2021 yılı sonu itibarı ile yıllık satışlarınızı, pandemi sebebi ile tüketiciler nezdinde ortaya çıkan talep artışlarını ve kur artışı ile doğan fiyat istikrarsızlığını nasıl değerlendiriyorsunuz?
2020 yılında ortaya çıkan pandemi ile birlikte, tüketicilerin büyük kısmı zamanlarının çok büyük çoğunluğunu evlerinde geçirmek zorunda kaldılar. Bu durum da doğal olarak beyaz eşya ve tüketici elektroniği sektörünü olumlu etkiledi ve sektörde beklenenin üstünde büyüme ortaya çıktı. Gürses Kurumsal olarak 2021 yılını kısaca değerlendirdiğimde cirosal bazda %100’e yakın büyüme ile 2021 yılını kapatıyoruz gibi gözüküyor. Tabii ki bünyemize yeni katilan markaların ve genişleyen bayilik ağımızın, bu büyümedeki etkisini unutmamamız gerekir. Şunu açıkça ifade edebilirim ki, Gürses Kurumsal olarak öncelikli hedefimiz cirosal büyümeden ziyade bayi ağımızın genişlemesidir. Tüm önceliğimizi ve konsantrasyonumuzu bu konu üzerine veriyoruz. Yılın son çeyreğinde ortaya çıkan kur dalgalanması ile birlikte fiyatlarda önceden öngörülmeyen bir dalgalanma yaşandı. Şunu açıkça ifade etmem gerekir ki bizim gibi distribütör firmalar: üretici firmadan aldıkları ürünü en hızlı şekilde bayileri vasıtası ile nihai tüketicilere ulaştırma gayesindedir. Fiyat yapıcı veya düzenleyici bir rolümüz bulunmuyor. Piyasa da bu yaşananlar da bizi ziyadesi ile üzdü. Kurdaki dalgalanmanın da ortadan kalkması ile birlikte 2022 yılı Ocak ayından itibaren fiyatların oturmasını bekliyoruz.
2022 yılında sizleri bekleyen fırsat ve tehditler nelerdir? Yeni yıldan genel olarak beklentileriniz nelerdir?
2022 yılında artan aşılanma oranları ile birlikte COVID 19 hastalığının etkisini azaltacağına inanıyoruz. Beyaz eşya ve tüketici elektroniği sektörünün 2022 yılında Türkiye büyümesine paralel yine cirosal bazda iki haneli büyüyeceği inancındayız. Tüm planlamalarımızı buna göre yapıyoruz. Sektör üstündeki en büyük tehdidin: 2021 yılında ortaya çıkan ve halen tüm dünyada devam etmekte olan çip ve yarı iletken hammadde sıkıntısı: ne yazık ki piyasada mal arzının istenen seviyeye ulaşmasını etkiliyor. Bir de, bu konunun üzerine Uzakdoğu’dan gelen ürün ve yarı mamul ürünlerinin artan navlun ücretleri istenmeyen fiyat artışlarına sebep oluyor.
İlk yorum yapan olun