Vestel Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Duygu Badem Uylukçuoğlu
Vestel Yurtiçi Satış Genel Müdür Yardımcısı Tarık Leloğlu
Vestel Ticaret A.Ş. Online & Kurumsal Genel Müdür Yardımcısı Eyüp Güler
Türkiye’nin öncü beyaz eşya üreticilerinden ve küresel sektörün de en büyük oyuncularından Vestel’in yakında dönemdeki durumu ve faaliyetlerini aktarabilir misiniz? 2021 yılı marka için genel olarak nasıl geçiyor?
DBU: Vestel olarak istikrarlı büyüme grafiğimizi sürdürüyoruz. Avrupa’nın en büyük entegre üretim komplekslerinden biri olan 1,3 milyon metrekarelik Vestel City’de inovasyon odaklı üretim gerçekleştiriyor, insanlarımıza ve dünyamıza fayda yaratıyoruz. Bir teknoloji şirketi olarak, yalnızca beyaz eşya ve TV değil, geleceğin teknolojilerini ve çözümlerini üreterek elektrikli araçlar, akıllı şehirler, sağlık gibi katma değeri yüksek alanlarda dünyanın 157 ülkesine ihracat gerçekleştiriyoruz.
Bu çalışmalarımızla dünyanın en prestijli ödül organizasyonlarında dünya devi rakiplerimizin önüne geçerek her yıl onlarca saygın ödülü ülkemize getirmenin gururunu yaşıyoruz. 20 bin kişilik istihdam kapasitemiz, dünyanın farklı noktalarındaki 8 Ar-Ge merkezimiz ve bu merkezlerde görev yapan 1800 kişilik Ar-Ge ekibimizle hep yeniyi ve en iyiyi arayarak, tüketicimizin hayallerini gerçekleştirme amacıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Biz tüketicisini çok iyi anlayan, iyi dinleyen, talepleri görebilen ve hatta önceden tahmin ederek insanların hayatını daha konforlu, sağlıklı ve mutlu hale getiren bir markayız. Bu, empati yeteneği ve içgörüsü çok gelişmiş ekiplerimizin yarattığı sinerjinin ve tabi ki dijital yetkinliklerimiz ile teknoloji üretimindeki gücümüzün doğal bir sonucu.
2021 yılı Vestel açısından olumlu gelişmelerle dolu bir yıl oldu. 2021 yılının ilk haftasında yeni marka yolculuğumuzu kamuoyunun beğenisine sunduk. Tüketici beklentilerini merkeze alan üretim ve hizmet anlayışımızı iletişim stratejimize entegre etmeyi amaçlayarak “Vestel’le olur, neden olmasın?”ı tüketicimizle paylaştık. Yenilikçi bir marka olarak dünyanın dört bir yanındaki tüketicimizin taleplerine artık bu anlayışla yanıt veriyoruz. Teknolojilerimiz her eve girsin, herkese ulaşsın, hepimizin daha konforlu hayatı, daha güzel günleri olsun diye; durmadan çalışıyor, en iyiyi, en yeniyi aramaya devam ediyoruz. “Vestel’le Olur, Neden olmasın?”, bizim için teknolojide, perakendede, hizmette, üründe; kısacası Vestel markamızın her alanında bir kilometre taşını ifade ediyor. “Olmaz denileni olduran marka” anlayışımızı ve hedefimizi destekliyor. Kurulduğumuz günden bugüne olmaz denileni olduran, tüketici istek, ihtiyaç ve beklentilerini çok iyi okuyan çağın ve içinde bulunduğumuz dönemin gerekliliklerini çok iyi okuyan bir marka olduk. Yenilediğimiz web sitemizle de tüketicimiz bu farkımızı yakından deneyimledi. En önemli yeniliklerin başında Vestel.com.tr’de 24 saatte teslim hizmetini devreye aldık. Yetinmedik, sadece teslim değil, montajı da online ticaretin bir parçası haline getirerek e-randevu hizmetini sunduk. Capcanlı destek, 30 gün iade, evinde gör, mağazadan iade gibi farklı ve öne çıkan hizmetleri geliştirdik. Olmaz denilen birçok çözüm için Vestelle Olur, Neden Olmasın dedik ve Vestel.com.tr farkını tüketicimizin kullanımına sunduk.
