Kumtel Satış ve Pazarlama Müdürü
Münir Öztaş
Kumtel’in son dönemdeki projeleri ve çalışmalarından bahseder misiniz? Şu anda şirket olarak hangi konuya ve alana odaklanmış durumdasınız?
Kumtel olarak şu anda kış dönemine yönelik ürünlerimizin üretim ve diğer çalışmalarına yoğun bir şekilde devam ediyoruz. Özellikle ısıtıcı grubumuzda çalışmalarımız artarak ve büyüyerek sürüyor. Bunun yanında yine mevcut ankastre ve gazlı ocak gruplarımızda da aynı hızda çalışlarımıza devam ediyoruz. Şu an itibariyle geldiğimiz noktada ihracata yönelik çalışmalar ülkemiz için oldukça önem taşıyor. Hem ülkemiz hem de şirketlerin devamlılığı açısından ihracat büyük öneme sahip. Biz de şirket olarak bu alanda tüm gerekli çalışmaları öncelikli olarak ilerletiyoruz.
Pandemi nedeniyle tüm sektör bu yılı zorluk içerisinde geçiriyor. Siz Kumtel olarak neler yapıyorsunuz? Üretim, satış ve pazarlama stratejilerinizde ne gibi değişiklikler oldu?
Son dönemde ortaya çıkan ve tüm dünyayı etkisi altına alarak ekonomik olarak da sıkıntılar yaratan Covid-19 salgını ülkemizi de doğrudan etkiledi. Birçok sektör kendi içerisinde düzenlemelere giderek salgına uygun önlemler aldı. Biz Kumtel olarak salgın başladığı günden bu yana üretimimizi durdurmadık ve devam ettik. Birlikte çalıştığımız ekiplerimiz ve destek tedarik gruplarımız ile üretim anlamındaki kararlılığımızı sonuna kadar sürdürdük. Kapalı durumda olan ve herhangi bir çalışma yapamadığımız pazarlar yerine açık olan noktalara odaklandık. Tüm planlamamızı da bu şekilde yaparak yolumuza devam ediyoruz.
Kumtel çok farklı ürün grupları ile müşterilerinize hizmet veriyor. Özellikle ısıtıcılar ve fırınlar özelinde inovatif çözümler sunuyorsunuz. Öne çıkan ürün gruplarınız, müşterilerinizin daha çok tercih ettiği ürünleriniz hangileridir?
Kumtel, ısıtıcı ürün grubunda lider bir firma. Bu alanda müşterilerin ihtiyacı olan ürün gruplarını, tüm standartlara uygun şekilde üreterek, en iyi maliyet avantajlarıyla birlikte pazara sunuyoruz. Bunun yanında kendi içimizde de sürekli gelişime önem vererek tüm pazarlara hitap edecek yeni ve inovatif ürünler de geliştiriyoruz. Bu yıl içerisinde yeni bir konvektör ve radyatör ürün grubumuza katıldı. Şirket olarak farklı alanlarda çalışmaya yenilikler üretmeye devam ediyoruz. Isıtıcı grubunun yanında yine ankastre setlerde ve diğer fırın gruplarında tüm yönleriyle tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlerin üretimini sürdürüyoruz.
Pandemi sürecinde özellikle kendi sattıkları ürün gruplarında öne çıkan ürünleri neler oldu?
Pandemi süreci ile birlikte tüketicilerin ürün gruplarına olan bakış açılarında da değişimler ve farklılaşmalar oldu. Bu dönemde ağırlıklı olarak pişirme grubunun öne çıktığını söyleyebiliriz. Bu alandaki tüm ürünlerin satışları ve üretimleri devam etti.
Bir ürün tasarlanması, geliştirilmesi ve üretilmesi sürecinde Kumtel olarak nasıl çalışıyorsunuz? Ar-Ge süreçlerinizde dikkat ettiğiniz konular nelerdir?
Şirket içerisinde üretimini yaptığımız tüm ürün gruplarında Ar-Ge departmanımız aktif olarak görev alıyor. Bu departmanda görevli mühendislerimizin tamamı kendi alanlarında deneyimli ve sektör tecrübesine sahip isimlerden oluşuyor. Ürünlerin tasarım aşamasından başlayarak üretimi, hatta üretim sonrasını da bilen ve hemen her detaya hakim kişilerle çalışıyoruz. Ar-Ge ekibimiz kendilerine gelen farklı projeleri eş zamanlı olarak yürüterek, dünyanın her yerinden firmamıza gelen isteklere yanıt verebilecek tarzda bir çalışma disiplinine sahipler. Hem Türkiye hem de dünyadaki gelişmeleri ve sektörel durumu yakından takip ederek tüm standartları ürünlerimize uygulamaya gayret ediyorlar.
