Her yıl bayiler, pro bayiler paydaşlar, servisler, çalışanlar ve yöneticileri bir araya getiren geleneksel Daikin Türkiye buluşması bu yıl pandemi nedeniyle online olarak gerçekleşti. 7 Nisan 2021 günü 14:00-17:00 saatleri arasında Hilton Bomonti Otel’deki dijital buluşmaya yaklaşık bin 500 kişi katıldı. “Biz Bir Olunca” olarak belirlenen mottonun altında bütün paydaşların yoğun ilgi gösterdiği buluşmada Daikin Türkiye yöneticileri 2020 yılının değerlendirmesinin yanı sıra Daikin Global’in 5 yıllık stratejilerinden, teknoloji, dijitalleşme, çevre ve sürdürülebilirlik konularından söz ederek önümüzdeki dönem planları hakkında bilgiler verdi.
Her yıl Daikin Türkiye’nin mali yılının başlangıcı olan Nisan ayında bütün paydaşları bir araya getiren buluşma, bu yıl dijital olarak yapılmasına rağmen katılımcıların gösterdiği ilgiyle büyük bir sinerji yarattı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder, pandemi nedeniyle büyük yıkımların yaşandığı 2020 yılında Daikin Global’in büyümesini sürdürmeyi başararak 29 milyar dolar ciroya ulaştığını belirtti. Önder, “Daikin, 100 bin çalışanıyla her geçen gün büyümesini sürdüren bir yapı. Daikin Türkiye olarak biz de büyümemizi sürdürürken halen bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz. Önümüzdeki 2 yıl içerisinde bu sayıyı 2 bin 500 kişiye çıkarmayı hedefliyoruz. Zor geçen pandemi sürecine rağmen 2020 yılında 2.8 milyar TL ciroya ulaştık. 2021 yılı hedefimiz ise bu rakamı 4 milyar TL seviyesine çıkarmak. Sürdürülebilirlik projeleri bizim için çok önem taşıyor. Bu çerçevede 2030 yılında sıfır karbon emisyonu hedefimize ulaşmak için tüm gücümüzle çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
ODAKTA DİJİTALLEŞME VE ÇEVRE VAR
Buluşmada söz alan Bireysel Ürünler Satışından Sorumlu GMY Tuncer Gülsaran, Daikin markalı ürünlere olan talep artışından söz ederek bireysel ürünlerdeki ciro artışının yüzde 35 olduğu bilgisini verdi. Merkezi Sistemler Ürün Satışından Sorumlu GMY Fahrettin Türkoğlu ise VRV pazar büyüklüğünün 1.4 milyar TL’ye ulaştığını söyleyerek 15 milyon Euro yatırımla VRV üretim kapasitesinin 50 bin adete çıkacağını belirtti. Gülsaran, 2025 yılında Daikin Türkiye’nin VRV ürünlerdeki pazar payının yüzde 40’lara ulaşacağının altını çizdi. Pazarlamadan Sorumlu GMY Vedat Yazar ise yaptığı konuşmada Daikin Global’in dijitalleşme stratejisiyle birlikte bu alanda sektörde öncü olmanın hedeflendiğini söyleyerek bu kapsamında bayilerle iletişimi artıracak dijital projeler planladıklarını, bu bağlamda Daikin Türkiye Clup, son tüketici ile iletişim kurulacak CRM projesi ve dijital pazarlama stratejileri geliştirmek için çalışmalar sürdürdüklerini belirtti. Daikin yeni ürün gamı ve stratejisinden de söz eden Yazar, 150 farklı tip ve kapasitede klima, ısıtma, VRV ve merkezi sistemlerde 30 yeni çevreci ürün ile önümüzdeki yıllara Daikin’in damga vuracağı bilgisini verdi. Operasyondan Sorumlu GMY Olcay Avcı ise yaptığı konuşmada alt yapı ve teknik servis projelerinden söz ederek, üzerinde çalışılan yenilikleri anlattı ve giyilebilir ekipmanlarla teknoloji destekli teknik destek hizmet servisinin başladığı müjdesini verdi.
CEM SEYMEN VE AKAN ABDULA KONUK OLDU
Sevilen oyuncu İlker Ayrık’ın sunucu ve moderatör olarak yer aldığı buluşmada, konuklar Cem Seymen ve Akan Abdula da yaptıkları konuşmalarla katılımcılara yeni ufuklar açtı. Akan Abdula, teknoloji temalı konuşmasında teknoloji ve dijitalleşmenin yaşamımıza olan etkilerinden ve gelecekteki öneminden söz etti. Özellikle Covid 19 sonrası tüketicilerin teknolojiden beklentileri, kentleşmenin hızlanmasıyla birlikte gelecekte daha da önem kazanacak olan sağlık ve teknoloji çözümlerinden biri olan havalandırmanın öneminden bahseden Abdula’nın konuşması ilgiyle izlendi. Çevre ve sürdürülebilirlik başlığı altında bir konuşma yapan Cem Seymen de çevre problemlerine değindi. Küresel iklim çalışmalarının ve karbon azaltmanın sürdürebilir bir gelecek için hayati önem taşıdığına vurgulayan Seymen, bunun için özellikle sanayide AR-GE ve teknoloji yatırımlarının artırılması gerektiğinin altını çizdi.
DAIKIN’İN DEĞER YARATMA MİSYONU
Daikin, insanların yaşadığı şehirler ve beslendikleri çevre için konfor ve sağlık değerleri yaratarak sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkıda bulunuyor. Bu bağlamda Daikin, ‘insanlar için değer yaratma’, ‘şehirler için değer yaratma’ ve ‘dünya için değer yaratma’ başlıkları altında çalışmalarını sürdürüyor. Bütün bu çalışmalar Daikin 2050 Çevre Vizyonu’nun temel aksını oluşturuyor. Soğutma, ısıtma, nem kontrolü ve genel olarak daha iyi bir hava kalitesi uygulayarak insanların sağlığına ve konforuna katkıda bulunmayı hedefleyen Daikin, bütün bunlara ek olarak soğutma ve dondurma çözümleri sunarak soğuk gıda zinciri için sağladığı çözümlerle dünya genelinde gıda israfının azaltılmasına katkıda bulunmayı amaçlıyor. Daikin sadece ekipman yaşam döngülerine odaklanmak yerine bina ve şehir yaşam döngülerini merkeze alıyor. Binaları ve şehirleri daha enerji verimli ve sürdürülebilir yerler haline getirmek için çaba sarf ediyor. Böylece şehirler için değer yaratmayı hedefliyor. Daikin, ürünlerinin verimliliğini yükseltmeye, sistemlerin binalarda optimum çalışmasını sağlamak üzere bütünsel çözümler geliştirmeye ve soğutucu akışkanları geri kazanmanın yanı sıra geri dönüştürmeye de odaklanıyor. Dünya için değer yaratan Daikin, ürün ve hizmetlerin sonucunda ortaya çıkan CO2 emisyonlarını net sıfıra düşürmeyi hedefliyor.
İlk yorum yapan olun