Son dönemde sağlıklı beslenme ve organik ürün tercihlerinin yükselişte olduğunu görüyoruz

“Son dönemde sağlıklı beslenme ve organik ürün tercihlerinin yükselişte olduğunu görüyoruz. İnsanlar mevsiminde yetişmeyen ürünleri alma konusunda tereddüt duyuyor. Bu ürünleri mevsiminde satın alıp daha sonra kullanabilmek için en uygun çözümlerden biri dondurmak. Buzdolaplarının dondurucu bölmelerinin yetersiz kalmaya başladığı durumda da dondurucuyu ayrı bir ürün olarak alma ihtiyacı ortaya çıkıyor.”

Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi

Derin dondurucular ve farklı saklama ürünleri, farklı teknolojileri ile tüketicilerin değişik ihtiyaçlarına hitap ediyorlar. Bu alandaki trendi ve son dönemdeki değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Dondurmak, yiyeceklerimizi, mevsiminde aldığımız sebze ve meyvelerimizi daha sonra da tüketebilmek adına saklayabilme problemini çözmek için etkili bir yoldur. Dondurma teknolojisi sayesinde gıda içeriğindeki su buz haline getirildiği için, mikroorganizma faaliyeti yavaşlar. Bunun yanı sıra, biyokimyasal ve kimyasal reaksiyonlar da yavaşladığı veya durduğu için gıda kalitesi uzun bir süre muhafaza edilebilir. Son dönemde sağlıklı beslenme ve organik ürün tercihlerinin yükselişte olduğunu görüyoruz. İnsanlar mevsiminde yetişmeyen ürünleri alma konusunda tereddüt duyuyor. Bu ürünleri mevsiminde satın alıp daha sonra kullanabilmek için en uygun çözümlerden biri dondurmak. Buzdolaplarının dondurucu bölmelerinin yetersiz kalmaya başladığı durumda da dondurucuyu ayrı bir ürün olarak alma ihtiyacı ortaya çıkıyor.

Ayrıca çalışma hayatı, sosyalleşme ihtiyacı gibi sebepler insanların alışverişlerini toplu yapıp saklamak, hatta bazı yemeklerinin ön hazırlığını yapıp sonrasında kullanmak ihtiyacını beraberinde getiriyor. Son yıllarda her ne kadar diğer aylarda satışları artmış olsa da mevsimsel döngülerin dondurucu ihtiyacında halen önemli unsur olduğunu görüyoruz. Kurban Bayramı, balık sezonu gibi. Covid-19 pandemisinin başladığı dönemden itibaren dondurucu talebinin daha da önem kazandığını, kapanma dönemlerinde yapılan toplu alışverişlerin de bu tercihte etkili olduğunu söyleyebiliriz. Web sitelerinde artık sadece yemek tarifleri değil, dondurucuda saklanabilecek gıdalar, tarifler gibi başlıkları görüyoruz. Dondurucu iyi bir yardımcı ürün pozisyonuna geliyor. Kentleşmenin de etkisiyle evlerin metrekarelerinin azaldığı şehir merkezlerinde dikey modellerin daha fazla tercih edildiğini ve yine son yıllarda bu artışın istikrarlı bir şekilde arttığını görüyoruz.

Marka olarak bu alandaki ürünlerin özelliklerini hangi kriterlere göre belirliyorsunuz? Bu alandaki stratejileriniz nasıl şekilleniyor?

Bahsettiğimiz tüm bu ihtiyaçları yakından takip ediyor, ekiplerimiz arasında bu konularda özel toplantılar yapıyoruz. Ar-Ge birimlerimizde geliştirilen bu fikirlerimizin ürünlerimizin üzerine hızlıca uyarlanması yönünde aksiyon alıyoruz. Pazar araştırmalarını yakından inceliyor ve derinlemesine analizler yapıyoruz. Tüketicilerin tercihlerinin ne yöne doğru gittiğini, hangi alanlarda gelişmeler kat edilmesi gerektiğini belirliyor ve bu yönde ürün ve pazarlama faaliyetleri organize ediyoruz. Tüketici Hizmetleri birimlerimizden gelen etkili geri bildirimleri titizlikle değerlendiriyoruz. Türkiye’nin satış lideri olan bayilerimiz vasıtasıyla direkt olarak tüketiciyle iletişim kurarak ürünlerimizi tüketicilerin farklı ihtiyaçlarına göre de şekillendiriyoruz.