TL: Pandeminin gölgesinde geçen 2020 yılını tüm olağan dışı gelişmelere rağmen başarıyla tamamladık. Eve giren bir marka olarak 2020 yılında satış grafiğimiz arttı ve yeni ürünlerimiz, pandemi koşullarında desteğe ihtiyaç duyan bireylerin yanında olan hizmet anlayışımız ile 2021 yılının ilk yarısında da önemli başarılara imza attık. Altyapısı üzerinden çok önceden çalıştığımız bazı hizmetlerimizi ve yeniliklerimizi pandemiyle birlikte tüketicimiz ve bayi kanalımız ile buluşturduk. Son 1 buçuk yılda Vestel açısından pek çok önemli gelişme meydana geldi. Bu dönemin iş yapış şekillerimize ve çalışma sistemimize etkileri de oldukça fazla oldu: Evden çalışma düzeninin uygulamasında tüm çalışanlarımız ile alternatif kanallar kullanarak iletişimi maksimum seviyede tuttuk. En büyük gelişmelerden biri de, 2019 yılında zeminini hazırladığımız,” E-Ticaret Bayiden Sevk” projemizin ciddi anlamda ivmelenmesi oldu. Vestel.com.tr’den yaptığımız satışlarımızı en geç 24 saat içinde bayilerimizden teslim ediyor, hem içinde bulunduğumuz günlerde tüketicilerin birinci önceliği haline gelen hijyen ve daha az kişi ile temas kuralını sağlamış hem de trafiği azalan mağazalarımıza gelir sağlamış oluyoruz. Perakendede devrim niteliği taşıyan bu ve bunlar gibi uygulamaları “yeni normal” olarak adlandırılan süreçte de koruyor, gelecek dönemler için de bu uygulamaları geliştirmek ve sektördeki öncü konumumuzun devamlılığı için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Pandemi ile birlikte tüketicilerin beyaz eşya ve küçük ev aletlerine olan bakış açıları ve tercihleri değişti, değişiyor. Siz marka olarak bu değişimi nasıl hissediyorsunuz? Öne çıkan ürün grupları ya da çeşitleri hangileri?
TL: Tüketici bu dönemde hiç olmadığı kadar evde vakit geçirdi, ihtiyaçlarını daha net görme imkânı buldu ve evde daha çok yardımcıya ihtiyaç duyduğunu fark etti. Bu durum ertelenen ya da fark edilmeyen gereksinimlerin giderilmesini sağladı. Eve giren bir marka olarak bu süreçte beyaz eşya sektöründeki büyüme trendinden oldukça olumlu bir şekilde etkilendik.
DBU: Pandeminin başından itibaren tüketicinin alışkanlık ve öncelikleri değişmeye başladı. En önemli ihtiyaç hepimizin bildiği üzere ekstra hijyen oldu. Bu noktada Ar-Ge vizyonumuzun olumlu çıktılarını aldık ve tüketicimizin bu ihtiyacına çok hızlı bir şekilde yanıt verebildik. Pandemiden iki yıl önce Avrupa’nın en önemli tüketici elektroniği fuarlarından IFA’da tanıttığımız ve geliştirmeye devam ettiğimiz Gün Işığı Teknolojisi ’ne sahip ürünlerimizi pandemi döneminde, Türkiye’de öncü olacak şekilde, tüketicimizin beğenisine sunduk. Pandemi sebebi ile stokladığımız fazlaca gıdayı daha uzun süre içerisinde taze tutan buzdolaplarımız, doğal ışık ile zararlı oluşumları temizleyen bulaşık makinemiz, ek kimyasal kullanmadan farklı programları sayesinde her türlü çamaşır tipinde ekstra hijyen sağlayan çamaşır makinelerimiz tüketicilerimizin gözdesi oldu. Değinmeden geçemeyeceğim çamaşır makinelerinde devreye aldığımız Susuz Gün Işığı Programı ile yıkamaya ihtiyaç duymadan çamaşırlara 29 dakika boyunca özel sterilizasyon işlemi uygulanabiliyor. Özel tambur hareketleri ile çamaşırların her yüzeyinin ışığa maruz kalması sağlanıyor. Gün Işığı Programı; Yüksek sıcaklı bir yıkama işleminin ardından 50 dakikalık özel bir sterilizasyon işlemi yapılabiliyor, kredi kartı, para ve cüzdan dahi yıkanabiliyor. Klimalarımız ise böyle bir ortamda ortamdaki havayı temizlemenin sorumluluğunu layıkıyla yerine getiriyor.
