyoruz ve müşterilerimize en iyi ürünü sunmak için çalıyoruz. En büyük avantajlarımızdan bir diğeri sadeliği ön planda tutan Avrupai tasarımlarımızdır.”

TP Vision Türkiye Genel Müdürü Ünal Masalcı

Türkiye tüketici elektroniği sektörünün en önemli ve öncü markalarından Philips’in son dönemdeki çalışmalarından genel olarak bahseder misiniz?

Yaklaşık olarak iki yıl önce başladığımız yerli üretim-montaj işimiz, iki üreticimizle birlikte oldukça başarılı bir şekilde ilerlemektedir. Bu işimizi daha katma değerli duruma getirmek için özellikle Güney Avrupa ve Orta Doğu ülkelerine ihracat planları oluşturuyoruz. Ayrıca iç pazarda 32 inçten 75 inçe kadar tüm segmentlerde ürünlerimizi tüketicilerimizin beğenisine sunmaya devam edeceğiz.

Kurumun Türkiye’deki yapılanması ve çalışma alanlarından bahseder misiniz?

TPVision Türkiye ofisimizde 25 direk çalışanımız ve 200 saha elemanımız ile satış kanallarına hizmet veriyoruz. Geleneksel kanal olarak tarif ettiğimiz satış kanalında 4 distiribütörümüz ile bayilerimize hizmet veriyoruz. Aynı zamanda Bosch ile yaptığmız anlaşmaya bağlı olarak yaklaşık 1000 Bosch bayisine aynı 4 distiribütörümüz üzerinden hizmet veriyoruz. Bunun yanında Zincir mağazalar ile güçlü iş birliğimiz devam ediyor. Kısaca ülkemizin tamamına kapsayacak şekilde güçlü kanal yapımız ve organizasyonumuzla ürünlerimizi tüketicilerimize ulaştırıyoruz.

Philips ürünlerini sektördeki diğer markalardan ve rakiplerinden farklı kılan özellikleri nelerdir?

TV pazarındaki rekabet her geçen gün artarken Philips olarak bizi farklı kılan en önemli özelliğimiz Ambilight teknolojimizdir. Ambilight, akıllı LED’ler sayesinde ekrandaki renkleri gerçek zamanlı olarak duvarlara ve odaya yansıtır. Ekranınız daha büyük görünür, her an size daha yakın olur ve müzikler ışık gösterisine dönüşür. Philips olarak tüketicilerin tercihlerini her zaman ön planda tutuyoruz.

Pazardaki markaları ve müşteri tercihlerini yakından tanıyoruz ve müşterilerimize en iyi ürünü sunmak için çalıyoruz. En büyük avantajlarımızdan bir diğeri sadeliği ön planda tutan Avrupai tasarımlarımızdır. Ayrıca, Bowers &Wilkins ve Georg Jensen gibi küresel markalarla iş ortaklığı yaparak ürünlerimizi ses, tasarım ve kalitede farklı bir noktaya taşıyoruz.

Philips, inovatif ve müşterilerinin beklentilerine uygun ürünler geliştirme konusunda da farklı çalışmalar yapıyor. Tasarım vb. alanlarda ödülleriniz de bulunuyor. Tasarım ve Ar-Ge süreçlerinizden genel olarak bahseder misiniz?

Philips tasarım felsefemiz 4 prensibe dayanır. Her zaman yeni form ve şekiller ararız. Televizyonlarımızı gereksiz dekore etmeyiz. Tasarımımız yalın ve nettir. Her zaman üst segment malzemeler kullanırız ve yeni materyalleri tasarımımıza ekleriz. Tüm bu tasarım elementlerini kullanılabilirlik ile birleştiririz. Böylece tüketici ürünümüzü görür görmez tanır.

Ürünlerimizi her zaman tüketicilerin evlerini ve hayatlarını zenginleştirmek için tasarlarız. 2019 yılında Philips TV olarak 70 adettten fazla ödül aldık. Küresel olarak aldığımız ödüllerin başında; 9104, OLED 854 ve OLED + 934 serilerimiz ile “IF DESIGN AWARD”, OLED 804 serimiz ile “EISA BEST BUY OLED TV 2019- 2020 – 55″, OLED 854 ve OLED+ 934 serimiz ile “Red Dot Design Award” ve OLED+ 984 serisi ile “EISA HOME THEATER TV 2019- 2020 – 65″ ödülleri gelmektedir.

Türkiye ve dünyada perakende elektroniği sektörü son dönemde önemli değişiklikler yaşıyor. Özellikle teknolojideki hızlı gelişmeler sektörü nasıl etkiliyor? Bu bağlamda genel bir sektör değerlendirmesi alabilir miyiz?

