Karar, halk sağlığı uzmanları ve çok sayıda paydaşla yapılan ayrıntılı görüşmelerin ardından alındı. Güney Asya’da olduğu gibi yeni COVID-19 varyantlarının hızla ortaya çıkmasından aşılamanın yaygınlaşmasının hızı hakkındaki belirsizliklere kadar pek çok önemli küresel sağlık ölçütü umulduğu kadar hızlı ilerlemedi. Bu durum Berlin’e gelecek medya ve ziyaretçiler için belirsizlik yaratıyor. Dikkate alınması gereken bir diğer husus da, Messe Berlin’in sergi alanının bir kısmını aşılama merkezi ve acil hastane tesisine dönüştürerek COVID-19 ile mücadeleyi desteklemeye devam etmesi.
Messe Berlin CEO’su Martin Ecknig yaptığı açıklamada “İnovasyon bir platforma ihtiyaç duyar; küresel dikkatin odağına ihtiyaç duyar. Bu nedenle teknoloji endüstrisindeki markalar ve üreticiler IFA Berlin 2021’e gelmeye çok hevesliydi. Ne yazık ki, en son halk sağlığı gelişmeleri herkesin etkinlik için planlamasına çok fazla risk getirdi. gfu Consumer & Home Electronics GmbH Denetim Kurulu Başkanı Kai Hillebrandt, “dedi. “Şu anda çok fazla belirsizlik var. Bu nedenle, şu anda herhangi birinin herhangi bir ticaret fuarına katılımını sorumlu bir şekilde planlaması neredeyse imkansız hale geldi. Bu kararı hafife almadık. IFA Berlin, hem markalar hem de perakendeciler için tartışmasız yılın en önemli etkinliği. IFA Berlin, sektörümüzü ticari ziyaretçiler, medya ve gerçek tüketicilerle başka hiçbir olayda olmadığı gibi birbirine bağlıyor. Bununla birlikte, sağlık ve güvenlik Aşılama programlarının başlatılmasından uluslararası seyahatin yeniden başlamasına kadar bu salgını kontrol altına alma çabaları umduğumuz hızda gerçekleşmedi. Bu gelişmeler göz önüne alındığında, bu zor ve hayal kırıklığı yaratan karar kaçınılmazdı.” açıklamasında bulundu.
İlk yorum yapan olun