Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2020 yılı şirketiniz açısından nasıl geçti?
2020 yılını bitirmekte olduğumuz şu günlerde son derece hareketli geçen bir yılı daha geride bırakıyoruz. Hepimizin bildiği üzere son yılların en önemli değişimlerini yaşıyoruz. Küresel ekonomide yaşananlar ve Dünya ülkelerinin tümüne yansıyan ve tabii bizim hissettiğimiz finansal etkilerini, teknolojik gelişmeleri, mega trendleri ve beraberinde getirdiği hızlı kentleşmeyi, iklim değişimlerini, demografik değişiklikleri en önemlisi pandeminin yıl boyunca dünyada olduğu gibi bize de yansıyan olumsuz etkilerini yoğun biçimde hissettik. Kuruluşumuz bu dönemde, önceliği pandemiden korunma tedbirlerine vererek, bu şartlarda üretken olma koşullarını süratle analiz ederek ve alternatif çözümler üreterek, tüm olumsuzluklara doğru hamlelerle karşılık vermeye ve sürdürülebilir süreçlerin devamı için yoğun çalışmalar yaptı.
Güncel süreçleri doğru algılayarak ve yöneterek önemli rekabet gücü oluşturmaya çalıştık.
Pandemi döneminde özellikle tüketici odaklı aktivitelerle bayilerimizin çalışmalarına destek verdik. Dijital platformları yoğun bir şekilde kullanarak “ugur.com.tr” üzerinden perakende satışlarımızı ciddi bir oranda arttırdık. Bunu yaparken tüm satışları bayilerimize yönlendirerek, desteklerimize devam ettik. 2021 yılında bu çalışmalarımıza ara vermeden ve daha da geliştirerek devam edeceğiz.
Pandeminin hem sağlık hem de ekonomik açıdan büyük etkilerinin olduğu bir yıl geçirdik. Sizce pandemi 2020’yi nasıl etkiledi, 2021 ve sonrası için nasıl değişimler öngörüyorsunuz?
Bizler salgın ilk ortaya çıktığı andan itibaren süratle önlem planlarımızı düşünmeye başladık. Fakat takdir edersiniz ki, tüm dünya özelinde işlerin bu noktaya geleceğini kimse tahmin edemezdi. Düşünsenize, 1 yıla yakın sürede hem sosyal hayatımızda hem de profesyonel hayatımızda hemen hemen her şey değişti. Kurum olarak, önceliği çalışanlarımızın sağlığına verdiğimiz için pandemi döneminin başlaması ile ilk aksiyonumuz ofislerimizi seyrekleştirmek, mümkün olduğunca departmanlarda evden çalışma sistemini benimsemek olmuştur. Bunlarla birlikte üretim proseslerimizden, satış ağımıza, iletişim yöntemlerimizden iş yapma tarzımıza kadar birçok alanda kendimizi değiştirdik ve geliştirdik. Bu sırada gördük ki, sadece şirketler ve markalar değil aynı zamanda tüketiciler de kullanım ve alışveriş alışkanlıklarında ciddi bir değişim geçirdi. Uğur olarak, bu değişime alternatif çözümlerle her alanda ayak uydurmaya ve süreçlerimizi sürdürülebilir kılmaya devam ettik.
Son yirmi yılda, özelikle yenilikçi ürün teknolojileri ile birlikte, iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler tüketici alışkanlıklarında büyük değişimleri de beraberinde getirdi. 2021 ve sonrası yıllarda perakende sektöründe yenilikçi gelişmelerin, daha hızlı artacağını ve yeni uygulama alanlarını da beraberinde getireceğini öngörüyoruz.
Teknolojik veri depolama sistemlerinin ve tedarik zincirindeki verimlilik aktivitelerinin, sürdürülebilir perakende iş modellerinin önemli yapı taşlarını oluşturduğunu görüyoruz. Eskisinden daha fazla değişen tüketici profilinin, tüm üretim proseslerini ve alışıla gelmiş pazar faaliyetlerini nasıl etkilediğinin bilincindeyiz.
Bu yüzden sektör de varlığımızı korumak ve markamızla birlikte sürdürülebilir olmak, ancak değişen tüketici taleplerine doğru bir şekilde cevap vermemizle gerçekleşecektir.
Bunun için, hızlı olmak ve farklı satış kanallarını koordineli bir şekilde yürütmek için yoğun çaba sarf ediyoruz. Yaşanan bu gelişmelere bağlı olarak, bilgi teknolojilerine ve alt yapı yatırımlarına çok önem veriyoruz. Teknolojik farklılıkları, iletişimin çeşitlenmesi ile tüketicilerin zamanla yarışan ve lojistik odaklı taleplerini ve buna bağlı gelişen e-ticaret satış kanalımızı bayilerimizin menfaatleri ile örtüştürerek en verimli ve en iyi şekilde kullanmaya devam edeceğiz.
Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. Gelişmeler
Kusursuz iletişim, Kaliteli ürün, Kaliteli müşteri hizmeti… Uğur’un en önemli çalışma prensipleri ve kuruluşumuzun varlığını sürdürebilme sebepleridir. 2021 ve sonrası yıllarda, müşterilerimizin zihninde her zaman yer almak; bilinir, hatırlanır, saygın ve itibarlı marka olmak, her zaman ve her zeminde bu özelliğimizi korumak, ülkemiz ekonomisine ve istihdama katkı sağlamak en önemli ödevimiz olacaktır.
66 yıldır bu sektörde yaptığımız çalışmalar ve yenilikçi uygulamalar ile rol model olduk. Tabi ki güven, her şeyin ötesinde bizim için çok önemli bir olgu. Markamıza olan güveni, ürünlerimize, servislerimize duyulan güveni, değerli bayilerimize ve tüketicilerimize sağladığımız hizmete olan güveni hiçbir zaman kaybetmek niyetinde değiliz. Çünkü tüketicimizin bizimle iletişime geçtiği ve en sağlam bağın, bize ve markamıza olan güvenidir. Bu sebeple, güvenilir olmayı ayakta tutmak için ne yapılması gerekiyorsa uygulamaya kararlıyız. 2021 yılında müşteri odaklı aktivitelerimize devam edeceğiz. Bayilerimizle çalışmalarımızda birlikteliğimiz daima ön planda olacak. İletişim kanallarını, sosyal medya, yazılı ve görsel mecraları en verimli şekilde kullanmaya devam edeceğiz.
Genel olarak 2021 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?
Yukarıda aktardıklarım bu sorunuzun cevabını kapsıyor. Dışa bağımlılıktan kurtulmanın yolu, sektör ayrımı yapmaksızın yerli üretimi ve yerli üreticiyi desteklemektir. Gelişmiş ülkeler başarıyı, sanayilerini, teknolojik değişimi ve yaşam kalitesini, toplumsal kalkınma kavramı ile içselleştirerek yakaladılar. Biz de kurum olarak 149 ülkeye yaptığımız ihracatla, dünyada birçok uluslararası markanın tedarikçiliğini yaparak ve ülkemizde tüketicilerimize ürünlerimizi en kaliteli biçimde sunan yerli bir üretici olarak görevimizi yapmaya devam ediyoruz.
Öncelikle tüm insanlığa ve ülkemiz insanlarına sağlıklı bir yaşam diliyoruz. Uğur 2021 yılında da geçmişte olduğu gibi tüketicileri, bayileri, çalışanları ile en kaliteli ürün ve hizmetleri sunmaya devam edecektir.
İlk yorum yapan olun