Pratik, kolay kullanıma sahip, güvenli ve sağlam ürünler tercih edilmeli

Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Duygu Badem Uylukçuoğlu

Pandemi ile birlikte evde geçirilen sürenin artmasıyla ev aletlerinde sağlık özellikleri, tüketiciler tarafından daha sık tercih edilmeye başlandı. Bu alandaki trendi ve son dönemdeki değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Pandeminin ihtiyaç ve beklentilerimize, günlük alışkanlıklarımıza önemli etkileri oldu. Bu dönemde artan evden çalışma, restoranların kapalı olması, insanların hijyen beklentisinin diğer önceliklerinin önüne geçmesi, bağışıklığı güçlendirmenin ve sağlıklı beslenmenin, sağlıklı yaşamanın öneminin daha net anlaşılması gibi konular ön plana çıktı. Araştırmalar bu trendin devam edeceğini, tüketicinin kendisine fayda sağlayan, konfor alanını genişleten, günlük tempo içinde ona zaman kazandıran ve hayatını kolaylaştıran ürünlere yöneliminin artacağını gösteriyor. Tüketici alışkanlıklarındaki bu değişimi Vestel olarak bizler de satış grafiklerimizde net bir şekilde görebiliyoruz.

Marka olarak “sağlık” özellikleri ve unsuruna karşı genel yaklaşımınız nasıldır? Bu alandaki stratejilerinizi neye göre belirliyorsunuz?

Bizim vizyonumuz müşterisine en iyi deneyimi sunan Türk markası olmak. Bu vizyon kapsamında Vestel olarak amacımız tüketicimizin hayatı boyunca onların yanında destek olarak yer almak ve yapmak istediklerini hayata geçirirken onlara yardımcı olmak. Bunu yaparken de ihtiyaçları doğru ve hızlı bir şekilde fark ederek, bunları karşılamak, bireye, topluma ve dünyaya fayda yaratmak gerektiğine inanıyoruz. Bu eksende şekillendirdiğimiz bir yaklaşımla iç görüler ışığında tasarladığımız ürünleri ve hizmetleri kendi deneyimlerimizin ve araştırma çıktılarının sonucunda, yoğun bir Ar-Ge çalışması ile destekleyerek tüketicimizle buluşturuyoruz. Sağlıklı hayata bizim topluma katkı başlığı altında ele aldığımız ve Türkiye’de Gün Işığı Teknolojisi, Alerji ve Hijyen Programları, VFit+ Ekosistemi gibi pek çok teknolojik çözümle öne çıktığımız bir alan. Stratejimizin beslendiği yer tüketicimizdir.

Bu alanda öne çıkan ürünleriniz nelerdir? Kısaca özelliklerinden bahseder misiniz?

Yaşadığımız hızlı tempolu hayat nedeniyle kendimize gereken özeni gösterememekten yakınırken, bir yandan daha sağlıklı ve dengeli beslenmenin, daha kaliteli uyku uyuyup daha dinç bir bedene sahip olmanın yollarını arıyoruz. Vitamin değerini kaybetmemiş sağlıklı yiyeceklere ulaşma konusunda zorluk yaşayan şehir insanının beklentilerini karşılama, günlük işleri kolaylaştırma ve bireylere kendine ve sevdiklerine vakit ayırma imkânı sağlama görevi de yine sağlık dostu yenilikçi teknolojilere düşüyor. MAYA buzdolabı, alkali su pınarı, bakterileri %99,9 oranında ortadan kaldıran çamaşır makinesi, meyve ve sebzelerin vitamin değerlerini kaybetmeden ömrünü iki katına çıkaran Maxi Fresh teknolojisi, gıdaları sağlıklı bir şekilde saklamaya yarayan Vakumlama Teknolojisi gibi tasarlayıp ürettiğimiz onlarca teknoloji sayesinde tüketiciye fayda sağlıyoruz.

