İstanbul Kahve Festivali, kahve severler ile tekrar ve yeniden İstanbul’a buram buram kahve kokusu yayacak

“İCF bir deneyim etkinliği ve aynı kültür anlamında takipçilerin bir araya geldiği ciddi bir sosyalleşme platformu. Geçmiş yıllarda kapalı alanlarda gerçekleşen atölye, seminer vb. seyircili etkinliklerimizin bütünü canlı yayına çıkıyor olacak. Böylece festivale gelemeyenler kahve konusunda inanılmaz workshoplara imza atıyor olacaklar.”

Dream Sales Machine Başkanı Alper Sesli

Her yıl özellikle de genç kuşak tarafından yoğun bir ilgi gören ve kahve sektörüne büyük bir katkı sağlayan Coffee Festival bu yıl düzenlenecek mi?

İçinde bulunduğumuz küresel ölçekteki pandemi koşulları nedeniyle kültür, sanat, müzik, eğlence endüstrilerinin en değerli 3 sezonunda 2’si (İlkbahar ve Yaz) kaybedilmiş durumda. Yerküre üzerinde birçok etkinliğin fiziksel olarak yapılamamasına ve/veya 2021’e ertelenmesine neden oldu. Biz de bu süreçten oldukça fazla etkilendik. Tüm bunlara rağmen bu yıl kahve festivalini hayata geçireceğiz. Tabii ki yeni düzenlemeler ve TC. Sağlık Bakanlığı ve Bilim Kurulu yönergelerine sadık bir şekilde getirmiş olduğu kurallara uyarak. 

Mevcut projelerimiz olan İstanbul ve Ankara Kahve Festivalleri için çalışmalarımızı titiz bir şekilde sürdürüyoruz. Bu yıl İstanbul Coffee Festivali’ni hem daha büyük bir alana taşıyoruz hem de daha az katılımcı ile yapıyoruz. İstanbul Coffee Festivali, Eylül ayında bu yıl ilk kez ve böylesi zorlu bir dönemde bize ve endüstriye kollarını açan Tepe Nautilus sponsorluğunda Tepe Nautilus yanında, Ankara’da ise yine Bilkent Station’da gerçekleştirilecek.

Festival onlinedan takip edilebilecek mi?

Kahve Festivali’ni tamamen dijitale taşımak mümkün değil. İCF bir deneyim etkinliği ve aynı kültür anlamında takipçilerin bir araya geldiği ciddi bir sosyalleşme platformu. Geçmiş yıllarda kapalı alanlarda gerçekleşen atölye, seminer vb. seyircili etkinliklerimizin bütünü canlı yayına çıkıyor olacak. Böylece festivale gelemeyenler kahve konusunda inanılmaz workshoplara imza atıyor olacaklar.

Bu yıl pandemiden ötürü festivale dair ne tip uygulamalarınız olacak? Sağlık ve hijyen konularında ne gibi önlemler alacaksınız?

T.C. Sağlık Bakanlığı Bilimsel Danışma Kurulu’nun 09 Temmuz 2020 “Covid-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi”nde 63. madde ışığında açık hava organizasyonları ile ilgili tüm şartlara uyabilir durumdayız.

Aynı Çalışma Rehberi’nde 31. maddesinde kahve dükkanları için öngörülen referansların hepsi de bizim için markaların stant içi iletişim referanslarını içeriyor.

Bu bağlamda dijital ödeme ve dijital bilet zaten sahip olduğumuz avantajlar idi. Hijyen, mesafe kuralları, maske dahil onlarca maddeyi ise tek tek çalıştık ve an itibariyle hazırız.

Bu yıl açılış ilk sabah seansımız ise 50+ yaş kahve severlere ait özel bir seans olacak. 50 yaş altı almayacağız açılış seansına. Ayrıca bu yıl harika gençlik biletleri uygulamamız olacak (15-25 yaş arası tüm gençlere). Bunun dışında Sağlık Endüstrisi çalışanlarına gençlik indirimlerinin bütününü minik bir teşekkür olarak onlara da sağlıyor olacağız. Seminer ve atölye çalışmalarını ise festival alanından canlı olarak Instagram, Youtube, Facebook kanallarımızdan ücretsiz olarak yayınlayacağız ve festivallere gelemeyen tüm kahve severlere açıyor olacağız. Bu alanlardan doğan alan kazanımları ile 3.000 metrekareye yakın büyümüş bir alan ile toplamda 10.000 metrekare yaklaşan bir alana yayılmış olacağız.