Yine artan bir diğer ihtiyaç ise bağışıklığı güçlendiren yiyeceklerle sağlıklı beslenme. Hepimiz dışarıdan almak yerine kendi evimizin aşçıları olduk. Herkes elini bir kez olsun unun içine soktu. Biz de bu dönemde MAYA Buzdolaplarımızı evlere soktuk. Hamur, yoğurt, sirke, turşu gibi sağlıklı fermente gıda üretmek isteyen ancak bunun için ideal koşullara sahip olmayan herkese yine pandemi döneminde destek olduk. Evde TV izlenme oranları artmışken, TV’de bir şey bulamıyoruz diye yakınan herkese Vestel Android TV’lerle sonsuz içeriğin kapılarını açtık. En çok ilgi gören bu ürünlerimizin yanı sıra evde kalan ve mutfakta yardıma ihtiyaç duyduğunu gören tüketicilerimiz küçük ev aletlerine de yöneldi. Pandemi döneminde özellikle kişisel hijyen, bağışıklığı destekleyici beslenme ve düzenli uykuya yardımcı küçük ev aletlerine ihtiyaç arttı. Bu dönemde küçük ev aletlerine duyulan ihtiyaçları öngörerek agile (çevik) bir yaklaşımla satış kanallarımızdaki ürünlerimizi çeşitlendirdik. Bu süreçte Vestel Ziyafet Pişirici Blender, hamur işleri ve sağlıklı ekmek tarifleri hazırlamak isteyenler için Tarçın Stand Mikser, bağışıklığı destekleyen, sağlıklı ve lezzetli meyve suları hazırlamaya yardımcı Vestel Enerjik Vita katı meyve sıkacağı, sağlıklı karışımlar hazırlamak için Mix&Go ve kahve çekirdeğini kendi öğütebilen Vestel Taze Kahve Makinesi ürünlerimizi başta Vestel.com.tr olmak üzere satış kanallarımızda tüketicimizin kullanımına sunduk.
EG: Covid-19 bütün sektörleri etkiledi, bu yadsınamaz bir gerçek. Vestel olarak tüketicimizin evine, iş yerine ulaşan bir markayız. Pandemi döneminde evlerde geçirilen sürenin artması ve bireylerin ihtiyaçlarını daha net görmesi özellikle bazı ürün gruplarımızdaki satışı artırdı. Tam da pandemide, bireylerin en çok ihtiyaç duyduğu şeylerin başında gelen hijyen konusunda onların bu taleplerini karşılayacak Gün Işığı Teknolojisi ile donatılmış çamaşır, bulaşık, kurutma makineleri ve buzdolaplarını tüketiciyle buluşturduk. Doğadan ilham alarak geliştirdiğimiz bu ürün grubu yıla damga vurdu diyebilirim. 2020 yılında hayata geçirdiğimiz bir diğer önemli proje işlek caddelerdeki küçük metrekareli mağaza konseptimiz Vestel Ekspres oldu. Vestel Ekspres mağazalarında tüketicimize dijital ve fiziki alışverişin birbirine entegre olduğu farklı bir deneyim sunuyoruz. 2021 yılında Vestel Ekspres mağazalarının ülke geneline yayılmasını hedefliyoruz.
Genel olarak hedefleriniz özelinde değerlendirdiğinizde bu yıl sonunu nasıl görüyorsunuz? Hem marka olarak hem de sektör özelinde nasıl bir büyüme öngörüyorsunuz?