Teknolojiye bir örnek ile bu konuya bakış açımızı daha iyi anlatabilirim. Dünyada Android uygulamasını TV’lerde kullanan ilk firmayız. Halen 6000 serisi ve üzeri ürünlerimizin tamamında uygulama devam etmektedir. Online kanalların gelişmesi ile internet üzerinden satışlar ciddi boyutlara ulaştı. Özellikle gelişmiş ülkelerde offline mağazalar ciddi maliyet dezavantajlarına maruz kalmaktadır. Ülkemizde de etkisi henüz sınırlı olmakla birlikte perakende sektöründe ciddi bir değişim yaşanmaya başlamıştır. Bu durum kendi içinde hem özellikle maliyetler açısından yeniden yapılanmayı gerekli kılmakta hem de ciddi fırsatlar barındırmaktadır. Sektörün gelecekte iki kanalın asgari uyumu ile ilerleyeceğini düşünüyorum.

Türkiye perakende elektroniği sektörünün büyüklüğü nasıl? Siz kurum olarak ciro, büyüklük, satış ve adetsel bakımdan siz bu pazarın neresindesiniz?

Ocak- Eylül döneminde Türkiye TV pazarında 1,5 milyon adet TV satıldı. Pazarda satılan her 100 TV’nin 8 adedi Philips markasına aittir. Eylül ayı itibariyle pazarda yaklaşık %10 adetsel olarak büyüme başlamıştır. Son çeyrekte özellikle Black Friday ve Yılbaşı kampanya ve iletişimlerinin etkisiyle pazarın büyümeye devam etmesini bekliyoruz. Philips markası olarak tüketicilerimize özellikle 55 inch ve üstü segmentte yüksek performans ve makul fiyat bandında ürün sunmaya devam etmeyi hedefliyoruz.

Tüketicilerinizin satın alma davranışları nasıl? En çok hangi alanlar ya da ürünlere ilgi duyuluyor?

Tüketiciler öncelikle yüksek görüntü kalitesinde, smart televizyonlar tercih etmekteler. TV pazarında tüketicilerin yaklaşık %43’ü UHD ürünleri tercih etmektedir. Ekran boyutu bazında bakıldığında ise tüketicilerin başta 55-59 inch segmentindeki ürünleri tercih ettiklerini görüyoruz. Bu segmentte geçen yıla göre %24 oranında fiyat artışına rağmen %8’lik ciro büyümesi gerçeklemiştir. Büyük ekrana olan talep 2019 yılında artmaya devam etmektedir. Pazarın özellikle 55 inch üzeri ekran boyutlarında büyüdüğünü görüyoruz.

Pazarı ve satışları etkileyen en önemli faktörlerden biri de dijitalleşme. Mobilitenin ve dijitalleşmenin pazardaki önemi nedir?

Dijital platformlar günümüzde kullanıcıların hayatında önemli bir yer tutuyor. Bu platformaların öneminin artması ile smart TV’lerin toplam pazardaki payı %55 seviyesine yükselmiştir. Ayrıca, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları değişmeye devam etmektedir. Alışverişin offline kanaldan online kanala kaydığını görüyoruz. 2019 yılında adetsel payı %4 olan internet satışlarının bu yıl %6 bandına çıktığını ve bunun sonucunda, internet satışlarında %25 cirosal artış gerçekleşmiştir.

Genel olarak hedefleriniz nelerdir? Önümüzdeki dönemde nasıl bir süreç izlemeyi öngörüyorsunuz?

Özellike büyük inç, üst segment ve Oled TV’lerde pazar payımızı arttırmak istiyoruz. AV işimizde pazarın önemli oyuncusu olmayı hedefliyoruz. Ayrıca daha önce söylediğim gibi ülkemizden ihracat olanaklarını merkezimizin onayı ile başlatmak istiyoruz.

Son günlerde piyasalarda yaşanan durgunluk sebebi ile birçok beyaz eşya üreticisi, bayi ve satıcısı zor günler geçiriyor. Bu dönem için genel olarak görüşlerinizi alabilir miyiz?

Özellikle ekonominin sıkıntılı dönemlerinde %100 ana işlerine odaklanmalarını ve varlıklarını bu yönde kullanmalarını tavsiye ederim.

2019 yılında nasıl yenilikler göreceğiz sizden? Bu yıl özelinde genel olarak hedefleriniz ve öngörüleriniz nelerdir? 2020 için nasıl bir hazırlık sürecindesiniz?

2019 son çeyrek itibariyle AV ürün grubu satışına başlıyoruz. Başlıca kategorilerimiz; kulaklık, soundbar, Bluetooh speaker olacaktır. TV kategorisinde mevcut oled ve performans serisi The One televizyonlarımız raflardadır. Yeni yıl itibariyle 2020 modellerimizi piyasaya sunmaya başlayacağız. Hedefimiz büyük ekranlı ve daha nitelikli ürünlerin satışlarını arttırmak olacaktır. Teknoloji, yayın platformları ve tasarım devi markalarla iş birliklerine devam edeceğiz. Kozmetik olarak yepyeni bir TV ve AVA ürün gamı lanse edeceğiz. Bunu yaparken özellikle ambilight, sade Avrupai design ve Android yazılım gibi destekleri ön planda olacaktır. Ayrıca, toplam pazarın %50’sini oluşturan geleneksel kanalda yaklaşık 1000 adet mağazası olan Bosch ile iş ortaklığımız 2020 yılında da büyüyürek devam edecektir. Tüketiciler tüm Philips televizyon ürünlerine Bosch mağazalarında bulabileceklerdir.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*