Tchibo Türkiye Genel Müdürü Tuba Yapıncak
Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2020 yılı Tchibo açısından nasıl geçti? Genel bir değerlendirme alabilir miyiz?
Pandemi özelinde baktığımızda perakende sektörünün de dijital ortama kaydığını görüyoruz. Bu noktada altyapısını yeni dinamiklere adapte edemeyen, dijitalleşme sürecini henüz tamamlayamayan markalar epey zorlandı. Alt yapısı elverişli ve bu sürece hazırlıklı olan markaların ise entegrasyon süreci hızlı oldu. Biz gerekli koşullara sahip olduğumuz için yeni normale hızlı adapte olduk.
Tchibo olarak kahve odaklı yatırımlarımıza devam ettiğimiz bir yıl oldu, satış kanallarımızı artırdık, benzersiz iş modelimizle mağazalarımızın yanı sıra internet mağazamız ile günün her saati hizmet vermeye devam ettik. Özellikle evde kaldığımız bu dönemde; kahveye, kahve makinelerine, mutfak ve spor ekipmanlarına talep oldukça arttı. Talepleri karşılamak ve müşterilerimizin değişen beklentilerine cevap verebilmek adına hem dijital alanda hem de normalleşme sürecinde mağazalarımızda yenilikçi adımlar attık, atmaya da devam edeceğiz.
Pandeminin hem sağlık hem de ekonomik açıdan büyük etkilerinin olduğu bir yıl geçirdik. Sizce pandemi 2020’yi nasıl etkiledi, 2021 ve sonrası için nasıl değişimler öngörüyorsunuz?
Pandemi ile birlikte modern toplumların aslında uzun yıllardır şahit olmadığı bir sürece girdik. Önceliklerimiz değişti. Bu noktada değişen sadece hayatımız değildi aynı zamanda ekonomik dinamikler, tüketici satın alma alışkanlıkları ve karar verme mekanizmaları da etkilendi. Tüketicilerin beklentileri farklılaştı, hijyen ve sağlık gibi konuların ehemmiyeti çok daha net anlaşıldı.
Yeni normal ile iş süreçlerinin birçok aşaması ağırlıklı olarak dijital devam edecek gibi görünüyor, e-ticaret kanalları ön planda olacak. Aynı zamanda iş yapış şekilleri de büyük oranda değişime uğrayacak. Evden çalışma modelini çok daha fazla göreceğiz. Pandeminin, online çalışabilmemizin mümkün olması için gerekli olan altyapının geliştirilme sürecini hızlandıracağını düşünüyoruz.
Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?
2020 yılında birçok yatırımı hayata geçirdik, yeni ürünlerle Tchibo kalitesini müşterilerimizle buluşturduk. Bu süreçte birçok yenilikçi yaklaşımı hayat geçirdik. Bunlardan biri de; Tchibo Barista. Bu konseptteki mağazalarımızda, müşterilerimize kahve çeşitleri, kahve yanında tüketilebilecek lezzetli yiyecekler, Tchibo to go dolabımızda ise farklı damak zevklerine göre sağlıklı atıştırmalıklar sunduk. Aynı şekilde daha çok kişiye ulaşabilmek adına var olan satış noktalarımızı büyüttük.
Ürünler konusunda yeni lezzetleri farklı damak zevkleriyle buluşturacak kahveler geliştirmeye özen gösteriyoruz. En yeni kahve çeşitlerimiz ise Blonde Roast, Exclusive Decaf Kafeinsiz Filtre Kahve ve organik kahvemiz. Tchibo olarak kapsül kahve alanında da liderliğimizi sürdürüyoruz. Son olarak kahvesiz yapamayanları yeni tam otomatik çekirdek kahve makinemiz Esperto Latte ile buluşturduk.
Tchibo olarak tüketicilerin kahve tüketim alışkanlıklarının değişiminde önemli bir rol üstlendiniz. Şirketin bu alandaki genel stratejileri nelerdir? Sizce Türk insanının kahveye bakış açısı nasıl?
Geçmişi binlerce yıla dayanan kahve söz konusu olduğunda tüketici alışkanlıklarını değiştirebilmek için etkili argümanlarınız olmalı. Bizim kurulduğumuz ilk günden bu yana önceliğimiz hep kahve oldu. Bu sebeple kahveyi merkeze alan farklı ve özgün yaklaşımlar geliştirebildik. Ülkemizde kahve kültürünün zenginleşmesini ve gerçek kahve tercihinin yaygınlaşmasını temel aldık. Bu kapsamda yeni konsept mağazalarımız ve genişlettiğimiz satış kanallarımız ile daha çok kişiye Tchibo kahvelerini tattırmayı hedefledik.