DBU: Ülkemiz, beyaz eşya sektöründe küresel çapta en önemli iki oyuncudan biri. Bu konumumuzu güçlendirecek teknolojik hamleleri iyi uyguladığımızı düşünüyorum. 2020 yılında sektörümüzde gözlemlenen güçlü büyümenin 2021’de yatay seyrini koruyarak devam edeceğini düşünüyorum. Perakende sektörünün dijitalleşme süreci pandemiyle birlikte ciddi oranda ivme kazandı. E-ticaret yerini ve önemini artırmaya devam edecek. Biz bu noktada Vestel markası olarak çok avantajlıyız. 10 yıl öncesinde çoklu kanal yapısı ile temellerini attığımız ve iş ortaklarımız ile entegre şekilde yürüttüğümüz entegre perakende yapımız, bugünün dünyasında omnichannel yapısı için bize çok kuvvetli bir temel sağladı. Türkiye’de bayi ağı, Ekspres ve kurumsal mağazalar, modern kanal ve online perakende kanallarını entegre kullanarak, bu süreçte tüm Türkiye’ye nüfuz etmiş bir alt yapı ile en hızlı uyum sağlayan marka olduğumuzu ve bu sürece önderlik ettiğimizi düşünüyorum. İçerisinde bulunduğumuz sürecin etkisiyle online satın alma davranışlarının devam edeceğini, online satışların ve e-ticaretin büyümesini sürdüreceğini öngörüyor, fiziki perakendeyi kaldıraçlandıracağını düşünüyorum. Bu yüzden online ve fiziki perakendeyi tüketici deneyimini çerçevesinde en iyi yöneten marka olma arzumuz kapsamında durmadan çalışıyoruz
TL: Değişen ekonomik gerçekler ve koşullar yatırımcıları her geçen gün yeni sorunlarla baş başa bırakıyor. 2000’li yılların başlarından itibaren ülkenin yeniden yapılanması ile ilgili inşaat sektörü çok önemli bir rol aldı ve ülke ekonomisinin büyüme motoru oldu. Günümüzde ise inşaat sektörünün karlılığı oldukça düşmüş durumda ve girişimciler yeni inşaat projelerine başlama konusunda eskisi kadar cesur değiller. Beyaz eşya ve elektronik pazarına dayanıklı tüketim değil, bizce artık yarı hızlı tüketim pazarı demek gerekiyor. Zira bundan 20 yıl önce buzdolabı yenileme aralığı 20 yılken şu an 9 yıla düşmüş durumda. Pazar büyümelerine bakıldığında krizlerden en az etkilenen sektörlerden biriyiz. Kriz dahi olsa insanlar evlenmeye devam ediyor ya da gençlerimiz üniversite okumak için farklı şehirlere taşınmaya devam ediyorlar. 20 yıla yakın tecrübeme dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim ki; beyaz eşya ticareti doğru marka, doğru lokasyon ve doğru ekiple yapıldığında yapılabilecek en doğru girişimdir. Şöyle ki; bayilerimizin doğru lokasyondaki mağazayı bulmasından tutun da, mağazadaki ürünlerin teşhir edilmesine kadar, ürün bilgisi eğitimlerinin tamamlanması, ürünlerin son tüketicilere sorunsuzca ulaştırılması, tüketici şikâyetlerinin karşılanması bizim tarafımızdan yapılıyor. Bizim bayimizden beklediğimiz; sadece ve sadece tüketiciler ile ilgilenip ona doğru bilgileri aktarması. Günümüz şartlarında hemen hemen bütün iş yükünü üstlendiğimiz bir yapıda dayanıklı tüketim ve kullanıcı elektroniği bayiliğinin diğer iş kollarına göre çok tercih edilebilir bir iş alanı olduğunu düşünüyorum. Dünya çok hızlı şekilde dijitalleşse de özellikle ülkemizde offline mağazaların tamamıyla online a dönmesi yakın gelecekte söz konusu değildir. Pandemi döneminde olduğu gibi mağazaların lokasyonlarındaki (AVM ve cadde) ağırlığı yer değiştirse de formunda değişiklik olmayacaktır. Tüm bunların dışında, dijitalleşen dünyanın ne kadar farkında olup çalışmalarımızı bu yönde ilerletsek de biz Vestel olarak münhasır kanal egemen bir markayız ve bu şekilde devam edeceğiz. Dijitalleşme sürecimize bayilerimizi yanımıza alarak, yani online satışlarımızı bayilerimizden sevk ederek devam edeceğiz ve bu dönüşümü bayilerimizle birlikte gerçekleştireceğiz. Bu noktada, AVM ve Cadde mağazalardaki varlığımız artarak devam edecek, dönemsel olarak bu noktalardaki ağırlığımız değişecektir.
