Covid-19’un hayatımıza girmesiyle, ihtiyaçların değişip şekillenmesiyle beraber Küçük Ev Aletleri ve Bilgi Teknolojileri sektörleri 2020 ve 2021 yıllarında öne çıkan sektörler olmuştur. Globalde Küçük Ev Aletleri sektörü pazarın %7’sini oluştururken, Türkiye’de ise pazardan %11 pay almaktadır.
Dünya Teknoloji Pazarı Ağustos 2021
Toplam büyüklük 546 Milyar Dolar (%19.3 Büyüme)
Toplam Satış Değeri Büyüme
Ofis %2.3 (+%8.3)
Bilgi Teknolojileri %12.3 (+%21.7)
Fotoğraf %1.0 (+%22.9)
Küçük Ev Aletleri %7 (+%14.9)
Tüketici Elektroniği %11.0 (+%12.2)
Büyük Ev Aletleri %23.0 (+%19.8)
Telekom %43.5 (+%21.3)
Türkiye Teknoloji Pazarı Ağustos 2021
Toplam büyüklük 10 Milyar Dolar (%12.4 Büyüme)
Toplam Satış Değeri Büyüme
Ofis %0.6 (+%71)
Bilgi Teknolojileri %10.7 (+%24.1)
Fotoğraf %0.1 (-%20.7)
Küçük Ev Aletleri %10.6 (+%29.7)
Tüketici Elektroniği %9.7 (+%3.7)
Büyük Ev Aletleri %30.5 (+%7.7)
Telekom %37.9 (+%11.8)
Dünya ve Türkiye’de Küçük Ev Aletleri içerisindeki kategorileri kıyasladığımızda özellikle Türkiye’deki Süpürge pazarının sektörden aldığı payın dünyaya kıyasla çok fazla olduğu görülmektedir.
Dünya Küçük Ev Aletleri Pazarı
Global Kategori Payları (%Ciro)
Ocak-Ağustos 2020 Ocak-Ağustos 2021
Tıraş Makineleri %9.7 %8.8
Kettlelar %1.6 %1.7
Meyve Sıkacakları %3.5 %3.4
Ütüler %5.7 %5.3
Sıcak İçecek Hazırlayıcılar %12.5 %13.5
Saç Şekillendiriciler %4.5 %4.8
Saç Kurutucular %4.2 %4.1
Yiyecek Hazırlayıcılar %13.6 %12.4
Diş Bakımı %5.6 %6.0
Kızartma Makineleri %2.8 %3.7
Elektrikli Süpürgeler %34.9 %34.8
Türkiye Küçük Ev Aletleri Pazarı
Global Kategori Payları (%Ciro)
Ocak-Ağustos 2020 Ocak-Ağustos 2021
Tıraş Makineleri %8.0 %5.4
Kettlelar %4.9 %3.8
Meyve Sıkacakları %1.3 %1.1
Ütüler %7,9 %6.6
Sıcak İçecek Hazırlayıcılar %13.0 %13.1
Saç Şekillendiriciler %2.9 %3.1
Saç Kurutucular %1.8 %1.4
Yiyecek Hazırlayıcılar %10.1 %8.1
Diş Bakımı %1,5 %1,5
Kızartma Makineleri %0,5 %0.5
Elektrikli Süpürgeler %47.6 %54.6
Süpürge Pazarı
Süpürge pazarı, özellikle Covid-19’un hayatımıza girmesi ve evde kalmanın getirdiği evi daha fazla temizleme ihtiyacının da etkisiyle büyümeye devam etmiştir. 2021’in ilk 8 ayında 3 milyon 169 bin adetlik süpürge satışı olmuştur ve bununla beraber 2020’nin ilk 8 ayına göre adetsel %20’lik, cirosal ise %85’lik büyüme gerçekleşmiştir. Süpürge pazarında özellikle Mayıs ayında Anneler Gününün ve Kasım ayında Black Friday kampanyalarının satışlara oldukça fazla etkisi vardır.
Ev temizleme ihtiyacının fazlalaşmasıyla daha teknolojik ve pratik ürünler öne çıkmıştır. Özellikle ülkemizde ve dünyada trend haline gelen Robot ve Şarjlı dik süpürgeler bunun en önemli örneklerindendir.
Dünyada segmentler içerisinde en çok Şarjlı dik süpürgeler tercih edilirken, Robot segmenti de yıllar içerisinde pay arttırmaktadır.
Ülkemizde ise, Robot segmenti hızlıca pazara entegre olup, cirosal olarak en fazla payı almaktadır. 2021 yılının ilk 8 ayında cirosal olarak %359 büyüyen Robot segmenti, Süpürge pazarının içerisinden cirosal olarak %43 pay almaktadır. Toplam pazara baktığımızda ülkemizde tüketicilerin hala en çok Siklonik Filtreli ürünler tercih ettiğini fakat Robot ve Şarjlı dik süpürgelerin de adet bağlamında pay artırımına geçtiğini görmekteyiz.
