Haier Europe Ticari Pazarlama ve Ürün Sorumlusu Gökçe Dönmez
Ankastre, beyaz eşya sektörünün en büyük ve önemli gruplarından birini oluşturuyor. Sizin bu alandaki hizmet ve çözümleriniz nelerdir?
Haier Europe olarak büyüyen ankastre pazarını yakından takip ediyoruz. 2019 yılına kıyasla iç pazarda yaklaşık %16 oranında büyüyen ankastre kategorisi, bizler için önemli ürün grupları arasında yer alıyor. Eskişehir’de bulunan, 35.000 m2’lik alanımızda yıllık 1.000.000 adet üretim kapasiteli güçlü pişirici grubu üretim altyapımızı kullanarak, tüketicilerimizin ihtiyaç ve beklentilerine uygun ürünler üretiyor ve hızlı lojistik süreçleriyle müşteri memnuniyeti sağlamak için çalışıyoruz. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı onaylı 100’e yakın nitelikli mühendis kadrosuna sahip Ar-Ge merkezimiz, patentli ürünleriyle inovatif çözümler sunmaya devam ediyor. Ankastre ürün gamımızda, farklı tüketici beklentilerini karşılayacak teknolojilerle donatılmış, şık tasarıma sahip ankastre pişirici ürünler, ankastre bulaşık makineleri, ankastre mikrodalga ve ankastre kurutma makineleri gibi farklı ürün seçenekleri sunuyoruz. Hoover ve Candy markalarımızdaki ankastre gamımızı, her segmenti destekleyecek yeni ürün konumlandırmalarıyla genişletiyoruz. Akıllı bağlantılara sahip uzaktan yönetilebilir ankastre fırın, ankastre bulaşık ve kurutma makinesi gibi farklı ürünlerle tüketici deneyimini bir adım öteye taşıyoruz. Tüketicilerimize bu akıllı teknolojilerle erişebilecekleri ünlü şefler tarafından oluşturulmuş yemek tarifleri, ilave programlar, enerji ve kullanım istatistikleri ve bakım önerileri gibi çözümler sunuyoruz. Ayrıca ürünlerimizi Ek Garanti Hizmeti kampanyası ve Özel Bakım-Hijyen kiti hediyeleriyle destekliyoruz. Türkiye geneline yayılmış servis ağımız ile tüketicilerimize iyi bir ürün ve hizmet deneyimi yaşatmak, tüketicilerin hayatını kolaylaştırmak ve çevreye duyarlı hizmet anlayışını hedefliyoruz.
2020 satışlarınız ve cironuz içerisinde ankastre grubunun payı nasıl oldu?
Ankastre satışlarımız, toplam ciromuz içinde büyüyen ve önemli bir paya sahip, orta ve uzun vadeli planlarımızda ankastre grubunun toplam satışlarımız içindeki payının her sene artmasını hedefliyoruz.
Genel olarak ankastre grubu özelinde tüketicilerin beklentileri, ihtiyaçları ve son dönem satın alma eğilimleri nelerdir?
Pandemi sebebiyle tüketicilerin evde daha fazla zaman geçirmesi, evde yemek yapma alışkanlığını yeniden canlandırdı. Tüketiciler daha önce restoranlarda yediği yemekleri evde denemeye başladılar. Bu sebeple ankastre fırınlarda ekmek pişirme, pizza yapma gibi özel programlar daha fazla ilgi çekti. Ayrıca, daha sağlıklı yemek pişirme teknolojileri sağlayan buhar destekli pişirme yapan fırın teknolojileri de tüketicilerin ilgisini çekiyor. Aynı anda farklı lezzetleri pişirebilen, fırın içinde eşit ısı dağılımı yapan ve teleskopik raf sistemli güvenli ürünler tüketicilerin beğenisini topluyor.
Bu grup özelinde önümüzdeki dönemde teknoloji nasıl şekillenecek, ne tür ürünler ve hizmetler piyasaya sunulacak?
Ankastre ürün grubunda, IoT özellikli, kullanıcı deneyimine odaklanan, kişiselleştirilmiş ve çevre dostu ürünlerde artış göreceğiz. IoT ekosistemine dahil edilecek ankastre ürünleriyle, tüketicilerimizin 360 derece akıllı ev konsepti çerçevesinde entegre bir yaşam süreceği öngörüsündeyiz. Ankastre ürünlerde fonksiyonellik ve teknolojinin yanında, iyi tasarım ve iyi estetik de tüketicilerin beklentileri arasında.
İlk yorum yapan olun