E-ticaret ilk bakışta geleneksel bayi ağı için bir tehdit olarak görülmektedir. Ancak bunun bir fırsata çevrilmesinin de markaların yapacakları politikalarına bağlı olduğunu düşünüyorum. Değişimin çok hızlı yaşandığı günümüzde tabi ki ticarette de büyük değişimler yaşanmaktadır. E-ticareti de yok saymadan, sadece fiyat odaklı platformlar yerine bayi ağı ile entegre politikalar yürütülerek, daha verimli ve bilgi kirliliklerine yol açmadan hareket edilmesinin faydalı olacağı kanaatindeyim.
E-ticareti yok saymak mümkün değil ancak bizim sektörümüz açısından durum biraz farklı. Bizim mağazalarımızda sadece ürün satışı gerçekleşmiyor. Müşterilerimiz ile bir bağ kuruyoruz ve bir deneyimin adımlarını beraber atıyoruz. Bir bayi olarak e-ticareti yok saymıyorum ancak kendi mağazalarımızın kalıcı ve çok daha nitelikli olduğunu düşünüyorum.
E- ticaret platformları tamamen fiyat odaklı politika sergilemektedir. Burada kar odaklı kalabilmek çok zor. Bizler mağazalarımıza yatırım yaparak çok daha verimli ve sürdürebilir bir ticaret yapabiliriz.
E-ticarette her an değişen 1 TL’nin dahi önem taşıdığı bir dünya var. Bu politika kontrol edilemediği takdirde her paydaşa zarar verecektir.
Denetim ve kontrolün olmadığı her platformda kaos hüküm sürer. Özellikle markaların kendi ürünlerini hangi satış kanallarında nasıl gördükleri aslında markanın gideceği yolu da çizmektedir. Sadece fiyat odaklı satış yapan bu satış kanallarında firmaların yürüteceği politikalar birçok sorunu çözer diye düşünüyorum. Bu tür mecralar yerine müşterilerin mutlu deneyimlerle satışlarını sonlandırdığı mağazaları teşvik etmenin, olumsuz örnek teşkil eden bayilik ve mağaza anlayışının değişmesini sağlamanın çok daha hayati bir politika olacağı düşüncesindeyim.
İlk yorum yapan olun