Hem insanlara hem de dünyaya fayda yaratma amacımızla ortaya çıkan en önemli teknolojilerimizden Gün Işığı Teknolojisi ile çok özel makineler ürettik. Bu teknolojinin evlere güneş gibi doğmasını hedefledik ve tüketicinin tam da hijyene en çok ihtiyaç duyduğu pandeminin ilk dönemlerinde bu ürünlerimizi onlarla buluşturduk. Güneş ışığından beslenen temiz havanın doğal koruyucu olduğu bilim insanları tarafından kabul edilen bir gerçek. Güneş ışığı yaşamımızı beslerken, aynı zamanda temas ettiği noktalarda hava kalitesini artırarak bizi zararlı oluşumlara karşı koruyor. Vestel’in Güneş ışığından ilham alarak geliştirdiği Gün Işığı Teknolojisi işte tam burada hayatlarımıza dokunuyor ve derdimize derman oluyor. Gün Işığı Teknolojisi, buzdolabı içindeki havayı temizliyor ve gıdaların temas ettiği hava kalitesini artırıyor. Bu sayede her türlü gıda daha uzun süre daha taze ve doğal bir şekilde korunuyor. Bu teknoloji bulaşık makinesinde ise yaydığı doğal ışık ile zararlı oluşumları engelliyor, ekstra hijyen sağlıyor. Çamaşırlara özel ışık vererek ekstra hijyenik yıkama gerçekleştiren bu teknoloji sayesinde yüksek düzeyde hijyen elde edilirken, kazan hijyeni de sağlanıyor. İşte bu çığır açan teknolojilerle insanlara daha sağlıklı ve konforlu bir günlük hayat vadediyoruz. Tüketicinin gerçek ihtiyacı merkezli anlayışımız ve empati kurma prensibimiz bizi bu yönde hep daha fazla çabalamaya sevk ediyor.

Evinde fermente gıda üretmek isteyen ancak günlük hayatın koşturmacası içinde buna fırsat bulamayan ya da ideal koşulları oluşturamayan bireyler için yeni nesil MAYA Buzdolabını geliştirdik. Bu buzdolabı mayalama için gerekli tüm koşulları sağlıyor. Hamur, yoğurt, kefir, sirke ve turşu gibi mayalama işlemi gerektiren 7 farklı gıdanın; otomatik olarak ayarlanan sıcaklık ve süre fonksiyonları ile herkes tarafından kolay bir şekilde yapılmasına ve saklanmasına olanak sağlayan MAYA Buzdolabı, bireylerin sağlıklı yaşam isteklerini destekliyor.

Ayrıca çok önemsediğimiz projelerimizden biri de spor ve sağlık ekosistemi oluşturduğumuz Vfit+ ekosistemi. Bu uygulamamızla bireylerin sağlıklı ve aktif yaşam hedeflerine büyük ölçüde katkıda bulunacağız. Bu ekosisteme üye olan tüketicilerimiz için uyku kalitesini arttırmaya, sağlıklı yaşama dair ek hizmetler sunuyoruz. Akıllı saat, uyku ışığı, hava düzenleyici, akıllı tartı ve uygulama entegrasyonu ile çalışan bu ekosistem, ilerleyen dönemde de farklı ürünlerle büyüyecek. Bu sistem daha sonra sağlıklı beslenme ve sigorta sektörü gibi birçok yan sektörle de konuşur hale gelecek.

Tüketiciler bu tarzdaki ürünleri seçerken nelere dikkat etmeliler?

Tüketiciler bu ürünleri ürünlerin gerçek anlamda inceleyerek almalılar. Bilgi kirliliği ne yazık ki çağımızın önemli sorunlarından biri. Alınacak ürünün hijyen ve sağlık katkısını hangi teknolojileri kullanarak sağladığı, ulusal ve uluslararası üretim ve güvenlik sertifikalarının olup olmadığı. Ayrıca seçerken kendi ihtiyaçlarına uygun olan model ve özellikteki ürünleri seçmeye özen göstermeliler. Pratik, kolay kullanıma sahip, güvenli ve sağlam ürünler alındığında uzun yıllar hayatımızı kolaylaştıran bir eşlikçi, evimizin bir üyesi olabiliyorlar. Tüketicinin satın alma kararı verirken bu noktaları iyi değerlendirmesini tavsiye edebilirim.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*