Gürses Kurumsal A.Ş. beyaz eşya sektörüne yön veren çalışmaları ile dikkat çeken bir kurum. Şirketin son dönemdeki çalışmaları ve varsa yenilikler konusunda bilgi verebilir misiniz?
Gürses Kurumsal A.Ş. olarak biz kurulduğumuz günden itibaren hem topluma hem de iş ortaklarımıza değer katmaya çalıştık. Bu bakış açısı ile beraber Türkiye’nin ve dünyanın birçok önde gelen kuruluşu ile iş ortaklığı yaptık. Tam da bu aylarda başlayan yeni iş ortaklığımızı da büyük bir heves ve keyifle sizlerle de paylaşmak isterim. Son zamanlarda pazar payını sürekli arttıran ve müşteri memnuniyetine verdiği önem ile ön plana çıkan SABA TV ile iş birliği yaptık. Artık Gürses Kurumsal olarak diğer markalarımızın yanına SABA TV’yi de ekleyerek iş ortaklarımızla, tüketicilerin ihtiyaçlarını giderecek bir adım daha atmış olduk.
SABA TV ile ilgili iş ortaklığı süreci nasıl gelişti? Biraz daha ayrıntılı bilgi verebilir misiniz?
Görüşmeler ilk başladığı andan itibaren her iki tarafın da oldukça sıcak ve samimi bir yaklaşımı oldu. Sonuçta her iki taraf da bu iş birliğinin tüm paydaşlar için faydalı olacağına inandı ve çok hızlı bir şekilde yol aldık. Biz de uzun zamandır iş birliğimizi genişletmek ve müşterilerimize çoklu kanallardan çoklu ürünler ile hizmet vermek istiyorduk. Bu doğrultuda SABA TV’nin kurumsal kültürü ve fiyat / performanslı ürünleri ile bu beklentiye karşılık vereceğini düşündük. Şahsi fikrim her iki taraf için de bu iş birliğinde kazanan tüketici olacaktır.
Yeni iş ortağınız SABA TV hangi ürünler ile ön plana çıkıyor ve siz bu süreçte nasıl bir rol alacaksınız?
SABA aslında çok uzun süredir tüketici elektroniği sektöründe var olan bir marka. Kurumsal kültürü gelişmiş ve tüketiciye her fiyat aralığı ve ekran çeşitliliği ile ürün sunabiliyor. Bizler de müşteri hafızası olan ve talebin hangi ürünlere olacağını önceden tahmin edebilen bir firmayız. SABA’nın tüm ürün gamının Smart Android TV’lerden oluşması, ”SABA çok iyi televizyon” sloganını da bizlere tekrar hatırlatıyor. Biz de bu süreçte tüm ekibimiz ile sahanın sesini dinleyip müşterinin talebini ve beklentilerini göz önüne alan bir strateji yeni iş ortağımıza artı bir değer oluşturmaya çabalayacağız.
Pandeminin etkisi yavaş yavaş azalmaya başladı gibi gözüküyor. Siz bu doğrultuda sektörün gidişatını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Pandemi ilk başladığı dönemde tüm dünya doğal olarak bu sürece hazırlıksız yakalandı. Ülkemiz ekonomisinde de beklentinin altında bir büyüme, yatırımlarda azalma ve belirsizlikler çok fazla karşımıza çıktı. Ancak, Covid-19 kısıtlamaları ve pandeminin genel ekonomi üzerindeki olumsuz etkilerine karşın beyaz eşya ve tüketici elektroniği sektörü, içinde bulunduğu zorlu şartların üstesinden gelmesini bildi. Evde geçirilen artan vakit, tüketicilerin alışkanlıklarını değiştirdi ve talebe olumlu anlamda katkı sağladı. Artık en zor dönemin geride kaldığını düşünüyorum; bence bundan sonrası için çok daha iyimser bir tablo bizleri bekliyor. Son 1 yıl içerisinde hangi ürün ya da ürün grupları öne çıktı? Tüketici davranışları nasıl değişti? Bir kere tüketici davranışı ve alışkanlıkları son 2 yılda çok büyük bir değişime uğradı ve uğramaya da devam ediyor. Birçok şirket hibrit modele geçti. Yani haftanın bazı günleri evden çalışıyoruz bazı günlerde ise ofise gidiyoruz. Ayrıca insanlar evlerinde daha çok vakit geçirdikleri için TV yenileme süreleri kısaldı, TV den beklentileri daha da arttı. Artık Smart Android TV’lerden başkası neredeyse satılmaz oldu. Evdeyken bir sürü içerik sağlayıcısını da aynı anda kullanmaya başladık. Bu da TV’lerin işletim sisteminin, görüntü kalitesinin, görüntü yenileme hızının vb daha da önem kazanmasına neden oldu. Tam da bu nedenle SABA TV’nin avantajlı ürünlerinin de ön plana çıkacağı bir dönem öngörüyoruz.
Son olarak Gürses Kurumsal A.Ş. olarak 2021 son çeyrek ve 2022 yılı için hedefleriniz ve stratejileriniz nelerdir?
Biz artık insanların Covid aşılarının tamamlanma süreci ile birlikte, çok daha olumlu bir sürecin yaşanacağını düşünüyoruz. Tabii ki her zaman önce sağlık ama onun yanında da ekonominin gelişmesi konusunda elimizi taşın altına koyacağız ve üzerimize düşen sorumluluk her ne ise layıkıyla yerine getirmeye çalışacağız. SABA TV ile yeni başlayan iş ortaklığımızın verdiği heyecan ile birlikte ve gelişen ürün gamımız ile tüketicilerin vazgeçilmezi olmak istiyoruz. Hayatta bize en çok keyif veren şey çalışmak. Çalışmadan hiçbir şeyin elde edilemeyeceğini biliyoruz. Tüm ekibimiz ve yeni iş ortağımız ile daha çok çalışarak, koşarak, sahanın nabzını sürekli tutarak ilerlemeye devam edeceğiz.
İlk yorum yapan olun