Arçelik olarak kültürümüzde önemli bir yeri olan Türk kahvesini sahipleniyoruz

“Arçelik olarak değişen tüketici davranışlarına yönelik Ar-Ge yatırımlarımız son hızıyla devam ediyor. Pazarda çığır açacak yeni ürünlerle kahve makinesi pazarını şekillendirmeye, tüketicilerimizin hayatını kolaylaştıran ve onlara daha iyi ürün deneyimi sunan ürünlerimizi tüketicilerimizin beğenilerine sunacağımız günlerin heyecanı ile yatırımlarımıza devam ediyoruz.”

Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi

Arçelik, Türkiye’de dünyada kahve makinaları sektörüne yön veriyor ve hali hazırda pazar lideri konumunda. Öncelikli olarak şirketin bu alandaki yaklaşımı ve çalışmalarından genel olarak bahseder misiniz? 

Arçelik olarak kültürümüzde önemli bir yeri olan Türk kahvesini sahipleniyor, bu alanda büyük yatırımlar yapıyoruz. Türk kahvesinin pişirilmesi; köpüğü ve telvesi ile bir uzmanlık gerektiriyor. Biz de müşterilerimize mükemmel Türk kahvesi deneyimini yaşatmak, kahvelerini her fincanda aynı lezzette keyifle içmelerini sağlamak için ilk otomatik Türk kahvesi makinesi Telve’yi geliştirdik. Arçelik’in köklü Ar-Ge’si ile kültürümüzün önemli bir mirasını Telve’de bir araya getirdik. İlk olarak 2004 yılında pazara sunduğumuz Telve ile sektörümüze öncülük etmenin gururunu yaşıyoruz. Çok sevilen Telve’nin ilerleyen yıllarda farklı modellerini müşterilerimize sunduk. 2016 yılında kapsül teknolojisine sahip Arçelik Selamlique Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi ile kahve keyfine yepyeni bir boyut getirdik ve tek tuşla köpüğü, aromayı ve tazeliği tüketicilerle buluşturduk. 2017 yılında restaurant, cafe ve iş yerleri için profesyonel kullanıma uygun Telve Pro’yu çıkardık. Geçtiğimiz yıl da yepyeni bir tasarımla Yeni Telve’yi müşterilerimizle buluşturduk.

Arçelik olarak pazar trendleri ve değişen tüketici alışkanlıkları doğrultusunda kahve makinesi yatırımlarımıza filtre kahve, espresso gibi diğer nitelikli kahveleri hazırlayan ürünlerle devam ediyoruz. Kahve öğütücü ve filtre kahve makinesinden oluşan ürün gamımıza, bu yıl tam otomatik espresso makinesini ekleyerek, kahve sektöründe derinleşmeyi ve tüketici ihtiyaçlarına karşılık vermeyi sürdürüyoruz.

Küçük ev aletleri sektöründe kahve makineleri kategorisinin son dönemdeki gelişimi hakkında neler düşünüyorsunuz? Tüketicilerin bu ürünlere yaklaşımları nasıl?

Son yıllarda kahve tüketimi önemli ölçüde arttı, özellikle gençler farklı kahve çeşitlerini keşfetmek istiyor. Bununla birlikte araştırmalar ülkemizde hala açık ara en çok Türk kahvesinin tüketildiğini gösteriyor. Türk kahvesi makinelerine büyük ilgi var. Nielsen raporlarına göre Türk kahvesi tüketimi 2016’dan 2019’a %31 artarak 15 bin tona ulaştı. 2020 yılında ise Türk kahvesi tüketimi Eylül sonu itibariyle 11.9 bin ton olarak gerçekleşti. Köklerimizden ve geleneklerimizden beslenen inovatif bir ürün olan Telve, tüketici ile buluştuğu günden bugüne gönülleri kazandı ve Türk Kahvesinin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağladı.

Türk kahvesinin yanında giderek artan yeni nesil kahve dükkânları ve gelişen barista tipi kahveler ile tüketici alışkanlıklarında belirgin değişiklikler başladı. Gelişen bu yeni kültürün ardından pandemi ile birlikte evlerde daha fazla zaman geçirmeye başlanması, taze ve farklı kahve deneyimini eve taşıdı. Bu deneyim için kahvenin çekirdek türü, kavrulması, öğütülmesi, süt köpüğü ve tazeliği önem taşımakta olup, pazarda da ürünler bu ihtiyaca yönelik çeşitlilik gösteriyor.

Pazarın cirosal ve adetsel olarak büyüklüğü nedir? Sizin pazar içerisindeki konumunuz nedir?

Kahve makinesi pazarı son yıllarda sürekli büyüyor. Pazarın büyüklüğü 2019 sonu itibarı ile 1,7 milyon adet ve 529 milyon TL’ye iş hacmine ulaştı. Türk kahve makinesi pazarı ise 2019 sonu itibari ile 1.6 milyon adet ve 440 milyon TL büyüklüğünde gerçekleşti. Arçelik olarak otomatik Türk kahve makinesi pazarının lideri konumundayız. 2020 yılında ise Eylül sonu itibariyle kahve makinesi pazarı 1,1 milyon adet ve 429 milyon TL’ye ulaştı.