Festival öncesi girişlerde yığılma olmaması ve sosyal mesafe kuralının ihmal edilmemesi için ne gibi önlemler alacaksınız? 

Konuk kabulü muhtemelen AVM standartlarında ve kabullerinde gerçekleşecek. Kapı güvenliğinde gerektiği anlarda yapılan elle aramanın artık bu süreçte yapılmaması doğru olacağından farklı güvenlik protokolleri uygulanacak. Ayakta ve açık havada olan etkinlikler için belirlenen detaylar sonrasında seyirci alanında yapılandırma yapacağız. Konuk kabulünde ateş ölçer, dezenfektasyon uygunluğu olan kapılar, elle arama yapılmaması doğru olacağından farklı güvenlik protokolleri uygulanacak. 1. ve 2. hedef gruplar ve yaşlı takipçilerimiz için komple etkinlik içinde ayrı bir etkinlik kurgusu üzerinde çalışıyoruz. Kısacası 4 ayaklı dostlarımız da olmak üzere tüm başlıklar titiz bir şekilde çalışılmakta. Bu çalışmalarda toplu taşımadan havalimanlarına, oteller, restoranlar ve AVM’ler ciddi bir referans bizim için.

Pandemi sürecinden etkinlik sektörü nasıl etkilendi?

Aslında bunu konuşabilmek için çok erken bir noktadayız. Birçok ülke için 2020 son çeyrek ve sonbaharı da kaybedilmiş durumda. Yerküre üzerinde yaklaşık 1 Trilyon USD’ın üzerinde gelir, binlerce sektör işsizi, kapanan şirketler ile kültür, sanat ve eğlence endüstrisi korkunç olarak tanımlanabilecek bir darbe yedi. Doğal olarak paydaşı olan festivallerde bu bağlamda payını aldı. Örneğin bu yıl için önemli müzik festivallerinden GLASTONBURY Müzik Festivali’nin 50. yılı idi ve biletim vardı. 51. yılında 50. yılını kutlayacak muhtemelen Glastonbury. Dünya turneleri ve dev konser iptalleri ise bu iklimde nasıl döner gerçekten bilmiyorum.

Pandemi probleminin çok gündem yitirdiği ya da yok olduğu günler gelirse, işte tam da bu ışıkta sektörün corona öncesi havasına gelmesi için iyimser olarak 2022’ye doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle de sektör sert darbeyi yedi ve bunun sınavı aslında şimdiden sonra verilecek ciddi ve zorlu bir dönem.

Eğlence, kültür, sanat ve hizmet endüstrisinde olanlar  için 2023’den önce heyecanlı ve cesur projelere imza atılması kolay olmayacaktır. Normalleşme için pandemi ve yarattığı korku ikliminin öncelikle normalleşmesi gerekmekte. Sektörün bu durumdan bağımsız bir normalleşme konuşması mümkün değil.

Festival öncesinde katılımcılara ve firmalara herhangi bir mesajınız var mıdır? 

Kahve severlerin ve dünyanın en önemli kahve festivallerinden birisi olmuş ve başında İstanbul’umuzun o değerli ismini taşıyan İstanbul Kahve Festivali, kahve severler ile tekrar ve yeniden İstanbul’a buram buram kahve kokusu yayacak. Kulaklarımızın pası silinecek, maskelerimizden anlaşılmasa da gözlerimiz gülecek.

Katılımcı markalar ise takipçileri ve onlarla tanışmayı heyecanla bekleyen kahve severler ile buluşmak için çok heyecanlılar. Bu kadar zor bir dönemde birkaç çekilen desteğin yerini onlarcası alacak ve festival bu gücü zor günler geçiren kahve endüstrisine birebir aktarıyor olacak. Birlikten gücün doğacağına, kahve sevgimizin bizi diri tutacağını iyi biliyoruz ve bunu daha önce de gördük.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*