Tüketicilerin beklentisi çevre ve tüketici dostu, sağlıklı yaşam odaklı ileri teknolojiye sahip ürünler

Pandemi tüketicilerin tercih ve alışkanlıklarını çok yönlü olarak değiştirdi. Yaşam şekli kökten değişen, daha fazla ev odaklı yaşamaya başlayan tüketiciler, beslenme tercihlerinden temizlik alışkanlıklarına, teknolojik ürün seçimlerine kadar birçok tüketim kaleminde değişime gitti. LG Electronics’in de faaliyet gösterdiği tüketici elektroniği ve beyaz eşya alanı da bu değişimden payına düşeni aldı.

LG Electronics Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı Bülent Bülbül

Pandemi öncesi tüketiciler ürün tercihinde bulunurken, ileri teknoloji olmasını, günlük hayatlarına hız getirmesini ve işlerini kolaylaştıracak ürünler olmasını isterler, bu özellikleri taşıyan teknoloji ürünlerine yönelirlerdi. Pandemiyle birlikte, tüketicilerin hayatının tam ortasına “çok fonksiyonluluk” ve “hijyen” kavramı da girdi. Artık tüketiciler satın aldıkları cihazların çok fonksiyonlu olmasını, temel fonksiyonunun yanı sıra, hayatlarını kolaylaştırıcı ya da daha eğlenceli hale getirici ek özellikler sunmasını ve özellikle beyaz eşya ve iklimlendirme grubu ürünlerinde pandeminin gerektirdiği hijyen koşullarını fazlasıyla sağlamasını bekliyorlar. Ancak, yaşam şekli gibi, neredeyse kökten değişen ekonomik koşullar altında bu da yeterli olmuyor ve tüketicilerin arayışlarına bir özellik daha ekleniyor; satın aldıkları ürünün tasarruf sağlayan, tüketici dostu bir ürün olması.

Biz de, LG Electronics Türkiye yetkilileri ve bayileri ile değişen tüketici taleplerini ve LG Electronics’in bu yöndeki planlarını konuştuk.

LG Electronics Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı Bülent Bülbül

Pandemiyle birlikte tüketici talep ve ihtiyaçlarında ne gibi bir değişim gözlemliyorsunuz?

Pandemi doneminin başladığı günden günümüze kadar tüketim alışkanlıklarında belirgin değişiklikler tespit ettik. Tüketiciler ihtiyaç gidermekten ziyade, ürünlerin fonksiyonel olmalarına daha fazla önem verir oldu. Özellikle sağlık ve hijyen konuları öne çıkmaya başladı. Akabinde enerji tasarrufu belirleyici etkenlerden biri oldu. Evde geçen sürelerin artması ve evden çalışma nedeni ile daha teknolojik cihazlara yönelik ihtiyaç arttı. Pandeminin ilk dönemlerinde eğitimin evden olması da akıllı TV’lere yönelimi artırdı. Yine evde geçirilen zamanın artması hem sportif aktivitelerin hem de dizi, film izleme sürelerinin artmasına neden oldu. LG olarak, webOS tabanlı akıllı televizyonlarımızla tüketicilerimizin memnuniyetini maksimuma çıkartarak keyifli zamanlar geçirebilmelerini sağladık.

LG bu değişime yönelik nasıl bir strateji geliştirdi?

LG Electronics, her zaman için tüketicilerinin ihtiyaçlarını ölçümlemenin yanı sıra, ileride oluşabilecek ihtiyaçları da göz önünde bulundurarak geleceğe yatırım yapar. Öncelikli amacımız teknoloji üretmek. Her yıl katıldığımız fuarlarda aldığımız ödüllerle teknolojide “inovasyon” alanında pazarda liderlik yaptığımızı tescilliyoruz. Önceliğimiz her zaman daha konforlu, maksimumda tüketici ihtiyaçlarına cevap verecek, minimum enerji sarfiyatı sağlayacak, aynı zamanda kolay kullanımı olan ileri teknolojiye sahip cihazlar üretmek. Bu noktada trend oluşturan ve takip edilen bir marka olarak yolumuza devam ediyoruz. Kullanıcı memnuniyetini artırıp pazardaki satış ağımızı daha da geliştirerek yolumuza emin adımlarla devam ediyoruz.

