DemirDöküm, 2019 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. DemirDöküm’ün 2019’u yüzde 10 büyüme ile tamamladığını belirten CEO Alper Avdel, “DemirDöküm, toplumun ihtiyaçlarına göre kendini şekillendirerek sektöründe 66 yıldır öncü olmayı başardı. Türkiye’nin ilk döküm radyatör, kazan, soba, kat kaloriferi, şofben, panel radyatör ve kombi üretimini ve ihracatını gerçekleştiren şirketimiz, geçen yıl iç pazardaki küçülmeye rağmen satış adetlerini koruyup pazar payı alarak 2019’u 2 milyar TL ciro ve pazar liderliğiyle tamamladı” açıklamasını yaptı.
“YOĞUŞMALI KOMBİ SATIŞLARIMIZ YÜZDE 35 ARTTI”
Isıtmada tüketici beklentilerini geniş bir yoğuşmalı kombi ürün gamıyla karşılayıp yüzde 20’lere kadar tasarruf sağladıklarını belirten Avdel; “2018 yılı Nisan ayından itibaren Türkiye’de yoğuşmalı ürünlerin üretimi ve satışı zorunlu hale getirildi. DemirDöküm olarak bu konudaki hazırlığımızı yıllar önce yapmıştık. Satıştaki yoğuşmalı ürün ailemize ErP yönetmeliğiyle birlikte Atromix modeli kombilerimizi de ekledik. Satışa sunduğumuz yüksek enerji tasarrufu sağlayan ürünlerimizle, satış öncesi, sırası ve sonrası hizmetlerimizle pazarda farklılaşmayı başardık. Bu sayede yoğuşmalı kombi satışlarımız 2018’e kıyasla yüzde 35 arttı” açıklamasını yaptı.
TÜRKİYE’DEN 52 ÜLKEYE İHRACAT
DemirDöküm’ün ihracatta da verimli bir yılı geride bıraktığını kaydeden Alper Avdel; “2018’in ardından 2019 yılında da birçok ülkede önemli başarılara imza attık, dünyadaki büyümemizi sürdürdük. Arjantin, Tunus, Fransa ve Filistin pazarlarına giriş yaparak ihracat yaptığımız ülke sayısını 52’e yükselttik. Türkiye’nin yanı sıra dünyanın dört bir yanında ‘ısıtma’ ile özdeşleşmeyi başardık. 2019 yılında ürün bazında değişmekle birlikte Hırvatistan, Bosna, İtalya, Moldova, Azerbaycan, Türkmenistan ve Şili’deki pazar liderliğimizi devam ettirdik. Türkiye ile birlikte 8 ülkenin pazar lideri olduk.” dedi.
“5 YILDA 200 MİLYON TL’LİK YATIRIM YAPTIK”
DemirDöküm’ü asırlık hedeflerine ulaştırmak için farklı alanlarda yatırıma devam ettiklerini kaydeden Avdel; “Sektörün ilk ve köklü markası olarak; yeni ürün geliştirme, üretim kapasitesi artırma, pazarlama, eğitim ve dijital dönüşüm alanlarında istikrarlı bir şekilde yatırım yapıyoruz. Son 5 yılda toplam yatırımımız 200 milyon TL’ye ulaştı. Her yıl ciromuzun yüzde 1,7’sini Ar-Ge’ye ayırıyoruz ve geleceğimize toplamda 40 milyon TL’lik düzenli yatırım gerçekleştiriyoruz” açıklamasını yaptı.
“2020’YE YÜZDE 20 BÜYÜME HEDEFİ İLE BAŞLADIK”
DemirDöküm’ün 2020 yılı hazırlıklarının tamamlandığını kaydeden Alper Avdel; “Yeni yıla yüzde 20 büyüme hedefi ile başlıyoruz. İç pazarda büyük bir olasılıkla 2019’dan daha iyi bir yıl bizi bekliyor. Ürün gamımıza ekleyeceğimiz yeni ürünlerimiz, kombi değişim pazarı ve doğalgazın ulaşacağı yeni ilçelerle birlikte iç pazardaki hedeflerimize rahatlıkla ulaşacağımızı öngörüyoruz. Gelirimizin yüzde 30’unu oluşturan ihracat tarafında ise yoğun bir gündem bizi bekliyor. Güney Amerika, Çin, İtalya, Türki Cumhuriyetler ve Balkanlar’da varlığımızı daha fazla artıracağız. Hedefimiz ihracatımızın toplam ciro içindeki payını yüzde 30’dan üç yıl içerisinde yüzde 50’ye çıkarmak” açıklamasını yaptı.
İlk yorum yapan olun