Bu alanda öne çıkan ürünleriniz nelerdir? Kısaca özelliklerinden bahseder misiniz?

2081 MultiMode EI / 2081 MultiMode EB modellerimizdeki Multimode teknolojisi dondurucu kategorisinde bir ilk olma özelliği taşıyor. 8 bölmeden oluşan bu ürünümüzde alt kısımdaki 4 bölme dondurucuyken üst kısımdaki 4 bölme isteğe göre soğutucu, dondurucu veya kapalı modda kullanılabiliyor. Yani ihtiyaç olmadığında dondurucunun üst kısmını kapatıp enerji tasarrufu yapılabiliyor veya bir saklama alanına dönüştürülebiliyor.

Dikey dondurucu kategorimizdeki 2781 EB ürünümüz ekstra geniş hacmiyle farklılaşıyor. Öne çıkan bir diğer faydası ise fırın tepsilerinin sığmasına olanak sağlaması. Börek ve baklavaların tepsiyle pişirmenin yaygın ve sevilen bir metot olduğu ülkemizde tüketicilerimizin de beğenisini kazanan bir ürün.

İsteğe göre dondurucu ya da soğutucu olarak kullanılabilen Joker özelliği değişen depolama ihtiyacına pratik bir çözüm sunuyor. Bu özellik hem yatay hem dikey kategorideki bazı ürünlerimizde bulunuyor.: 2171 JEI /2171 JEB / 2401 J / 2316 J / 2216 J

No Frost özelliği ile ürün kapısı açıldığında içeriye giren nem ve ürün içine konulan gıdalardaki nemden dolayı statik ürünlerde buzlanma oluşurken No Frost ürünlerde buzlanma oluşumu engelliyor. Böylece ayrı bir buz çözme işlemine de gerek kalmıyor. Bu özellik dikey kategorideki 5 ürünümüzde yer alıyor: 2081 MultiMode EI / 2081 MultiMode EB / 2781 EB /2171 JEI / 2171 JEB / 2161 NFB

Kolay açılır kapı mekanizmasına sahip ürünlerimizde fazla güç harcamadan, kullanıcıyı yormadan, ürünün kapısının kolay açılması sağlanıyor: 2081 MultiMode EI / 2081 MultiMode EB / 2781 EB / 2171 JEI / 2171 JEB / 2161 NFB / 2071 MI / 2071 MB

Tüketiciler bu tarzdaki ürünleri seçerken nelere dikkat etmeliler?

Tüketicilerin öncelikle dikey bir ürüne mi yoksa yatay bir ürüne mi ihtiyaçları olduğunu belirlemeleri gerekiyor. Yatay dondurucular yapısı gereği daha geniş ölçülere sahipken, dikey ürünler ise daha dar alanlara sığabiliyor. Benzer hacimlere sahip ürünler olmakla birlikte yatay bir dondurucuda ürünleri istifleme yöntemiyle saklamayı tercih edebilirler. Dikey ürünlerde ise kullanılan çekmece ve ayrı bölmelerle, farklı gıdaları birbirine temas etmeden saklayabilir, saklanan ürünlere kullanacakları zaman daha kolay ulaşabilirler.

Bir diğer nokta ise yine kullanımlarına uygun bir ürün belirlemeleridir. İhtiyaçlarının sadece dondurucu mu yoksa gerektiğinde soğutucu olarak da kullanılabilecek bir ürün mü olduğu önemli bir başlangıç sorusu olabilir. Hanedeki kişi sayısı, saklanarak kullanılan gıda alışkanlığı, çeşitli hacim ölçüleri arasında tercihte belirleyici olacaktır. Bu çıkarımlarla ihtiyaç duyacakları teknolojiye ve özelliklere sahip ürünleri tercih etmeleri bütçe yönetimleri açısından da faydalı olacaktır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*