Süpürge Pazarı – Dünya Segment Payları
Global Segment Payları (%Adet)
2019 2020 2021(Ocak-Ağustos)
Robot %7 %9 %10
Kablolu Dik Süpürge %7 %8 %8
Şarjlı Dik Süpürge %25 %27 %26
Su Filtreli %2 %2 %1
Siklonik Filtreli %21 %18 %17
Toz Torbalı %21 %18 %17
Diğerleri %18 %18 %20
Süpürge Pazarı – Dünya Segment Payları
Global Segment Payları (%Ciro)
2019 2020 2021(Ocak-Ağustos)
Robot %14 %17 %17
Kablolu Dik Süpürge %2 %2 %2
Şarjlı Dik Süpürge %44 %45 %44
Su Filtreli %1 %1 %1
Siklonik Filtreli %15 %12 %11
Toz Torbalı %14 %12 %12
Diğerleri %10 %11 %12
Süpürge Pazarı – Türkiye Segment Payları
Global Segment Payları (%Ciro)
2019 2020 2021(Ocak-Ağustos)
Robot %1 %30 %43
Kablolu Dik Süpürge %6 %4 %3
Şarjlı Dik Süpürge %88 %15 %14
Su Filtreli %1 %1 %1
Siklonik Filtreli %66 %40 %31
Toz Torbalı %16 %9 %7
Süpürge Pazarı – Türkiye Segment Payları
Global Segment Payları (%Adet)
2019 2020 2021(Ocak-Ağustos)
Robot %1 %12 %23
Kablolu Dik Süpürge %21 %22 %18
Şarjlı Dik Süpürge %4 %8 %9
Su Filtreli %1 %1 %1
Siklonik Filtreli %51 %40 %35
Toz Torbalı %18 %12 %10
Panel Market + Pazar Yerleri Elektrikli Süpürge
2020 2020 (Ocak-Ağustos) 2021(Ocak-Ağustos)
Satış Adedi (x1000) %49 %38,7 %20,3
Ciro (Milyon cinsinden TL) %121,1 %78,9 %85,2
Online Dünya
Kapanmaların yoğun olduğu dönemlerde ve kampanya dönemlerinde pazar içerisindeki Online satışları artmıştır. 2021 ilk 8 ayında Süpürge pazarının içerisindeki online satışların payı cirosal olarak %61’e ulaşmıştır. Temmuz, Ağustos 2021 dönemlerinde ise bu oranlar normalleşmeyle beraber daha düşerek stabilize olmuştur ancak geçen seneye göre ciddi mesafe kat etmiştir. Online ve Offline pazarlar için büyümelere baktığımızda ise, 2021 ilk 8 ayda Offline Pazar önceki yıl aynı döneme göre cirosal %6,3 daralırken, Online Pazar ise %49,6 büyümüştür.
Online/Offline Payları
Global Segment Payları (%Adet)
2019 2020 2021(Ocak-Ağustos)
Satış %17,7 %56,2 %61,2
Offline %82,3 %43,2 %38,8
Online Pazar Büyümeleri
2020 2020 (Ocak-Ağustos) 2021(Ocak-Ağustos)
Satış Adedi (x1000) 262,2 253,1 49,6
Ciro (Milyon cinsinden TL) 610,2 438,8 132
Offline Pazar Büyümeleri
2020 2020 (Ocak-Ağustos) 2021(Ocak-Ağustos)
Satış Adedi (x1000) %-9,3 %-10,6 %-6,3
Ciro (Milyon cinsinden TL) %16 %9,2 %40,5
GfK Ölçümleme Metodolojisi;
GfK, tüketici teknolojisi ürünleri pazarını temsili Perakende panelleri metodolojisi ile ölçümlemektedir. Bulgular GfK perakende paneli tarafından düzenli olarak yapılan araştırmalara dayanır. Perakende paneli tüm dünya genelinde 425.000, Türkiye’de 10.000 civarında satış noktasından alınan datalardan modellenmek sureti ile oluşmaktadır. İndirim marketleri, bazı sektörlerde Kurumsal (B2B) satışlar, Bölgesel ya da lokal marketler kapsam dışı olduğu için tüm pazar değil pazarın anlamı ve belli bir yüzdesi temsil edilebildiğiden Panelmarket + Marketplace olarak adlandırılmaktadır. Sektörlerin Pazar kapsamaları %70 ila %90 arasında gerçekleşmektedir. GfK Perakende Panel verilerine dayalı tahmini pazar büyüklüklerdir. GfK Panel Araştırmaları temeline dayanan tablolara ilişkin metodolojik ihtiyaçlar söz konusu olursa bilgi vermenizi rica ederiz.
Kaynak: GfK Türkiye Araştırma Hizmetleri A.Ş
İlk yorum yapan olun