Form Dayanıklı Tüketim Malları olarak yatırımlarımıza devam ederek büyüme hedefimiz bulunuyordu. Pandemi döneminde çoğu yatırım duruyor ancak krizler aynı zamanda fırsat anlamına da geliyor. Vepa AVM’nin lokasyonunun çok iyi olması bizi böyle bir yatırıma teşvik etti. AVM’nin bulunduğu bölge potansiyel açısından güzel iyi bir yerde bulunuyor. Bizim diğer gıda şirketinin de buraya yakın olması buradaki bilinirliliğimizi artırıyor. AVM, kısa bir süre önce açılmış olmasına rağmen şu anda gelen müşteri hareketine baktığımızda işlerin bizim istediğimiz gibi olacağına inanıcımızı artırıyor. Bu dönemde yapılan yatırımların pandemi etkisi nedeniyle maliyetleri düşük oluyor. Çünkü daha önce AVM kiraları çok yüksekti ancak pandemi etkisiyle rakamlar aşağıya doğru çekildi. Dolayısıyla yapılan yatırım cadde yatırımı gibi oldu. Büyük firmalar da var burada. AVM’nin eksikleri de tamamlandığında çok iyi satışlar yapacağımıza inanıyoruz.
Yan tarafımızda 120 kişilik bir hastane açılıyor. Cafeler ve tekstil firmalarının da açılacak olması bizi heyecanlandırıyor. Bu bölgede kendi markamızın da temsilcisi olmaması nedeniyle satış anlamında iyi şeyler yapacağımıza inanıyoruz. Her şey gayet iyi görünüyor. Bu yıl şirketler AVM’lere yatırım yapmayacaklarını söylediler. Ancak bu daha önceden, 2 yıl öncesinden alınmış bir yatırım kararı. Dükkanın lokasyonu da çok güzel. Markamıza çok faydalı işler çıkaracağımıza da inanıyoruz.
Mağazanın genel özelliklerinden bahseder misiniz?
204 metrekare bir mağazamız var. Küçük ev aletleri, ankastre grubu, beyaz eşya grubu ve klima grupları hepsi burada mevcut. Özellikle son dönemde küçük ev aletleri grubunun içerisinde gelişmekte olan hamur yapma makineleri öne çıkıyor. Biz de bunları ön plana aldık. Pandemi etkisiyle insanlar evlerde daha fazla vakit geçirince tüketicilerin eğilimleri de değişti. Dolayısıyla küçük ev aletlerinde büyük bir satış oranı bekliyoruz.
Tüketicilerin yaklaşımları nasıl oldu?
Daha kısa bir olmasına rağmen onlar da böyle bir yatırımın burada yapılıyor olmasına çok sevindiler. Biz sadece sezonun bittiği bir dönemde açtık. Ama tanıtım yapmak için de en iyi dönemlerden biri. Tanıtım ve reklam çalışmalarımızı yapacağız ve sezona hazırlanacağız.
Kriz dönemlerinde yatırım yapmanın önemi nedir?
Krizde yatırım yapmak çok önemli çünkü kriz aynı zamanda fırsat da demektir. Biz bunu fırsata çevirdiğimize inanıyoruz. Beyaz eşyada Mart-Nisan ayında bir düşüş oldu. Özellikle bu dönemde cadde mağazaları iş yapmaya başladı. AVM mağazaları Haziran ayında iş yapmaya başladı. Mart-Haziran arasındaki açık Eylül sonuna kadar kapandı. Pazar da artış da var. Beyaz eşyada çok önemli bir sorun varmış gibi görünmüyor. İhracat rakamları da yıl sonuna doğru eski seviyelerine gelecektir. Yılın başında tahminimce istediğimiz ve beklediğimiz satış rakamlarına geleceğiz.
Form Dayanıklı Tüketim Malları’nın nasıl bir stratejisi olacak? Bu dönem yatırım yapmak kolay değil ancak iyi bir yer yakalayabilirsek bir şube daha açmayı düşünüyoruz. Yapılacak yatırım hem bizim hem de şirket tarafından boş olmaması gerekiyor. Buna çok dikkat ediyoruz. Forum İstanbul’daki yerimizi de değiştirmemiz satışlarımızı artırdı.
İlk yorum yapan olun