Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2020 yılı kurumunuz açısından nasıl geçti?
2020 yılı her şeyden önce sağlığın ne kadar önemli olduğunu bir kere daha hatırladığımız bir sene oldu. Bu vesile ile bütün sağlık çalışanlarımıza minnetlerimi sunmak isterim.
Sektör özelinde, özellikle ülkemizde pandeminin etkisinin hissedilmeye başlandığı Mart ayından itibaren öngörülerin dışında gelişen, yeni tecrübelerle dolu bir sene oldu.
Hem global ölçekte hem de Türkiye özelinde ekonomik ve sosyal yaşamın olumsuz etkilendiği bir sene olması ile; evlerimizde geçirdiğimiz sürelerin, hijyen ve sağlıklı beslenmeye verilen önemin artması ile doğru orantılı olarak beyaz eşya pazarı da beklentilerin üzerinde bir büyüme ile seneyi kapatıyor olacak. Miele Türkiye olarak biz de adetsel ve cirosal olarak pazar büyümesinin üzerinde bir büyüme ile bu yılı bitiriyor olacağız.
Pandeminin hem sağlık hem de ekonomik açıdan büyük etkilerinin olduğu bir yıl geçirdik. Sizce pandemi 2020’yi nasıl etkiledi, 2021 ve sonrası için nasıl değişimler öngörüyorsunuz?
2020 yılını pandemiden bağımsız olarak değerlendirmek pek doğru olmayacaktır. Dolayısı ile 2020 yılı hayat tarzımızda köklü değişikliklere sebep oldu diyebiliriz.
Evde geçirilen zamanın artması ile birlikte tüketim alışkanlıklarımızda da değişiklikler söz konusu oldu. Online alışveriş alışkanlığı büyük ölçüde hayatımıza girdi, beyaz eşya sektörü için de bunu doğrulayabiliriz. Bu dönemde mağazalarımız kapansa bile tüketicilerimiz ile bağımızı hiç koparmadık, webshopumuz ile 7/24 müşterilerimize hizmet vermeye devam ettik. Pandemi etkisi ile ev içinde hijyen de çok daha önem ve farkındalık kazanan konulardan bir tanesi oldu. Hijyen konusundaki çamaşır makinesi ve süpürge gibi özellikli ürünlerimizin tanıtımlarını arttırarak müşterilerimizin bu konuda ihtiyaçlarını karşımaya yardımcı olduk.
2021 ve pandemi sonrasında da kazanılmış bu bilinçlerin hayatımızda büyük oranda kalıcı olacağını düşünüyorum. Online alışveriş hayatımızdaki yerini sağlamlaştırırken hijyen konusunda çözüm odaklı ürünlerin seçilmesi büyük ölçüde artacaktır.
Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?
2020 yılında birçok yeniliği tüketicilerimiz ile buluşturduk. Bunların en başında teknolojik ve tasarım yeniliği içeren GEN 7000 serisi ürünlerimiz gelmektedir. Ankastre ürünlerimizden, sadece Miele’de bulabileceğimiz özellikler ile geliştirilmiş Autodos’lu bulaşık makinelerimize kadar tüm serimiz 2020 yılının en önemli lansmanlarından olmuştur. Ayrıca tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ilgiyle karşılanan, güçlü ve ihtiyaca göre kullanım şekli değiştirilebilen Triflex şarjlı süpürgeleri ekleyebiliriz. 3in1 özelliği ile öne çıkan bu süpürgelerimiz birçok faklı kullanım fonksiyonu sunarak, tüketicilerimiz taleplerine cevap vermektedir.
Kanal yapılanması olarak baktığımızda ise, 2020 yılı, Miele’nin Türkiye’deki yatırımlarına ara vermeden devam ettiği bir yıl oldu. Yılsonu itibarıyla, yıl başında planlanan 8 yeni Miele mağazasını açmış olacağız. Böylelikle mağazalarımızda tüketicilerimiz ile buluşmaya devam ediyoruz.
Genel olarak 2021 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?
2021 yılının, Covid 19 aşısı ile ilgili iyi haberleri de göz önüne aldığımızda, 2020 yılına göre hem ekonomik hem de sosyal açıdan daha pozitif bir sene olacağını öngörüyoruz. Evde geçirilen zaman, hijyen ve sağlıklı yemekler hayatımızdaki önemini koruyacak ve beyaz eşya pazarına olumlu yansıyacaktır. Miele’nin 2021 hedef ve stratejileri pazar dinamiklerinden bağımsız, her koşulda büyümek üzerine inşa edildi. Birçok yeni ve çok özel ürünü Türk tüketicisi ile buluşturacağımız yeniliklerle dolu bir sene olacak. Bununla birlikte birçok şehirde, müşterilerimizin keyifle zaman geçireceği, ürünler hakkında detaylı bilgilendirme alacağı Miele mağazaları açmaya da devam edeceğiz.
İlk yorum yapan olun