EG: Yalnızca yeni teknolojiler geliştirmekle kalmıyoruz. Perakende sektöründe iş yapma biçimini değiştirecek platformlar da geliştirdik. Geçtiğimiz yıl lanse ettiğimiz V Hepyeni platformumuz ve V Taksit uygulamalarımız 25 bin aboneye ulaştı. Her geçen gün tüketicimize sunduğumuz katma değeri artıran hamleler gerçekleştirdiğimiz V Hepyeni’de yakın zamanda spor ve sağlık ekosistemimiz VFit uygulamamız da hizmetinizde olacak. Mağazalarımızdaki trafiği artırma amacıyla hayata geçirdiğimiz, tüketicilerimizden oldukça olumlu geri dönüşler aldığımız Kafe Vesto’larımızın sayısı artmaya devam ediyor. Diğer taraftan Vestel Proje Ortağım ile özellikle turizm ve inşaat sektörlerine anahtar teslim proje üretiyoruz. Uzun yıllardır split klimalar ile yer aldığımız iklimlendirme sektöründe, 2015 yılında satışına başladığımız VRF klima sistemlerinin de eklenmesiyle split klima, multi klima ve VRF klima sistemi ürün gruplarıyla her ihtiyacı karşılayabilecek çözümler sunuyoruz.
Vestel giderek büyüyen ve genişleyen bir marka. Özellikle bayi ağı konusunda nasıl bir yapılanma ve strateji ile ilerliyorsunuz? Bu alanda son dönemdeki büyümenizi ve değişimlerinizi aktarır mısınız?
TL: Vestel olarak perakende sektörüne bugüne dek pek çok yenilik getirdik. En önemli iş ortağımız olan bayilerimizle birlikte büyümeye devam ediyoruz. Bayilerimizle aramızda sıkı bir iletişim var ve bilgi alışverişini çok hızlı bir şekilde gerçekleştiriyoruz. Çözüm odaklı bir yaklaşım ile sorunları hızlı bir şekilde çözüme kavuşturuyoruz. Yeri geldiğinde kendilerine doğrudan danışmanlık hizmeti veriyoruz. Birlikte başarmak adına ciddi bir performans sergiliyoruz. Birlikte hem ulusalda hem de yerelde çok yoğun ve başarılı reklam çalışmaları yapıyoruz. Bölgesel iletişim çalışmaları ile fark yaratıyoruz. Yeni bayiliklerde öncelikle mağazanın konum itibarıyla iyi bir perakende noktası olmasını önemsiyoruz. Perakendeci bakış açısını benimsemiş, işimizi sahiplenecek, Vestel ruhunu taşıyacak bayiler ile ilerlemek istiyoruz. Vestel ruhu; kurumsal kimliğimizi doğru yansıtacak, ürünlerimiz hakkında doğru bilgilere sahip olacak ve bunları uygun şekilde teşhir edecek olmalarını ifade ediyor. Bayilerimizin tüm satış öncesi ve sonrası hizmetleri ile birebir ilgilenmesi oldukça önemli. Tüketicinin mağazaya girişinden itibaren alışveriş deneyimi, satış sonrası hizmetlerinin takibi, tüketicinin geri bildirimleri ile bizzat ilgilenerek 360 derece alışveriş deneyimi sağlamak marka ve tüketici arasında sağlam bağlar oluşturuyor. Özetle; işine, Vestel markasına ve bizler için çok önemli olan tüketicilerimizin ihtiyaçlarına sahip çıkacak kişilerle ilerlemek her zaman önceliğimiz. Bayi ilişkilerimizi bu strateji ile özetlemek mümkün.
Bu yılın başında marka yüzü olarak Beyazıt Öztürk ile çalışmaya başladınız. Bu kampanya nasıl devam ediyor? İstediğiniz sonuçları alabiliyor musunuz?
