İsmail Ercan Dayanıklı Tüketim Malları – Arçelik
İsmail Ercan
Beyaz eşya ve küçük ev aletleri perakendecileri 2022 yılına birçok soru işareti ve endişeler ila başladı. Ekonomide ve özellikle kurlarda yaşanan dalgalanmalar sebebiyle yeni yıla ürün zamları ile başlayan perakendeciler, kiralar, vergiler, personel giderleri gibi kalemlerde de mağaza masraflarında ciddi artışlarla karşı karşıya kaldı. Bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
2022 yılında ekonomik fiyat istikrarsızlığına bağlı işletme içi kira, personel, elektrik gibi giderlerdi artışlar parkede sektörünü çok olumsuz etkilemiştir. İşletmeler iç maliyetlerini kontrol etmek, aynı zamanda sermaye yapılarını ayakta tutabilmek için ekstra çaba harcamak zorunda kalmışlardır.
Yeni yılda bir yandan bu fiyat yükselişlerine bağlı olarak ürün satışlarında azalmalar beklense de cirolarda da eş zamanlı artışların olması ile yılın dengede geçeceği düşünülüyor. Sizin bu konudaki görüşleriniz nelerdir?
Yeni yılda her alanda yaşanan maliyet artışları ve hammadde sıkıntısı fiyatlara perakende seviyede olumsuz etkilemiş, ciro artışları gözükse de reel olarak adetsel satışlarda düşüşler gözlemlenmiştir.
Var olan sorunlara ek olarak uzun yıllardır devam eden taksit sınırlaması, KDV ve stopaj gibi vergilerin yüksekliği sizi nasıl etkiliyor?
Taksit sınırlamaları da alım gücünü ne yazık ki olumsuz yönde etkilemiştir. Mutlak ek taksitler getirilmeli ve vergi oranları düşürülmelidir.
Stok yönetimi ve kontrolü noktasında nasıl bir yol izliyorsunuz? Size göre mal stoklanmalı mı?
Ayda bir fiyat artışlarının gerçekleştiği bu ortamda işletme sermayesini koruma amaçlı elden geldiğince stoklu çalışmaya gayret ediyoruz. Ama her sektörde olduğu gibi beyaz eşya sektöründe de ürün temin etmekte zorlanıyoruz.
E-ticaretin artması ile birlikte müşterilerin satın alma davranışları da değişiyor. Bu değişime adapte olmak ve müşteriler ile bağ kurmak için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Muğla merkez gibi daha lokal ve geleneksel satış yöntemlerinin geçerli olduğu bir ortamda birebir müşteriyle bağın kurulmasının daha doğru olduğunu ve bu yönde bir talep olduğunu görüyoruz. Ama aynı zamanda internet üzerinden yapılan satışlara da firma olarak cevap verebiliyoruz.
Beyaz eşya sektöründe derneklere ve alternatif meslek örgütlerine ihtiyaç var mı?
Beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin dayanışma ve mesleki birlik anlamında dernekleşmeleri önemlidir.
Seçim ekonomisini bir fırsat mı yoksa bir tehdit mi olarak görüyorsunuz?
Seçim ekonomisi her dönem olduğu gibi bu dönemde de ekonomiyi mutlaka olumsuz etkileyecektir.
Tüm bu tablo göz önüne alındığında sizce beyaz eşya perakendecileri özelinde 2022 yılında gündemi en çok meşgul edecek konu ne olacak?
2022 yılında perakendecileri meşgul edecek en önemli konunun işletme içi maliyet ve gider artışları olacağını düşünüyoruz.
Bölgeniz özelinde beyaz eşya perakendeciliğindeki en önemli sorunlar nelerdir?
Muğla lokasyon olarak turizm merkezi olan ilçelere yakın bir konumdadır. Bu konum avantajıyla satışlar istenilen seviyede arttırılabilirse, sektörün sorunların üstesinden rahatlıkla gelebileceğini düşünüyoruz.
İlk yorum yapan olun