Önümüzdeki dönemde tüketicilerin taleplerinin ne yönde evrileceğini düşünüyorsunuz?

Tüketiciler önümüzdeki dönemde daha fazla kullanım kolaylığı sağlayan, özellikle maksimum fonksiyonellik sunabilen ürünlere yönelecekler.

LG olarak bu yeniliklere nasıl hazırlanıyorsunuz?

Her zaman daha yenilikçi ve inovatif ürünlerimizle tüketicilerimizde merak uyandırmaya ve mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını karşılayabilecek ürünler sunaya devam edeceğiz. Teknolojinin her zaman bir adım önünde ve teknoloji yaratıcısı olarak temel misyonumuzu koruyacağız.

LG Electronics Türkiye Geleneksel Kanal Satış Birim Müdürü Gürak Aşunkoca

LG’nin Mağazalaşma süreci ile ilgili bilgi alabilir miyiz?

Özellikle mağaza sayılarımızdaki hızlı artışla birlikte daha fazla müşteriye ulaşarak LG ürünlerini en iyi şekilde deneyimleyebilecekleri Brandshoplarımızı arttırıyoruz. 2022 başında 19 şehide bulanan Brandshoplarımızı 2022 sonunda 35 şehire çıkarmayı hedefliyoruz. 2022 yılında açılacak 60 yeni mağazamız ile daha fazla tüketiciye ulaşıp, bu mağazalarımızda televizyonlardan, gaming monitörlere, klimalara, beyaz eşya ürün gruplarına kadar son teknolojiye sahip LG ürünlerini deneyimletmek istiyoruz. Bunlara ek olarak bölge ve tüketici analizleri yaparak müşteri ihtiyaçlarına göre mağazalarımızda bulunan ürün çeşitliliğimizi artırıyoruz.

LG Bayilerine ne gibi katkılarda bulunuyor?

Bayilerimizin, LG’nin tüketicilerle temas eden yüzü olduğu bilinciyle hareket ederek mükemmel bir takım çalışması sergiliyoruz. Öncelikle, mağaza açılışlarımızda yatırımcılarımıza destek olmak için açılış sürecinde çok ciddi PR çalışmaları yaptığımızı söyleyebilirim. Kendilerini, sosyal medya duyurumları, Google reklamları, açılış kampanyalarıyla destekliyoruz. Bayi kanalımızla temasımızı hiç koparmadan sürdürüyor, gerek yeni teknolojilerimiz gerekse iş plan ve hedeflerimiz hakkında kendilerini sürekli güncelliyor, gerekli durumlarda workshop ve eğitimlerle bayi kanalımızın sektörün bir adım ilerisine geçmelerine destek veriyoruz.

LG Brandshop Trada Sahibi Lemi Paksoy

Tüketicilerin son iki yıllık satın alma davranışlarını düşündüğümüzde, nasıl bir değişim söz konusu?

Son 2 yılda hem ülkemizin hem de dünyanın gündemine giren pandeminin de etkisiyle tüketici davranışlarında ciddi değişiklikler oldu. Öncelikle evlerde daha çok vakit geçmesinden dolayı daha önce satışları yavaş olan hava temizleme, robot süpürge gibi cihazların satışlarında artış oldu. Internet’e bağlanabilen akıllı cihaz satışlarına olan talep de her geçen gün artıyor. Özellikle beyaz eşyada bu tip ürünlere olan talepte de yükseliş var. TV ürün grubunda ise tüketici talebi yeni teknoloji olan OLED TV’lere doğru hızlı bir şekilde kayıyor.

Siz bu değişime ayak uydurabilmek adına hangi ürünleri ön plana çıkartıyorsunuz?

