2021 yılı sonu itibarı ile yıllık satışlarınızı, pandemi sebebi ile tüketiciler nezdinde ortaya çıkan talep artışlarını ve kur artışı ile doğan fiyat istikrarsızlığını nasıl değerlendiriyorsunuz?
2021yılı belirsizlik ve bilinmeyenle mücadele etmeye çalıştığımız bir yıl oldu. Sadece ekonomik anlamda değil, sosyal ve beşeri anlamda da yaşam şekillerimiz hızla değişti ve pandemi sebebiyle ortaya çıkan bu değişikliklerin kalıcı etkileri olduğu da tartışmasız; Ulusal ve Uluslararası tedarik zincirlerinden üretici ve tüketici davranışlarına, çalışma modellerinden iş yapma yöntemlerine, gündelik yaşamdan teknolojik alışkanlıklara kadar bir çok ana eğilim yeniden yapılandı veya yeniden tanımlandı. 2021 pandemi gündeminin şüphesiz ki en önemli gelişmesi ise aşı oldu. Aşı ile hızlı bir toparlanma süreci ve perakende sektöründe iyileşmeleri gözlemlemeye başladığımız süreçte birçok firma gibi bizde pandemi kazanımlarını gözden geçirerek, gündemimizi; kâr, zarar, ciro, maliyet gibi başlıklardan; ekosistem seferberliği, sürdürülebilir büyüme ve kalkınma çalışmaları, müşteri deneyiminin anlaşılması, buna uygun dijital dönüşüm gibi daha büyük ve önemli konulara taşıdık. İhtiyaç ve beklentilere uygun, hızlı, güvenilir, verimli, yüksek performanslı çözümler ile bakış açımızı revize ettik. Teknolojiye ve tüketici ihtiyaçlarını göz önüne alarak 2022 yılı için birçok proje planladık. Yeni ürün kategorileri, enerji ve kaynak verimliliği, Ar-ge faaliyetleri, dijital dönüşüm, müşteri deneyimi odaklı konforlu ve şık tasarımlı ürünler ile 2022 yılına giriş yapmayı hedefliyoruz. Pandemi süreci sadece üretim ve tedarik sektöründe değil tüketici kanalında da önemli tanımlamalar yaptı. Bu süreçte ortaya çıkan Luxell olarak 2022’de de fayda üretmeye devam edeceğiz talep artışlarında, tüketicinin talep yönü de yeniden şekillendi. Artık tüketiciler, taleplerinde marka tercihi yerine ihtiyaçlar kapsamında uygun fiyatlı ürünü satın almayı, tercih olarak göz önüne serdi.
2022 yılında sizleri bekleyen fırsat ve tehditler nelerdir? Yeni yıldan genel olarak beklentileriniz nelerdir?
2022 yılında hem fırsatlar hem de tehditler açısından etkili olacak birtakım trendleri öngörebiliriz. Bu trendlerin ana sebepleri olarak karşımıza teknoloji, ekonomik gücün değişimi, demografik değişim, iklimsel ve çevresel sorunlar olarak sıralanabilir. Bunların yanı sıra bu gelişmelerin tetiklediği; yaşam şeklinin yeniden gözden geçirilmesi ile ortaya çıkan sağlıklı yaşam, sürdürülebilir yaşam, dijital yaşam gibi tüketici odaklı kavramlara ek olarak, tüketici deneyimlerinin ön plana çıkması, iş hayatında yeni çalışma modelleri, orta sınıf gelir düzeyinin yeniden tanımlanması, değişen alışveriş alışkanlıkları olarak da tedarik zinciri açısından yeniden gözden geçirilmesi gereken kavramlar önümüzde duruyor. Firma olarak işletme yapımız ve hizmetlerimizde hangi trendlere odaklanmamız gerektiğini, tüketicilere göre bu etkilerin nasıl ve ne ölçüde değiştiğini, yeni oluşmaya başlayan veya olgunlaşma döneminde olan trendleri doğru anlamaya çalışarak yeni yıl için projelerimizi şekillendiriyoruz. Geçtiğimiz yılda firma olarak, tüketicilerin daha kaliteli, daha uzun süre dayanan, ilave faydaları olan, çok yönlü özellikler ile hayatı kolaylaştıran bütçe dostu ürünler konusundaki talebine yanıt verdiğimiz gibi 2022 yılı için yine bu taleplere uygun üretime, dinamiklerimizi geliştirerek devam edeceğiz. 2021 yılını birçok pazaryerinde ürün çeşitlerimizi artırarak aktif olarak satışlarımıza devam ettik bunun yanı sıra web sitemizi yenileyerek ve sürekli güncel tutarak tüketicilerimize ürünlerimize ve satış sonrası hizmetlerimize kolaylıkla ulaşabileceği bir alan yarattık. Ancak alışveriş sürecinin yeniden konumlandığını ve tüketicilerin e-ticaret kapsamındaki harcamalarının arttığı bu dönemde dijitalleşmenin bile yeterli olmadığı yeni düzen, tedarik zinciri içerisindeki kanallar açısından talep tehditleri oluşturacaktır. Ülkemize ve toplumu hizmet ettiğimizin farkındalığıyla, fırsatları ve tehditleri doğru kurgulayarak, yerli ve milli kaynaklarımızı doğru kullanarak 2022’de de fayda üretmeye devam edeceğiz.
İlk yorum yapan olun