Büyük bir bayi ve servis ağı ile çalışmalarınızı yürütüyorsunuz. Bu ağdan genel olarak bahseder misiniz? Nasıl bir yapılanmanız var? Bu ağdan ve özellikle Discount mağazalarla olan çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Bayi ve servis teşkilatlanmamıza baktığınızda iç piyasalarda ağırlıklı olarak Luxell markası ile ilerliyoruz. Bayi ağımızda tüm Türkiye’de Luxell ile müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyoruz. Diğer indirim mağazalarında da Kumtel firmamız ile çalışmalarımız sürüyor.
Kumtel ankastre ürünleri ile de öne çıkan bir marka. Bu alandaki çalışmalarınız ve ürünlerinizden bahseder misiniz?
Son yıllarda Kumtel, özellikle ankastre pazarında giderek artan bir ağırlığa ve pazar payına sahip olmaya başladı. Bu alan şirket olarak yürüttüğümüz ve hızlı, kararlı şekilde uyguladığımız altyapı çalışmalarımız bulunuyor. Uyguladığımız bu strateji ve yaptığımız bu çalışmaların sonucunu da sahada görüyoruz. İlerleyen dönemde de farklı çalışmalarla ankastre pazarındaki gücümüzü artırmayı hedefliyoruz.
Satış sonrasında hizmetler de nasıl bir yapılanma ile çalışıyorsunuz?
İçinde bulunduğumuz sektörde satış sonrası hizmetler, en az üretim ve satış kadar büyük bir öneme sahip. Bu süreç aslında satışın da gerçekleşmesi için en önemli parçalardan birini oluşturuyor. Biz de bu alanda bir yandan dijitalleşme çalışmalarına ağırlık vererek bir yandan da yeni örgütlenmelere giderek kendi içimizde büyümeye gayret ediyoruz. Müşterilerimize bu alanda da en iyi ve kaliteli hizmeti sunmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Üretici firmalar bu dönemde yerli pazarın ürününü kesip daha karlı satış yeri olan ihracata yöneliyor. Kumtel olarak ihracat çalışmalarınız nasıl gidiyor?
Kumtel çalışma prensibi olarak her iki alanda da etkin çalışmalar yapan bir firma. İç pazarda yaptığımız farklı anlaşmalara bağlı kalarak hem üretim hem de istihdamı artıracak şekilde, iki alanda da faaliyetlerimiz sürüyor. Ülkemiz açısından, özellikle bu dönemde ihracat büyük öneme sahip. Biz de yeni pazarlarda, iş birliği içerisinde olduğumuz müşterilerimizle sağlıklı bir şekilde büyümeye ve ilerlemeye devam ediyoruz.
Pandemi ile birlikte iş süreçlerinde önemli değişimler yaşanıyor. Dijitalleşmenin arttığı bu dönemde Kumtel özelinde ne tür değişimler yaşandı?
Pandemi döneminde üretim alanında alınması gereken birçok tedbir ortaya çıktı. Bunun yanında yine bu süreçle birlikte ortaya çıkan farklı üretim modelleri de geliştirildi. Bunlardan biri farklı vardiya sistemi. Üretim alanı içerisinde mesafenin korunarak çalışılması, maske takılması vb. önlemlerin yanında tüm birimler içerisinde çalışmalarını online şekilde yürütebilecek kişiler ve departmanlar ağırlık kazandı. Yine buna paralel olarak müşteriler ile iletişim ya da şirket içi iletişimde de dijital kanallar tercih edildi. Toplantılar, konferanslar ve benzeri etkinlikler bu kanallar üzerinden yapıldı.
Sizce pandemi sonrası süreç sektörü nasıl etkileyecek?
Pandemi süreci aslında üretim anlamında sıkıntılı zamanlar getirdi. Eğer bu durum devam eder ve daha uzun sürerse çalışma hayatında da farklı sıkıntılar ortaya çıkabilir. Bu nedenle pandeminin en kısa sürede ortadan kalkmasını ve bir anca önce salgının biterek herkesin sağlıklı bir şekilde çalışma hayatında olmasını diliyoruz.
2020 yılının son aylarına yaklaşıyoruz. Satışlarınız nasıl gidiyor, bu yıl bazında hedeflerinize ulaşacak mısınız? Gelecek dönem için proje ve hedefleriniz nelerdir?
Yılın son dönemi itibariyle olumsuzluklara rağmen hedeflediğimiz gibi ilerliyoruz.
Satışlar ve gelen talepler oldukça iyi. Gelecekte de zorluklara rağmen aynı kararlılıkla üreterek büyümeye devam edeceğiz.
İlk yorum yapan olun