Arzum Satış Direktörü Serhan Giray
Salgın sebebiyle sağlığa olumlu katkı veren ürünlere ilgi arttı. Böyle bir süreçten sonra sağlık sektörüne uygun ürünler üretmeyi düşünüyor musunuz?
Bizim son 5-6 yıldır oldukça odaklandığımız bir nokta bu. Ar-Ge’mizde buna yönelik birçok çalışma gerçekleştiriyoruz. Sağlıklı yaşam adına çok satan onlarca ürünümüz var. Tüketicilerimiz de uzun süredir sağlıklı beslenmeye özenle yaklaşıyor. Örneğin Shake’n Take Kişisel Blender’ımız çok tercih edilen ürünlerimizden. Bu blender ile detoks içeceklerinden sağlıklı kokteyllere kadar birçok ürünü evde 3-4 dakika içinde hazırlayabilmeniz mümkün. Aynı zamanda hazırladığınız içeceğinizi taşınabilir hazne sayesinde dilediğiniz her an ve her yere taşıyabiliyorsunuz.
Bu kategoride ürettiğimiz en yeni ürünümüz de elektrikli modern sefer tasımız. 2020’de bir sefer tasıyla işe gideceğiniz hiç aklınıza gelir miydi? Gelmezdi elbette… Tüketicilerimizin
beslenme alışkanlıklarını takip ettiğimizde karşımıza hep şu sorun çıktı: “Bugün dışarıda ne yiyeceğiz?”. Ev dışında çok sık sorulan ‘bugün ne yesek?’ sorusuna Foodie Elektrikli Modern Sefer Tası ile yanıt verdik. Sağlıklı ev yemekleri dilenen her yere taşınsın, düzenli ve sağlıklı beslenme rutinine devam edilebilsin diye elektrikli modern bir sefer tası tasarladık. Yemeklerinizi ısıtabilir, hatta buharda pişirebilir, vakumlu kapaklar sayesinde de uzun süreli tazelik sağlayabilirsiniz. Hatta, yumurtayı dışarıda haşlamak ve pirinç pilavı pişirmek de mümkün. Bu ürünümüzü tüketicilerimizle buluşturduğumuz anda yüksek bir talep gördük.
Arzum markası küçük ev aletleri pazarından aldığı paylar ile son yıllarda istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Başarınızın hikâyesini bizimle paylaşır mısınız?
Türkiye’nin öncü elektrikli ev aletleri markalarından biri olarak, gıda hazırlama toplamı, blender, saç kurutma, saç şekillendirme ve tost makineleri kategorilerinde liderliğimizi sürdürüyoruz. 2019 yılında adette yüzde 12’lik pay ile birinci marka konumumuzu koruduk. Seçeneklerin çoğaldığı, tüketicilerin farkındalığının arttığı bu dönemde farklılaşmak ve talepleri karşılamak önemli. Aynı zamanda tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını tam ve doğru olarak tespit edebilmek başarıyı oldukça etkileyen bir faktör. Buradaki en önemli noktalardan biri de gizlenmiş istek ve ihtiyaçları tespit edebilmek. Tasarımları inovatif ve yenilikçi çözümlerle besleyen firmaların daha başarılı olduğunu biliyoruz. Müşterine değer veren bir marka olarak bizim temel stratejilerimiz ve dolayısıyla ana yatırım alanımız da bu yönde. Ar-Ge, inovasyon ve tasarımı merkezimize alıyoruz. Yeni dönemde de aynı şekilde devam edeceğiz. İstikrarlı büyümemizde diğer önemli faktör satış kanal yapılanmamız. 2017 yılında yeni satış kanal yapısına geçtik. Farklı satış kanallarının iş yapış şekilleri ve beklentileri farklı oluyor. Yeni satış yapılanmamız bu ihtiyaçlara cevap verecek şekilde organize edildi.
Diğer taraftan dijitalleşmenin ve verinin bu kadar önemli olduğu dönemde son tüketiciye yaptığımız satışları ve iş ortaklarımızın stoklarını anlık veri akışı ile takip ediyor ve analiz ediyoruz. Geliştirdiğimiz bu tür sistemler, bize çok hızlı karar alma ve gittiğimiz yoldaki engelleri önceden görme fırsatı sağlıyor.
Başarımız sadece ürün bazlı değil elbette… Biz, müşterilerimize her zaman samimi ve çözüm odaklı hizmet deneyimi yaşatmayı amaçlıyoruz. Arzum kullanıcıları, tüketicilerin yorumlarının ve şikayetlerinin yer aldığı popüler sitelerde bile küçük ev aletleri sektöründe, müşteri memnuniyet düzeyi ve teşekkür oranında bizi lider konuma getirdiler. Tüketicilerimize sunduğumuz hizmetin hızı ve kalitesi bizim için çok önemli, bu anlamda alanında lider firmalar ile ilerlemeyi tercih ediyoruz. Müşterilerimizle teknolojinin imkan sağladığı tüm kanallardan iletişim kurmaktayız. Her zaman yanlarında olduğumuzu hissettiriyoruz.
