TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer sektörde ihracata yönelik eğilimin giderek çoğaldığını ve büyümenin sürdüğünü belirtti; “
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği olarak pandeminin güçlüklerinin yaşandığı bu dönemde tüketicilerimizi mağdur etmemek adına var gücümüzle çalışıyoruz. Üretimden mağaza ve servislerimize her aşamada sıkı COVID-19 önlemlerini almaya ise devam ediyoruz. TÜRKBESD üyesi firmalar olarak Nisan ayında satışlarımız özellikle ihracatımızda 2020 yılı aynı dönemine göre önemli artışlar oldu. 2020 yılı Mayıs ayına kadar ihracat pazarlarımızda başta en büyük ihracat pazarımız Avrupa’daki satışlarımızda kapanmalar nedeniyle sert düşüşler yaşamıştık.
Aşılamanın yaygınlaşması ihracatımıza pozitif yansıyor. 6 ana üründe Nisan ayı ihracatımız ve üretimimiz 2020 yılı Nisan ayı ile kıyaslandığında 3 kata yakın arttı. Türkiye satışlarımız ise istikrarlı şekilde artmaya devam ediyor. 6 ana üründe Nisan ayı iç satışlarımız bir önceki yıl aynı döneme göre %54 oranında artmış durumda. Ocak-Nisan 2021’de 6 ana üründe iç satış ve ihracat olmak üzere toplam beyaz eşya satışlarımız, 2020 yılının ilk dört ayına göre %47 oranında artarak 11.705.131 adet olarak gerçekleşti.
Ocak-Nisan döneminde Türkiye satışlarımız bir önceki yıl aynı dönemine göre %43, ihracatımız %48, üretimimiz %56 arttı. Başta çalışanlarımız, bayi ve servis teşkilatımız olmak üzere emeği geçen herkese özverili çalışmaları nedeniyle şükranlarımı iletmek isterim. TÜRKBESD üyesi firmalar, yüksek ihracat gücüyle ülkemizin ekonomisine katkı sağlamaya devam edecektir.”
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz;
İlk yorum yapan olun