Şirket / Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?

Türk kahve makinesi kategorisinde; İkili, Tekli ve Su Tanklı Telve, Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi, profesyonel HORECA kanalı kullanımı için Telve Pro ve Yeni Telve Duo ürünlerimiz bulunuyor. Diğer kahve makinelerinde ise çekirdekten fincana deneyim sunan Tam Otomatik Espresso Makinesi, Filtre Kahve Makinesi ve Kahve Öğütücü modellerimiz ile kahve kategorisinde ürün gamımızı genişlettik.

Arçelik birçok alanda teknolojisi ile de fark yaratıyor. Bu kategoride özelinde yaptığınız Ar-Ge çalışmalarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Türk kahvesi en çok ritüel barındıran kahvedir. Cezvede yavaşça pişirilmesi, köpüklendirilmesi, köpüklerin fincanlara pay edilmesinden sonra kahvenin tekrar pişirilmesi, yavaş yavaş pişirilmesi ve servisi özenle yapılır. Arçelik’in yaklaşık 30 yıllık geçmişe sahip güçlü Ar-Ge’si geleneksel kahve tadında, köz ateşinde pişmiş gibi, köpüklü, her fincanda aynı lezzeti alacağınız şekilde bir kahve deneyimi yaşatmak üzere önemli bir inovasyona imza atarak Türk kahvesi makinesi Telve’yi yarattı. Telve üzerine çalışmaları Ocak 2002’de başladı. 9 ay gibi kısa bir sürede ilk prototip geliştirildi. 2003 yılında Telve’nin tasarımı tamamladı ve 2004 yılında Arçelik Telve’yi pazara sunduk. 2006’da ilk tekli Telve’yi çıkardık. 2015 yılında yeni nesil Telve, 2016 yılında kapsüllü Türk kahvesi makinesi, 2017’de Telve Pro ve 2019 yılında Yeni Telve ile yolculuğumuz sürdü. Arçelik’in Türk Kahvesi makinesi ile ilgili olarak bugüne kadar 30’u tescilli olmak üzere 61 adet patent başvurusu bulunuyor.

Espresso makinesi tarafında ise yeni ürünümüz Tam Otomatik Espresso Makinesini yakın zamanda satışa açtık. Bu ürünümüzle çekirdekten kahve öğüterek tüketicilerimize daha taze içimli kahve deneyimi sunuyoruz. Metal öğütücü ile taze kahve çekirdeklerini espresso için en ideal boyutlara getirerek 19 bar basınç altında su ile buluşturuyor, tat ve dolgunluk açısından en ideal espressonun demlenmesini sağlıyoruz. Kullanıcı dostu dokunmatik arayüzü ile yalın tasarımlı bu üründe bulunan dahili süt köpürtücü sayesinde süt bazlı tüm espresso kahve çeşitlerini yapmak mümkün. Bu platform Fransa’da Que Choisir ve İngiltere’de Which Magazine dergilerinde fiyat/performans başarı ödüllerini aldı.

Tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisi nasıl? Beklentiler ve tercihler konusunda bilgi verebilir misiniz?

Tüketicimiz, Türk Kahvesini içmeyi bir ritüel olarak görüyor, her fincanda aynı kahve lezzetini ve köpüğünü arıyor. Biz de müşterilerimize mükemmel bir kahve deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz. Pazar 2014 yılından 2019’a kadar adetsel bazda %60 büyüdü. Geleneksel Türk kahvesi lezzetini alan tüketici, cezveleri terk ederek otomatik Türk kahvesi makinelerine yönelmeye başladı. Türk kahvesi makinesi haricinde diğer kahve makinelerinde artan talep artışını yakından takip ediyoruz. 2014’den 2019’a espresso makinesi pazarında %110, filtre kahve makinesi pazarında ise %139 adetsel büyümeleri gördük. Pandeminin de etkisiyle kategori büyümesi 2020 yılında da devam etti. Bu kategorilerde tüketiciler evlerinin baristası olmayı amaçlıyor ve tazelik odağında çekirdekten fincana eşsiz bir lezzet deneyimi arıyorlar.

 Telve kahve makinalarında büyük bir değişim yaratarak pazara giriş yapmıştı. Önümüzdeki dönemde kahve kategorisinde tüketicileri neler bekliyor?

Değişen tüketici davranışlarına yönelik Ar-Ge yatırımlarımız son hızıyla devam ediyor. Pazarda çığır açacak yeni ürünlerle kahve makinesi pazarını şekillendirmeye, tüketicilerimizin hayatını kolaylaştıran ve onlara daha iyi ürün deneyimi sunan ürünlerimizi tüketicilerimizin beğenilerine sunacağımız günlerin heyecanı ile yatırımlarımıza devam ediyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*