DBU: Her zaman en iyi ve en yeniyi tüketicimizle buluşturma hayalini taşıyoruz.Ar-Ge’den tasarıma, satıştan iletişime her ekibimiz bu cümle ekseninde çalışıyor. Bugüne kadar tüketicimizin her talebine Vestel’le Olur, Neden Olmasın? dedik. Bu çalışmalarımızı anlatırken de insanımızın en sevdiği, en güvendiği, bizden biri olarak gördüğü Beyazıt Öztürk’ün bizi doğru yansıtabileceğine inandık. Bugüne kadar 3 reklam filmimiz oldu. Mottomuzu anlatan ana lansman filmimiz, Vestel.com.tr farkını anlatan iletişim çalışmalarımız ve Vestel’in her evi akıllandıran Wi-Fi teknolojili ürünlerini anlatan içerikleri ile serüvenimize devam ediyoruz. Biz bu yolculukta gerçekliği samimi bir dille aktarmayı çok önemsiyoruz. Hepimizin umuda ve samimiyete ihtiyacı var. Ama en önemlisi de NET ve SOMUT olmaya. Biz marka olarak net olmayı, fayda odaklı olmayı seviyoruz. Türk insanının en çok güvendiği isimlerden olan Beyazıt Öztürk ile birlikteliğimiz neticesinde de çok olumlu neticeler aldık. Kendisi çalışması çok keyifli ve çok profesyonel bir partner. Çalışmalarımızın en önemli noktası da biz, ajansımız ve Beyazıt Bey ile ortak zeminde buluşarak, karşılıklı fikir teatileri yaparak daha iyiyi hedeflediğimiz bir sürecin sonunda ortaya çıkması. Herkes çok katılımcı ve standart bir iletişim senaryo sürecinden çok farklı ilerliyoruz. En önemlisi de iletişimlerimiz gerçek anlamda 3600. Bir fikri birden çok filmle, bumperıyla, dijital assetleri ile, kısa versiyonları ile ve mağaza içi materyallerine varana kadar bütünsel geliştirip örüyoruz. Bu yoğun çalışma da izleyicilerde karşılık buluyor. Çok başarılı olduğumuza dair aldığımız dönüşler bizleri mutlu ediyor.
Son dönemde pandemi dışında küresel ısınma ve iklim krizinin etkileri de ciddi şekilde hissedilmeye başlandı. Bu alanda siz de dahil olmak üzere birçok marka enerji tasarrufu sağlamaya ve karbon sıfır üretim yapmaya geçiş yapıyor. Siz bu süreçte nasıl bir değişime gideceksiniz? Önümüzdeki dönemde neleri farklılaştıracaksınız?
DBU: Global sağlık krizi dünya kaynaklarının sınırlı olduğunu ve doğanın biz olmadan da varlığını sürdürebileceğini insanlığa bir kez daha hatırlattı. Vestel’in ana değerlerinden biri sürdürülebilirlik. Tüm faaliyetlerimizi yaşadığımız dünyaya ve bizden sonra gelecek kuşaklara karşı sorumluluklarımızı gözeterek gerçekleştiriyoruz. Sanayi alanında yoğun üretim yapan bir şirket olmamıza rağmen çevreye duyarlı yaklaşımımız ve hayata geçirdiğimiz verimlilik projeleri sayesinde kaynak kullanımımızı düzenli olarak azaltıyoruz. Sürdürülebilirlik faaliyetlerimizde Zorlu Holding’in Akıllı Hayat 2030 vizyonu da bize yol gösterici oluyor. Beyaz eşya fabrikalarımızda hayata geçirdiğimiz projelerle su ayak izi oranımızı son 4 yılda yüzde 24’ü aşan bir oranda azalttık. Vestel fabrikalarında 2020 yılı içinde enerji verimliliği çalışmaları sayesinde toplam 11.494.541 kWh elektrik enerjisi tasarrufu sağlandı. Döngüsel ekonomi kapsamında 2019 yılından bu yana merkezi onarım ve geri kazanım birimlerinde hurda ürün sökümü ve arızalı malzeme onarımı yapıyoruz. Vestel City içindeki tüm ofisler de Sıfır Atık sistemine geçti. Vestel beyaz eşya ürünlerinin tüm dış kutu ambalajları yüzde 100 geri dönüştürülmüş ve yeniden geri dönüştürülebilir kağıttan elde ediliyor. İş Dünyası Plastik Girişimi için Vestel Şirketler Grubu genelinde 2020 baz yılına göre 2023 yılı sonuna kadar yaklaşık 9 bin ton geri dönüştürülmüş plastik kullanımı ve yaklaşık 2 bin ton plastik azaltma taahhüdü verildi. Plastik sektöründe döngüsel ekonomiyi ve plastik miktarlarının azaltılmasını ele alan çalışmalar gerçekleştiriyor. Son olarak zeytin çekirdeğinden plastik malzeme üreten Biolive şirketine yaptığımız yatırımla bu çalışmalarımızın kapsamını genişletiyoruz. Bireylerin de daha sürdürülebilir bir yaşamı benimsemesi, evlerde israfın ve gereksiz enerji kullanımının önüne geçilmesi için gıdaların ömrünü uzun süre muhafaza eden buzdolabımız, enerji tasarrufunda rekortmen beyaz eşya ürün gruplarımız, kat kat pişirme teknoloji fırınlarımız sayesinde çevrenin korunmasına katkı sağlıyoruz.
