Süpürge pazarının pandemide bile olumsuz etkilenmeden sayısal olarak arttığını görüyoruz

Goldmaster Genel Müdürü Sinan Bora

Süpürgeler, farklılaşan teknolojileri ile son dönemde hızla büyüyen bir kategori. Bu alanda son dönemdeki değişimleri ve tüketici eğilimlerini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Süpürge ürün grubu, değişen kültür, yaşam tarzı ile beraber ihtiyacını aynı şekilde koruyan önemli ve ana ürün grubu olarak dikkat çekmektedir. İnsanların en başta ihtiyaç duydukları konu, temiz ve sağlıklı bir ortamda yaşamlarını devam ettirmektir. Özellikle son 2 yıl içerisinde artan pandemi koşulları dikkate alındığında ihtiyacı net şekilde belli olan süpürge, kullanım sırasında insanların önemli bir zamanını da almaktadır. İnsanlar bundan sonraki süreçte sağlıklarına olan önemi arttırırken, diğer taraftan da oldukça önem arz eden zaman yönetimi açısından çok daha kolay ve kendilerini en az meşgul eden süpürgeleri tercih etmeye başladılar. Genel satış verileri dikkate alındığında, süpürge ürün grubu içecek hazırlama ve gıda hazırlama ürün gruplarının toplamına eş değer bir duruma sahiptir.

Torbalı, torbasız, buharlı, robot, şarjlı gibi çok farklı özelliklerde süpürgeler mevcut. Sizce tüketiciler tercihlerini nasıl ve neye göre yapmalılar?

Tüketicilerin sahip oldukları kültür ve yaşam tarzı kullanım alışkanlıkları üzerinde doğrudan etkiye sahiptir. Bununla birlikte değişen teknoloji ve tüketici ihtiyaçlarını doğru analiz eden inovatif çözümler sahip olunan alışkanlıkları belirli oranda değiştirmektedir. Temel bir ihtiyaç olan süpürge için tüketicilerin beklentileri, temizlik konusundaki hassasiyet ve taleplerini de dikkate almak önem arz etmektedir. Öncelikli olarak sağlık açısından toz torbalı ve siklonik süpürgelere olan ihtiyaç güncelliğini korumaya devam etmektedir. Yaşanılan ortamın büyüklüğüne bağlı olarak emiş performansı yüksek olan ve nispeten kolay temizlenebilir toz torbalı ve siklonik süpürgeler öncelikli olarak tercih edilmektedir. Toz torbalı ve siklonik süpürgeler arasındaki fark, tüketicilerin kişisel tercih ve beğenisiyle birlikte, toz hazne hacim kapasitesi, emiş performansı, çalışma ses seviyesi, dışarıya toz verme durumuna olan hassasiyete göre belirlenmektedir. Özellikle, ev içerisinde yaşayan tüm bireylerin çalıştığı ve çok fazla kişinin yaşadığı binalarda yaşayan insanlar için en önemli konuların başında istenilen saatte süpürge işleminin yapılması ve temizlik ihtiyacını en az seviyeye indirecek olan robot süpürgelerin kullanımıdır. Robot süpürge, tüketicilerin en önemli ihtiyaçlarından biri olarak analiz edilmesi sonucu pazarda kendisine hızlı bir yer bulmuş ve popüler bir seviyeye ulaşmıştır.

Süpürge pazarının genel durumundan bahseder misiniz? Marka olarak siz pazarda nasıl konumlanıyorsunuz?

Genel tüketici ihtiyaçlarını dikkate alarak, süpürge pazarının pandemide bile olumsuz etkilenmeden sayısal olarak arttığını görüyoruz. Bazı ürün grupları pandemiden olumsuz olarak etkilenirken; süpürge ütün grubunda global olarak ve ülkemizde eş eğilimde artış görülmektedir. Bu da süpürgenin genel bir değerlendirmede temel bir ihtiyaç olduğunu ortaya koymaktadır. Süpürge pazarı, ülkemizdeki toplam küçük ev aletleri pazarının %35’lik kısmını almaktadır. En önemli konulardan biri, süpürgeye olan ihtiyaç ve doğal olarak süpürge pazarı artarken farklı kategorilerde (toz torbalı, siklonik, robot, dik şarjlı) olan ihtiyaç da artmaktadır. Örneğin, yeni nesil süpürge türü olarak hayatımıza hızlı bir giriş yapan robot süpürge pazarı artarken, toz torbalı ve siklonik süpürgelerin pazarı daralmamakla birlikte doğru ürün kategorisinde yer alan modeller için artış göstermektedir.

Önümüzdeki dönemde süpürge pazarındaki trendler neler olacak? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?

Süpürge pazarı gelişmekte olan teknolojiye yakın bir yapıda devam ederken, farklı sektörlerdeki teknolojik gelişmelerin de hızlı şekilde uyarlanabileceği bir ürün grubu olarak fırsat oluşturmaktadır. Temizlik işleminin temel olması sebebiyle teknolojik gelişmelerin, tüketicilerin hızlı şekilde vücut bulmasını isteyeceği ilk ürün grubu süpürgeler olacaktır. Nesnelerin interneti uyarlamasıyla birlikte zemine ve temizlik işlemine göre emiş gücünü otomatik olarak ayarlayan ve istenilen verimde temizlik işlemini sürdürmeye devam edebilmesi adına kullanıcılara periyodik uyarı göndererek akıllı ve interaktif etkileşim kuran süpürgeler artık gerçek bir ihtiyaçtır. Farkındalığın üst seviyeye çıkmasıyla asıl beklenen güç olarak motorun çalışması için çekmesi gereken güç yerine, tüketicilerin isteyeceği ‘emiş gücü’nü sağlayan süpürgelerde toz hazne kapasitesi kullanıma göre efektif olan ve temizliği kolay olan inovatif tasarımlar ergonomik beklentiler olarak kullanıcı deneyimlerine eklenecektir. Yaşadıkları ortam içerisinde çalışan sayısının fazla olması, evde çalışma uygulamaların artması ve insanların kendilerine daha fazla zaman ayırma gereklilikleri, kapasite olarak limit bir seviye olmasına karşılık robot süpürge kullanımını hızlı şekilde arttırarak yakın süreçte ‘her eve lazım’ konumuna sahip olacaktır. İstenilen zamanda çalışma imkanına sahip olmasıyla tüketicilerin geniş temizlik yapma ihtiyaçlarını azaltarak ve süreci uzatmakla birlikte, uzaktan kontrol edilmesi ve sessiz çalışma performansına sahip olmasıyla da istenilen sürede uygulama yapabilecek olması tüketicilerin direkt olarak faydasına olacaktır. Genel prensipler ve eğilimler dikkate alındığında, 2025’li yıllar ile birlikte robot ve muadil yapıda süpürgeler her evde hızlı ihtiyaçların giderilmesi için süpürge-1 olurken, özellikle dik şarjlı süpürgelerin toz hazne kapasitesi olarak gelişmesini takiben, performansları iyileştirilmiş ve tüketici ihtiyaçlarına cevap veren yatık süpürgeler ana ve genel ihtiyaçların giderilmesi adına süpürge-2 olarak her evin bey ofisin ihtiyacı olarak karşımıza çıkacaktır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*