Değişen tüketici davranışlarına uygun olarak bizler de öncelikle akıllı cihazlarımızı ön plana çıkartıyoruz. Dünyanın en büyük OLED TV üreticisi olarak LG, bize en geniş OLED TV yelpazesini sunma şansı veriyor. Pandemi sonrası artan taleple doğru orantılı olarak dik süpürge, hava temizleme cihazı gibi ürünlere biz de ağırlık veriyoruz.

LG bu değişimi takip etmenizde size nasıl destek oluyor?

Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden biri olarak LG’de bu değişen taleplerle uyumlu yeni cihazlar üreterek bizlere destek oluyor. Özellikle OLED TV ve akıllı beyaz eşyalarda ürün yelpazemizi çok genişlettik. Mağazalarımızın tasarımlarını bu ürünleri doğru sergileyip tüketicilerimizin müşteri deneyimlerini en üst seviyeye ulaşmasını sağlayacak şekilde değiştirdik.

LG Brandshop Koç Sahibi Yasin Koç & Yavuz Koç

Tüketicilerin son iki yıllık satın alma davranışlarını düşündüğümüzde, nasıl bir değişim söz konusu?

Pandemi sürecinde, Tüketicilerin eski alışkanlıklarında ciddi yönde bir değişim oldu. Fiziki olarak mağazalarda müşteri trafiğinde ciddi yönde azalma yaşanırken tüketiciler daha çok mağazalarımızı telefon ile arayıp ürünlerimiz hakkında bilgi almaya başladılar. Mağazaları ziyaret etmek yerine online alışverişe yöneldiler; mağazaya gelen misafirlerimizin ise direkt akıllarındaki ürünü alıp çıkma eğiliminde olduğunu gözlemledik. Mağazaların açılması ve tüketicilerin salgın sürecini daha net algılamasından sonra, LG ile birlikte yapmış olduğumuz başarılı açılış kampanyaları ile geniş metrekareli mağazalarımızda müşterilerimize tekrar LG ürünelrini deneyimletme şansına ulaştık. LG Electronics bu dönemde yapmış olduğu müşteri trafiğini artırıcı birçok aktivite ve çalışmalar ile iş hacmimizin artmasında önemli destekler sağladılar. Sadece markaya değil aynı zamanda biz yatırımcıların bilinirliğinin artmasında da bu süreçte önemli çalışmalar yapıldığını gözlemledik.

Siz bu değişime ayak uydurabilmek adına hangi ürünleri ön plana çıkartıyorsunuz?

Pandemi döneminde tüketciler evde vakit geçirmeye başladıkça konfor alanlarını genişletmeye başladılar. Özellikle mutfakta ve salonda vakit geçirdikçe bu alanlardaki beyaz eşya ve elektronik ürünlerinde eksikler göze çarptı. Televizyon izlenme oranı yükseldi. Teknolojiye ayak uydurup daha fonksiyonlu, daha özellikli cihazlar talep görmeye başladı. Özellikle Youtube, Blu TV, Exxen, Netflix vb dijital platformların kullanımın artması ve LG televizyonlarımızın buna uygun olması tv satışlarımızı olumlu yönde etkiledi. Ayrıca geniş hacimli buzdolaplarının satışlarındaki artışın tüketici alışkanlıklarının değişmesinden kaynaklandığını düşünüyorum. Aslında tüketiciler beyaz eşya ürünlerini bu süreçte yenilenme gerekliliğini fark ettiler.

LG bu değişimi takip etmenizde size nasıl destek oluyor?

LG her zaman ilklere ve yeniliklere imza atmış bir marka. Bu liderliğini bayiler kanalında da sürdürerek, açtığımız yeni mağazalarımıza önemli destekler veriyor. Gerek dijital ve sosyal medyada, gerek yazılı ve görsel basında mağazalarımızı tanıtarak bayilerini en iyi şekilde ön plana çıkartıyor. AVM içerisinde bulunan mağazalarımıza destek olmak adına, büyük alanlar kiralayarak LG kullanıcılarını davet etmesi, ürün tanıtım ve deneyimleme alanları oluşturup indirimler yaparak bayii satışlarının yükselmesine

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*