Müşteri hizmetleri ve satış sonrası hizmetler konusunda Vestel fark yaratan bir marka. Kısa süre önce bu alana özel bir ödül de kazandınız. Bu alanlarda nasıl bir yapılanma ve yaklaşım ile çalışıyorsunuz?
DBU: Perakende sektörüne getirdiğimiz yenilikleri, tüketici odaklı hizmet ve uygulamalarımız, müşteri memnuniyeti merkezli çalışmalarımız neticesinde T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından ödüle layık görüldük. “Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma” kategorisinde ödül almanın mutluluğunu değerli çalışma arkadaşlarımızla paylaştık. Bireylerin hayatını kolaylaştıran teknolojilerin yanında perakendede çığır açan ve pandemi döneminde tüketicinin ihtiyaçlarını hızlı bir şekilde karşılamasını sağlayan 24 Saatte Teslim uygulaması, sağlık çalışanlarına özel 7/24 kesintisiz hizmet, tüketicinin teknik sorunlarını gidermesi amacıyla kurulan Çözümü Var adlı web sitesi, tüketicilerimizin kolayca randevu oluşturabileceği e-randevu sistemi gibi yenilikçi müşteri hizmetleri uygulamalarımızla bu ödülü almaya hak kazandık. Tüketici deneyimini en üst seviyeye çıkarma amacıyla fark yaratan uygulamaları geliştirerek devam ettirmeyi hedefliyoruz.
Önümüzdeki dönem için Vestel adına ne tür hedefleriniz ve projeleriniz var?
DBU: Biz Vestel olarak, kurulduğumuz günden bu yana dünyanın ve Türkiye’nin dört bir yanına yenilikçi teknolojiyi farklılaşan hizmet ve iş modelleri ile ulaştırmayı, bunu da erişilebilir imkanlarla yapmayı hedefliyoruz. Bizim için Tüketici merkezdir. Tüketici içgörüsü ile hareket ederiz ve ürünlerimiz ve hizmetlerimizin tüketici faydasından hareketle şekillenir. Tüketicimizi tanırız ve biliriz. Yeni dönemdeki bilişim altyapısı bize artık daha geniş imkanlar sunuyor. Bu imkanları da kullanarak; yenilikçi olmak, yapılmayanı yapmak, uçtan uca Vestel deneyimi ile kusursuz Tüketici Deneyimi sağlamak hedefimizdir. Tüketicinin yönelimlerine uygun iş üretmeye özen gösteriyoruz. Tüketicilerimizin talep ve beklentilerini ilk sıraya koyduğumuz kullanıcı merkezli stratejimizin gerektirdiği şekilde tüketici odaklı bir kültür yarattık ve bunu yaşatmak için maksimum çaba gösteriyoruz. Dijitalleşme hiç olmadığı kadar hızlı ilerleme kaydediyor ve bu süreç devam edecek. Dijital kanal deneyiminde üst düzey memnuniyet sağlamayı hedeflerken insandan, duygusal deneyim vaadinden ve kişiselleştirme olanağı sunmaktan ödün vermiyoruz. Bunlar ufak gibi görünen, ama insana dokunan ve tüketiciyle aramızdaki duygusal bağı koruyan faktörler.