Kahve, Türkler için sadece bir içecekten çok daha fazlası dolayısıyla stratejilerimizi bu hassasiyetin farkında olarak geliştiriyoruz. Baktığımızda Türk insanı kahveyi sosyalleşmek, keyif yapmak, bir araya gelmek, özel bir anı daha da değerli kılmak için bir araç olarak görüyor. Özellikle Türk kahvesi 500 yıllık geçmişiyle sosyal hayatın bir vazgeçilmezi olmuş durumda. Türk kahvesinin yanı sıra küresel markaların yatırımları sayesinde yeni tatlar da sıklıkla tüketilen kahveler arasına girdi. Özellikle de gençler yeni tatlar denemek konusunda daha cesur ve istekli.
Tchibo özellikle satış kanallarına ciddi yatırımlar yaptınız, yapıyorsunuz. Bu alandaki genel çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Tchibo olarak 15 yıldır aralıksız olarak Türkiye’de faaliyet gösteriyor, kahve deneyimimizi daha çok insanla buluşturmak için çalışıyoruz. Bu kapsamda müşterilerimizin sadece mağazalarımız ve internet mağazamızdan değil farklı satış kanallarından da kahvelerimizi satın alabilmeleri için satış kanallarımıza ciddi yatırımlar yapıyoruz. Son olarak CarrefourSA ile olan iş birliğimizi güçlendirdik artık kahve severler burada daha çok Tchibo kahve çeşidine ulaşabilecek. Kahve çeşitlerimize; aynı zamanda Migros ve Macrocenter gibi ulusal zincir marketlerden ve Çağdaş, Onur, Mopaş gibi yerel marketler zincirlerden de ulaşılabiliyor. Ayrıca oteller, restoranlar, kafeler, üniversiteler ve iş yerleri başta olmak üzere, ev dışı tüketim hizmeti veren profesyonellere de hizmet sağlıyoruz. Petrol Ofisi ile iş birliğimiz kapsamında yine aynı şekilde benzin istasyonlarında kahve severler ile buluşuyoruz.
Son dönemde e-ticarete olan ilgi çok artmış durumda. Bu eğilim Tchibo olarak size nasıl yansıdı? Dijital platformlarda nasıl bir konumlandırmanız var?
Dünya dijital bir kabuk değişimi yaşıyor özellikle pandemi bu değişimi hızlandırdı. Bu süreç bize dijitalleşmenin, buna uygun alt yapının ne kadar önemli olduğunu gösterdi. Dijital yatırımlar bizim için çok önemli bir gündem konusu olduğu için bu alanda çok güçlü ve etkili şekilde yer almayı amaçlıyoruz. İnternet mağazamızla Türkiye’nin her noktasına ulaşabilecek alt yapımız ve dağıtım ağımız mevcut. Pandemi koşullarında da internet mağazamızla 7/24 tüm Türkiye’ye aralıksız hizmet vermeye devam ettik. Özellikle pandemi boyunca geçen yıla oranla 3 büyük il başta olmak üzere pek çok şehirde kahve satışlarımızda neredeyse 3 kat artış oldu. Tchibo olarak bu dönemde sektörün dinamiklerine uygun olarak var olan e-ticaret kanalımızı daha da güçlendirdik. Yeniliklere hızlı adapte olabilen internet mağazamız bu yıl 11 yaşına girdi. En önemlisi de geçen yıla göre %80 büyüdü ve 30 milyon kişiye ulaştı.
Genel olarak 2021 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?
Dünyadaki gelişmelere paralel olarak kahve odaklı yatırımlarımıza devam edeceğiz. Satış kanallarımızı ve bu konudaki iş birliklerimizi güçlendirmeyi hedefliyoruz. Yenilikçi yaklaşımları rehber alan dijitalleşmeyi en iyi şekilde kullanacağız. Bizi tüketiciye ulaştıracak olan dijital kanallarımızı geliştireceğiz. E-ticarette çok daha etkin bir şekilde hareket edebilmemizi sağlayacak dijital yatırımlarımıza hız kazandırmayı planlıyoruz. 2021 yılında çok daha fazla dijital kampanyaya imza atarak müşterilerimizle olan ilişkilerimizi güçlü kılmak için çalışacağız.
İlk yorum yapan olun