2021 yılı sonu itibarı ile yıllık satışlarınızı, pandemi sebebi ile tüketiciler nezdinde ortaya çıkan talep artışlarını ve kur artışı ile doğan fiyat istikrarsızlığını nasıl değerlendiriyorsunuz?
2021 yılı dayanıklı tüketim sektöründe geçtiğimiz yıllara göre başarılı sayılabilecek bir yıl oldu. Buzdolabı ve klima özellikle sektörün hareketli kategorileri oldu. Derin dondurucu bölümü ise 2020 yılındaki çok ciddi büyümesinden sonra 2021’de bir miktar kayıp yaşadı. Temmuz ayı ile başlayan normalleşmede insanların önceliği önce turizm harcamaları daha sonra okulların açılması ile eğitim harcamalarına vermesi de 2022 genel olarak ekonomiye güvenin ticarete yön vereceği bir yıl olacak en yüksek sezonumuzda adetsel azalmanın sebepleri oldu. Yıl sonuna doğru kurların hareketlenmesi ise esnafın biraz gelecek yıl için stok talep ederek kendini korumasına yol açtı. Gelecek yıl en iyi ihtimalle 2021 fiyatlarından %30-40 oranında artışlar olması kaçınılmaz. Burada son haftalarda yaşadığımız istikrarsız dönemin birçok firmanın ve beyaz eşya perakendecisinin maliyet hesaplamalarında dengesizlikler yaşaması gibi bir problemi ortaya çıkarmıştır.
2022 yılında sizleri bekleyen fırsat ve tehditler nelerdir? Yeni yıldan genel olarak beklentileriniz nelerdir?
2022 genel olarak ekonomiye güvenin ticarete yön vereceği bir yıl olacaktır. Eğer tüketiciler istikrarlı bir ekonomik ortam olduğunu düşünürse ihtiyaçları için alım satıma yönelecektir aksi takdirde spekülatif hareketler yüzünden birçok sektörde suni fiyatlar, düzensiz talep gibi durumlardan dolayı sıkıntılar yaşanabilecektir. Elbette böyle bir ortamda iyi planlama yapan, güçlü bayi olan firmalar daha az etkilenip belki ürün eksikliği gibi rekabeti azaltan durumlardan da avantajlar yakalayabilir. Biz kendi adımıza son yıllarda Şenocak markasının artan popülaritesi ile birlikte ürün gamımızı tamamlayan kendi üretimimiz olacak dikey dondurucuların lansmanı sonrası bu yıl da adetsel olarak çift haneli yüzdelerde büyüme beklentisindeyiz.
İlk yorum yapan olun