TL: Tüketici davranışlarını iyi okuyan, talepleri zamanında alıp bu talepler doğrultusunda faaliyetlerine yön veren firmalar başarılı oluyor. Perakende sektörü aktörlerinin toplumun yapısındaki değişimleri izlemesi ve hızlı davranması gerekiyor. Artık gündemimiz akıllı cihazlar, birbiriyle iletişim kuran teknolojiler, deneyim mağazaları, akıllı mağazalar. Vestel olarak değişime öncülük etmeyi misyon ediniyoruz. Bu nedenle yatırımlarımızın odağına dijitalleşmeyi aldık. Tüketici alışkanlıklarının değişmesi, tüketicinin artık tek bir kanaldan değil birçok kanaldan bilgiye hızla ulaşarak karar mekanizmalarını yönetmesi, değişen alışveriş davranışları gibi faktörler bizi buna yönlendiriyor. Bizim gibi geleneksel bayi kanalının güçlü olduğu sektörlerde bu geçişin biraz daha zor olacağı düşünülebilir. Ama bizim iş ortaklarımız da bu konunun öneminin farkında. İş ortaklarımızın birçoğu, bizim dijital ayak izini takip ederek gerçekleştirdiğimiz hedefli iletişim yatırımımız dışında, uluslararası firmalarla anlaşmalar yapıp, mobiliteden fayda sağlayacak destekleyici iletişim yollarına başvuruyorlar. Mağazaların içinde daha fazla dijital enstrüman kullanıyorlar. Bu alanda da bayilerimizle uyum içinde çalışacağız.
EG: Bugün teknoloji şirketleri hem değerlerini hem iş modellerini hem de faaliyet alanlarını değiştirerek başarıya ulaşıyor. Eskiden ürünü en hızlı çıkaran kazanıyordu ama işler artık değişti. Artık yarattığınız iş modeli önemli. Bu anlayış ile ürünlerimizi ve üretim süreçlerimizi dijitalleştirmenin/akıllandırmanın yanı sıra yeni iş modelleri de geliştirerek şirketimizin değerini artırmaya devam ediyoruz. Yeni dönemde de dijitalleşme odağımızla fark yaratan uygulamaları hayata geçireceğiz.
Vestel olarak yalnızca evlerde kullanılan teknolojilerimizle değil, okul, hastane, otel gibi toplu kullanım alanları için geliştirdiğimiz çözümlerimizle tüketicimizin hayatını kolaylaştıran ve konforunu artıran teknolojiler üretiyoruz. Ülkemizin tüm kurumlarının en yüksek teknolojiye ulaşması için Vestel Proje Ortağım projemizi geliştirdik. Proje dahilinde; aydınlatma, televizyon, beyaz eşya, ankastre, dijital çözümler ve iklimlendirme alanlarında profesyonel çözümler sunuyoruz. Bu kapsamda Türkiye’de yerli bataryalı ilk elektrikli bisiklet için VPO ve Salcano ile iş birliği yaptık, projemizi hayata geçirmek üzereyiz. Medikal sektörü için taşınabilir EKG, ritim holter cihazı ve taşınabilir ventilatör cihazları için teknolojiler üretiyoruz. Vestel IFX Serisi akıllı tahtalar ile gelişmiş dokunmatik seçenekleriyle okulların bilgi teknoloji merkezlerine tek bir noktadan yönetim imkânı sağlıyoruz. Aynı anda 20 noktada dokunmayı algılayan ekran, 4K UHD görüntü kalitesi ve kolay erişilebilirliğiyle interaktif eğitim için gerekli son teknolojiyle okulların hizmetine sunuyor. Yine Proje Ortağım ile Ateş Ölçer Termal Kamera Sistemi ve UVC Dezenfeksiyon Sistemi’ni kullanıma sunduk. VRF İklimlendirme Sistemlerinde ikinci nesil ürünlerimizi geliştirdik, aynı anda 4 araca kadar şarj imkanı sunan EVCO5 serisi elektrikli araç şarj istasyonumuzla ise şehir içi ihtiyaçları karşılayacak çözümler sunuyoruz.
Tüketicilerimizin hayatını kolaylaştıran ve konforunu artıran ürün ve çözümlerimizi geliştirmek ve çeşitlendirmek için durmadan çalışıyoruz.
İlk yorum yapan olun