Türkiye’de cadde mağazacılığı daha uzun süre iş yapacak

Altınoğlu Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İslam Özaltın

E-ticaret günümüzde iş dünyasında yerini almış ve bundan sonra da almaya devam edecek bir kanal. Her zaman hayatımızda olacak bundan sonra. Üretici firmalar da bunun olmasını istiyorlar ancak şunu da bilmeleri gerekiyor; nihai tüketiciler satın alacakları ürünleri bizlerin mağazalarında deneyimleyebiliyorlar. Bizler de görüp, beğeniyorlar. Ardından da ürünü e-ticaret sitesi üzerinden satın alıyorlar. Burada da haksız bir konumlama oluşuyor aslında. Burada Ticaret Bakanlığı’nın ya da bu işleri kontrol edecek başka bir mekanizmanın olması gerekiyor. Herkesin burada eşit adalete sahip olması lazım. Son günlerde kaşar peyniri satan marketler bile araba lastiği ya da ev eşyası satar hale geldiler. Beyaz eşya satıyorlar. Bunun denetlenmesi lazım.

Bayiler aslında bu alanda çok iyimser değiller ama e-ticaret üzerinden satış yapanların birçoğu da bayi. Buna dikkat etmek gerekiyor. E-ticaretin hacmi şu anda yüzde 8’ler civarında Türkiye’de cadde mağazacılığı daha uzun süre iş yapacak. Bu oran büyüyecek tabi ama cadde mağazacılığı daha güvenli, daha hesaplı ve samimi. Bu yüzden orası da hacmini koruyacaktır.

İşin karlılık tarafında ise çok düşük kar marjı olduğunu söyleyebiliriz. Ek olarak e-ticaret bir de maalesef hızlı finansman olarak görülüyor. Bu da ilerleyen zamanda işleri kördüğüme kadar götürüyor. Nerede olursa olsun, ibrede her zaman kar oranlarını görmek zorundayız.

Bu bağlamda yaptırım olarak da bir şeyler yapmak çok zor çünkü kimse bir şey duymak istemiyor. Dünyada ve Türkiye’deki büyük şirketlerin bizzat kendi satış siteleri var. Bunun için yatırımlar o kanaldan devam edecek gibi duruyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*