Küçük ev aletleri kategorisinde elektrik süpürgesi ve sıcak içecek makinası alt kategorileri pazarda 1 ve 2.’liği sürdürüyor. Arzum olarak bu iki kategoriyi değerlendirebilir misiniz? Yerinizden memnun musunuz, gelecekteki planlarınız nelerdir?
Bildiğiniz gibi süpürge kategorisi KEA içerisinde en yüksek paya sahip. Sıcak içecek kategorisi Türk Kahvesi makinelerinin etkisiyle 2. sıraya yükseldi. Arzum olarak öncelikle Okka markası ile sıcak içecek kategorisinde hem pazar payı, hem satış artışı, olarak güçlü pozisyonumuzu koruyoruz. Olimpia Süpürgelerimiz ile de temizlik kategorisinde pazar payımızı arttırıyoruz. Her iki kategoride odaklandığımız ürün grupları içerisinde.
Sıcak içecek makine ana kategorisinde çay makinesi alt kategorisi geçtiğimiz yıl ciro bazında kahve makineleri kategorisini geçerken bu yıl aynı dönemlere baktığımızda kahve makinesinin bariz üstünlüğünü görüyoruz. Bu durum size göre neden böyle oldu?
Çay ve Türk kahvesi her zaman Türk mutfağının vazgeçilmezi oldu. Çay makinelerinin satışında herhangi bir düşüş olmadığını söyleyebiliriz. Değişen şey kahve makinelerine olan talep. Türk kahvesini artık cezve yerine makineyle mutfaklarına sokuyor tüketiciler. Diğer kahve türleri de hayatlarımıza girdi. Tüketiciler bu lezzetlere kendi evinde ulaşmak istiyor. Konforu evlerine taşıyorlar kısaca…
Ütünün pazardaki üstünlüğünü sıcak içecek makinasının kaptırdığını görüyoruz. Sizce gelecekte pazardaki payı yükselecek bu tür sürpriz ürünler mevcut mu? Bunlar neler olabilir?
Ütü de evlerin olmazsa olmazlarından. Pazardaki hacmi değişmedi. Bir önceki soruda da ifade ettiğim gibi tüketiciler hayatlarına yenilikler kattı ve bu yenilikler şu an o kategorilere üstünlük sağlıyor. Gelecekte de, sağlıklı beslenmeye yönelik ürün grupları kendi payını giderek artıracak diyebiliriz.
Sıcak içecek makinası grubunda Arzum olarak önümüzdeki dönemlerde filtre kahve ve espresso makinası gibi yeni ürünlere girmeyi düşünüyor musunuz?
Filtre kahve makinesi kategorimizde de üç ürünümüz var; Brewtime Filtre Kahve Makinesi, Brew’N Take Kişisel Filtre Kahve Makinesi, sadece arzum.com.tr’de ve yetkili online sitelerde satışta olan Arzum Brewtime Delux Filtre Kahve Makinesi.
Gıda hazırlama kategorisinde liderliğinizi sürdürüyorsunuz. Bu başarınızı neye bağlıyorsunuz?
Teknolojik gelişmelerin yaşandığı ve yaşam formlarının hızla değiştiği bir dönemde tüm sektörlerdeki gibi küçük ev aletleri sektöründe de eşik atlama ve değişim sürecindeyiz. Aslında bu gelişmelerin çoğu tüketici beklentileri ve ihtiyaçları yönünde. Birçok neden var; yaşam alanları ürünleri daha küçük ve fonksiyonel olmaya doğru itiyor. Bununla birlikte tüketiciler, küçülen ürünlerden aynı performans beklentileri içindeler. Ya da sağlıklı beslenmeyi tercih eden tüketiciler mutfaklarına bu tip besinleri kolaylıkla hazırlayabilecekleri ürünleri dahil ediyor. Bu tip gelişmeler tasarımcılar ve üreticileri, maliyet hedefleri çerçevesinde, daha küçük ve verimli tasarıma, komponent seçimine yöneltiyor. Tasarımıyla şık ve fonksiyonel ürün beklentisi var tüketicinin. Bir de tabii ki zamandan kazandıracak her şey çok önemli! 2019 bizim için; bu beklentileri karşılamaya yönelik Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarıyla geçti. Birbirinden farklı ürünleri de tüketicilerimizle buluşturduk. Buna ek olarak; farklı tüketici kitlelerine ve pazarlarına yönelme, yeni iş birlikleri gibi yöntemlerle heyecanı, tutkuyu ve ilgiyi daima diri tutmaya özen gösterdik. 2019 özellikle marka iş birliği çalışmalarımızla fark yarattığımız bir yıl oldu. Arzum’un köklü geçmişini ve yenilikçi kişiliğini, Beymen Club’ın fark yaratan tarzı ile birleştirdik. Arzum x Beymen Club Koleksiyonu ile Türkiye’de bir ilke imza atarak modayı elektrikli ev aletleri ile buluşturduk. Tüketicilerimizin mutfaklarına özel bir koleksiyon sunmuş olduk. Bu yıl da çok özel koleksiyonlar sunacağız.
İlk yorum yapan olun