TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer raporla ilgili yaptığı açıklamada COVID-19 karşı aşılamanın hem ülkemizde hem de dünyada yaygınlaşmasıyla günlük hayatımızda iyileşmeler yaşanırken riskin hala devam ettiğinin altını çizdi. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği’ne üye firmaların tüm önlemleri alarak bu dönemde artan ihtiyaca en iyi şekilde yanıt vermeye çalıştığını söyleyen Dinçer şöyle devam etti: “Beyaz eşya satışlarındaki olumlu seyir sürüyor. Özellikle ihracatta geçen yıl aynı döneme göre önemli artışlar söz konusu. Mayıs ayı ihracatımız 2020 seviyesine göre 6 ana üründe adet bazında %66 arttı. Üretimimiz %60 artarken geçen yıl da yüksek seyreden iç satışlarımızda %11’lik artış oldu.
Böylece Ocak-Mayıs 2021 döneminde 6 ana üründe Türkiye satışlarımız %36, ihracatımız %51, üretimimiz %56 oranında arttı. 6 ana üründe iç satış ve ihracat olmak üzere toplam satışlarımız %47 oranında artışla 14.411.776 adet olarak gerçekleşti. Yüksek istihdamı ve güçlü ihracatı ile ülkemizin lokomotif sektörlerinden olan Türkiye beyaz eşya sektörünün rekabet gücünü korumak için AB Yeşil Mutabakatı ve Dijitalleşme alanında çalışmalarımızı da sürdürüyoruz.
Dünya geneline hakim olan belirsizliğin getirdiği ekonomik dalgalanmalar nedeniyle başta vergilendirme politikaları ve teşviklerle yerli üretimin desteklenmesi büyük önem taşımaktadır. Avrupa’nın bir numaralı beyaz eşya üretim üssü olan Türkiye’yi siz kıymetli paydaşlarımızdan aldığımız güçle küresel ölçekte daha da iyi yerlere taşımak öncelikli hedefimizdir.”
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz;
İlk yorum yapan olun