Şenocak’ın geleneksek bayi toplantısı 6-8 Şubat 2020 tarihleri arasında Antalya Belek’te yapıldı. Organizasyona Türkiye genelinde 150 civarında bayi, eşleri ile birlikte katıldı. Seren DTM’nin katkıları ile gerçekleşen toplantıda Şenocak markasının üst düzey yöneticileri de hazır bulundu. “Birlikte Güçlüyüz” mesajının verildiği toplantı esnasında sahneye ilk olarak Klimasan Türkiye Satış Direktörü Erdinç Kurtoğlu çıkarak markanın geçmişten günümüze gelen başarı hikâyesini anlattı ve yeni ürünleri tanıttı. Daha sonra Kurumsal İletişim Yöneticisi Hasan Tahsin Gürlek sıra dışı bir konuşma yaparak, Üretici – Dağıtıcı ve Bayiler’in birlikte hareket etmelerinden doğan sinerjiyi ve başarıyı sahnedeki bir gösteri ile katılımcılara anlattı. Son olarak organizasyonun gerçeklemesinde katkıda bulunan ve markanın Türkiye Genel Dağıtıcısı olan Seren DTM Yönetim Kurulu Üyesi Selim Gizer bir konuşma yaparak “2020 yılına umutla bakıyoruz.” mesajını verdi. Toplantı sonrası gala yemeğinde bir araya gelen bayiler verimli bir çalışma sonrası şehirlerine geri döndüler. Dağıtım Kanalı olarak mikrofonumuzu önce Selim Gizer’e daha sonrada bazı Şenocak bayilerine sizler için uzatarak toplantı hakkında sorularımızı sorduk.
Seren olarak Şenocak bayi toplantısının organizasyonunu gerçekleştirdiniz. Toplantı sonunda aldığınız geri dönüşlere baktığınızda bayileriniz toplantıdan beklentilerini karşıladılar mı? Toplantı sonra bayi görüşleriniz nasıldı?
Çok güzel ve verimli bir organizasyonu daha geride bıraktık. Artık gelenekselleşen Şenocak bayi toplantılarında her geçen yıl daha da büyüyen bir aile olduğumuzu hissediyoruz. Öncelikle bizleri yalnız bırakmayan iş ortaklarımıza, bizi ağırlayan Klimasan firmasına, çalışanlarına ve Seren DTM olarak tüm ekibimize teşekkür etmek isterim. Derin dondurucu, soğutucu ve ticari soğutma sistemlerinde artık Şenocak tartışmasız ülkemizin en güvenilir ve güçlü üreticisi konumundadır. Dünyanın en büyük ticari soğutucu üreticisi Metalfrio çatısı altında olmasının sağladığı küresel tecrübeyi biz de iç pazarda bayilerimize eşsiz ve devamlı bulunabilir bir ürün gamı sunarak yansıtıyoruz. Bu yıl özellikle dikey soğutucularda ve ev tipi derin statik dolaplarda yeni lansmanını yaptığımız ürünler ile birlikte gamımız tamamlandı. Bayilerimizin ürünlerimizi çok beğendiğini ve 2020 yılından çok umutlu olduğumuzu söyleyebilirim. Kendileri ile yaptığımız görüşmelerde hem Şenocak markasından hem de firmamızdan olan memnuniyetlerini duymak bizleri çok mutlu etti. Biz de ürün, pazarlama, satış sonrası ve tedarik süreçlerinde daha da iyi seviyeye gelmek için çalışacağımız konusunda kendilerine elimizden gelen tüm çabayı göstereceğimizi taahhüt ettik. Umuyoruz ki Şenocak markasındaki istikrarlı büyüme 2020 yılında da devam edecek ve markamız hak ettiği konuma daha da yaklaşacaktır.
2019 yılı firmanız açısından nasıl geçti? Genel bir değerlendirme alabilir miyiz?
2019 yılı bizler açısından sıkıntılı başlasa da ülkemizin dinamizmi ve sektörümüzün güçlü altyapısı ile toparlanma için bir fırsat yarattı. 2018 yılındaki döviz kuru ve finansal krizin etkilerinin silindiği bir yıl oldu. Beyaz eşyada ve TV grubunda küçük bir daralma yaşasak da derin dondurucu segmentinde adetsel büyüme ile yılı kapattık. Açıkçası pek de korktuğumuz senaryonun yaşanmaması bizi geriye dönüp baktığımızda mutlu etti diyebiliriz. Bu zor dönemde iyi sınav veren tedarikçiler ve bayiler uzun vadede bunun karşılığını alacaktır. Elbette karlılık oranları azaldı, dağıtım kanalındaki değişim devam etti ama sektörümüzün ve bizim için geleceğe daha olumlu bakacağımız bir ortam da yıl sonunda ortaya çıktı.
2020 yılı için öngörüleriniz ve hedefleriniz nelerdir?
Bayiler olarak 2020 yılı için daha rahat planlama yapabiliriz. Faizlerin düşüşü sektörümüze mutlaka olumlu yansıyacaktır. Bununla beraber ülkemizin coğrafi konumundan kaynaklı jeopolitik riskler ve son haftalarda yükselen Korona Virüsü tehlikesi de bizi endişelendiren konular. Her şeye yıl olması için var gücümüzle çalışacağız. İş ortaklarımıza daha geniş bir ürün gamıyla daha iyi hizmet vermek için hazırlıklarımızı tamamladık. Çalıştığımız tüm markalar için ayrı ayrı pazarlama stratejileri oluşturup daha etkili bir iş modeli yaratacağımıza inanıyorum. Türkiye’nin beyaz eşya ve televizyon tedarikçisi olma iddiamızı, iş ortaklarımızla beraber hayata geçireceğimiz bir yıl hedefliyoruz. Hem kendi markalarımız için hem de rakip markalar için 2020 yılı zorlukların olacağı ama sonunda başarının da yakalanacağı bir yıl olacaktır. Sonuçta hepimiz aynı gemideyiz ve aynı ekonomik koşulları yaşayacağız. Bu dönemde pazarın ihtiyaçlarını yakından takip edip ona göre hareket eden firmalar bir adım öne çıkacaktır.
2020 yılı için Şenocak firmasından beklentileriniz nelerdir?
Aslında toplantımızın ana konusu da buydu. Şenocak firmasından bu yıl da kaliteden ödün vermeden rekabetçi koşullarda bizlere ürün vermesini bekliyoruz. Satış sonrası hizmetlerinde birçok bölgede yakalanan başarıyı ülke çapına yaymasını ve özellikle tüketicilere ulaşma konusunda yapacağı pazarlama faaliyetleri ile bayilerimizin işini kolaylaştırmasını bekliyoruz. Biz de işin ticari kısmında daha yaygın ve etkili bir satış ağı kurup markayı en iyi konuma getirmek için gayret göstereceğiz.
İlk yorum yapan olun