Ev dekorasyonu, teknolojisi ve tasarımları hakkında çalışmalar yapan Homedit.com tarafından hazırlanan çalışma 3.561 ev sahibiyle yapılan görüşmeler sonucunda ortaya çıktı. En çekici ve yeni özellikler ve ev banyoları için satın alma olasılıklarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilen çalışmada banyo teknolojilerinde öne çıkan tüketici eğilimleri değerlendirildi.
Araştırmada Bide Tuvaleti olarak da bilinen Japon Tuvaleti, dünya çapında ayda 49.560 aramayla ev sahipleri için en çok arzu edilen ikinci en yaygın akıllı banyo aracı oldu. Japon Tuvaleti sadece sifonu çekip püskürtmekle kalmayıp, aynı zamanda uzaktan kumanda dokunuşuyla temizleyip kurutan akıllı teknolojilerle yapılmış bir sistem.
Benzer şekilde, İngilitere’deki aramalara benzer şekilde Otomatik Sabunluk da çok arananlar listesinde aylık 22.910 arama ile ilk sıralarda. Yine LED Ayna, Japon Tuvalet, Otomatik Sabunluk ve Jakuzi Banyosu üst sıralarda yer alan teknolojiler.
Ev sahipleri ile en son akıllı banyo teknolojileri arasındaki ilişkiyi anlamakla ilgilenen Homedit.com, 2021’de en çekici beş teknolojiyi ortaya çıkarmak için 3.561 ev sahibi ile anket yaptı:
1. Kendi kendini temizleyen tuvaletler – % 67
2. Banyo aksesuarlarının sterilize edilmesi – % 89
3. Akıllı duşlar – % 76
4. Su koruma sistemleri – % 43
5. Akıllı aynalar – % 84
Homedit.com sözcüsü Stefan Gheorghe, akıllı ev teknolojisinin ne kadar ilerlediğini belirtti:
“Akıllı ev teknolojisi, sadece hayatımızı biraz daha kolaylaştırmakla kalmayıp aynı zamanda su, elektrik ve çevreyi de koruyan bir dizi akıllı cihaz sunarak büyük bir hızla geldi. Devam etmekte olan Koronavirüs salgınıyla birlikte, sanitasyon teknolojilerinin hızla artması, otomatik dağıtıcıların mümkün olduğunda ev içi ve ticari kullanım için teşvik edilmesinin önünü açmıştır. Ve akıllı ev teknolojileri biraz daha pahalı olmaya devam etse de, ev sahipleri bu tür ürünlere özellikle mülk yeniden satışı için eklenen ROI’yi ve tasarruf edilen paraya yapılan uzun vadeli yatırımı görmeye başlıyor. Görünüşe göre, bir zamanlar var olan şüphecilik, dünya çapında akıllı banyo teknolojileri için 213.000’den fazla ilgili arama ile azalmaya başlıyor ve bu da önemli bir ilgiyi gösteriyor.”
İngiltere | Akıllı Banyo Teknolojileri | Ortalama Aylık Arama | İlgili Anahtar Kelimelerde Ortalama Aylık Arama |
LED Ayna | 9.900 | 73.400 | |
Banyo TV | 5.400 | 22.660 | |
Jakuzi | 8.100 | 22.380 | |
Japon Tuvalet | 8.100 | 18.780 | |
Otomatik Sabun | 5.400 | 15.150 | |
Su Geçirmez TV | 8.100 | 13.510 | |
Akıllı Tuvalet | 1.900 | 7.720 | |
Akıllı Banyo | 880 | 4.270 | |
LED Duş Başlığı | 1.300 | 3.730 | |
Kendi Kendini Temizleyen Tuvalet | 720 | 2.680 |
Dünya | Akıllı Banyo Teknolojileri | Average Monthly Searches | İlgili Anahtar Kelimelerde Ortalama Aylık Arama |
LED Ayna | 14.000 | 57.050 | |
Japon Tuvalet | 25.000 | 49.560 | |
Otomatik Sabun | 13.000 | 22.910 | |
Jakuzi | 7.400 | 22.270 | |
Akıllı Tuvalet | 7.300 | 16.660 | |
LED Duş Başlığı | 7.100 | 11.770 | |
Banyo TV | 3.100 | 8.980 | |
Su Geçirmez TV | 2.500 | 7.520 | |
Banyo Ses Sistemi | 1.000 | 5.540 | |
Akıllı Banyo | 2.300 | 4.720 |
İlk yorum yapan olun