Soysal tarafından 1-2 Haziran tarihlerinde Haliç Kongre Merkezi’nde “Dijital Dönüşüm” ana temasıyla düzenlenen 21. Perakende Günleri, aralarında dünyanın 1 numaralı Siber Güvenlik Uzmanı Mikko Hypponen’in de olduğu, Microsoft MEA Perakende, Seyahat ve Konuk Ağırlama Sektör Direktörü Ramy Fares, Huawei Mobil Servisleri Avrupa Başkan Yardımcısı Dr. Jaime Gonzalo, INSPARK CEO’su Serdar Susuz, dünyanın en büyük CRM firması Salesforce’un Dijital Pazarlama Başkanı Vala Afshar ile Akinon Kurucu Ortağı ve CSO’su Çağrı Orçan gibi pek çok yerli ve yabancı konuşmacıyı ağırladı. PG22’de ayrıca görsel mağazacılık alanında dünyanın önde gelen isimlerinden George Homer, The Store WPP CEO’su David Roth ve LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük gibi isimlerin önderliğinde sektör masaya yatırıldı.
Hypponen: En gizli şirket bilgileriniz, ofisinizdeki kahve makinenizden sızıyor
Perakende Günleri’ndeki konuşmasında e-ticaretin en büyük saldırı alanlarından biri olduğunu anlatan dünyanın 1 numaralı Siber Güvenlik Uzmanı Mikko Hypponen “Ayakkabı numaramızdan, doğacak çocuğumuzun en mahrem bilgilerine kadar, her şey elden ele dolaşıyor. Sadece akıllı telefonlarımız, laptoplarımız değil, elektrikle çalışan her alet tehdit aldında” dedi. Dijitalleşmenin artması ile birlikte siber saldırılar da hız kazanmaya başladığının da altını çizen Hypponen “Özellikle pandemi döneminde uzaktan çalışma, iş bilgisayarlarını her türlü tehdite ve saldırıya açık hale getirdi. Yeni dönem, yeni tedbirler gerektiriyor” dedi. Siber suç start-up’larını tanımlamak için 5 yıl önce geliştirdiği “Cybercrime Unicorns” teriminden de bahseden Hypponen “Kendi datacenter’ları, kendi destek ekipleri, yöneticileri ve iş analistleri olan büyük yapılardan bahsediyorum. Bu suçlular zamanla milyon dolarlık girişimler haline geldi. Size bulaşmalarını istemezsiniz” dedi.
Microsoft MEA Perakende, Seyahat ve Konuk Ağırlama Sektör Direktörü Ramy Fares, pandemi sonrası perakendenin geleceği ile ilgili Microsoft’un ön görülerini paylaştığı konuşmasında “Şirketlerin ortalama yaşam ömrü 45. Ancak yıllar içinde evrilebilen, yeni stratejiler geliştirebilen şirketler daha fazla ayakta kalabiliyor. Şirketlerin bu değişim ihtiyacını destekleyen ‘dijital dönüşümü’ bir IT projesi olarak değil, bunu bir iş modeli değiştirme ve değer yaratma projesi olarak görmesi önemli” dedi. Fares yakın gelecekte sosyal medya IP’lerinin, e-ticaret sisteminin ve yapay zeka algoritmalarının mağaza lokasyonundan çok daha değerli olacağının da altını çizdi.
“Tamamen Bağlantılı Akıllı Bir Dünya” başlıklı konuşmasındaHuawei’nin her yerde ve herkese ulaşmasını hedefledikleri dijital erişim stratejisinden bahseden Huawei Mobil Servisleri Avrupa Başkan Yardımcısı Dr. Jaime Gonzalo, bu ilham verici konuşmasında Huawei’nin dijital gelecek vizyonunu ve bu vizyonun sunacağı fırsatları aktardı. Ayrıca Huawei’in Türkiye’de dijital endüstrilerin gelişmesini ve dijitalleşme yolundaki gücünü destekleyecek yatırımlarına dikkat çekti.
Roth: Ticaretin geleceği akıllı seste
Odaklandığı ana konulardan biri yapay zeka ses işleme (Voice Al) olan The Store WPP CEO’su David Roth “Dijital Perakendede Üçüncü Evre” başlıklı konuşmasında, insan ritimlerinin algoritmalarla buluştuğu, daha dijital, ama daha insani hissettirecek bir çağdan bahsederek “E-ticaretin giderek daha fazla konuşma ile yapılacak hale geleceğine inanıyorum, bu da onu çok daha insana benzetecek. Bağlamsal ve kişisel hale gelecektir. Bu, satın alma işlemine giden ticaret yolculuğu boyunca kullanılabileceği anlamına gelir. Ürün aramadan satın almaya kadar uzanacak, satış sonrası desteğine ve değerlendirme ve yorum fırsatlarını da dahil edecektir. Ses, gerçek konuşma ticareti dünyasını mümkün kılacak ve müjdeleyecektir” dedi.
International Data Cooperation (IDC) tarafından ard arda 7 kez dünyanın 1 numaralı CRM sağlayıcısı ve en iyi CRM çözümü seçilen Salesforce’un Dijital Pazarlama Başkanı Vala Afshar da konuşmasındaperakendede yaşanan devrimi ve mevcut ekosistemin karmaşık ortamında perakendecilerin, markaların ve e-ticaret pazaryerlerinin yönlerini nasıl bulabileceklerini aktararak “Cüzdan payını artırmak için dümeni doğru kullanmak ve oyunu kazanmak gerekiyor” dedi.
Akinon Kurucu Ortağı ve CSO’su Çağrı Orçan dijital ticaretteki güncel veri ve trendleri paylaşarak, markaların önümüzdeki dönemde dijital ticaret stratejilerini belirlerken göz önünde bulundurması gereken noktaların altını çizdi.
“Deneyim Değil, Kişiselleştirilmiş Deneyim” başlıklı konuşmasında günümüz müşterilerinin sadece fiziksel ortamda değil, tüm dijital kanallarda da müşteri odaklı deneyime önem verdiğinin altını çizen INSPARK CEO’su Serdar Susuz isekonuşmasında kişiselleştirilmiş müşteri deneyimlerinin somut, pratik ve etkili bir şekilde nasıl yaratılabileceğini aktardı.
Perakende sektörü dört ayrı “Uzmanlık Sahnesi”ndeki 29 oturumda masaya yatırıldı
INSPARK/Salesforce, Akinon ve Atış Yapı ana sponsorluğunda düzenlenen PG22, boyunca sektöre yön veren 4 ayrı “Uzmanlık Sahnesi”ndeki 29 oturumda, sektörün çeşitli sorunları ve gelişim alanları masaya yatırıldı. Konuşmacılar arasında Boyner Büyük Mağazacılık CEO’su Eren Çamurdan, Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, Ekol Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, Prof.Dr.Emre Alkin ve Levent Erden gibi isimler yer aldı.
Perakedende Güneşi Ödülleri sahiplerini buldu
Sektörün en prestijli ödülleri olan Perakende Güneşi Ödülleri de Aqua Floarya sponsorluğunda sahiplerini buldu. Gıda Perakendesinin Lideri Ödülü’nü BIM CEO’su Galip Aykaç, Gıda Dışı Perakendenin Lideri Ödülünü Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz ve Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Yeme İçme Sektörü Lideri Ödülünü Allpoints Restaurant Group Kurucu Ortağı Ayhan Çarıkçılar kazandı. E- Ticaretin Lideri Ödülünü Getir’in Kurucu Ortaklarında Tuncay Tütek alırken, Alışveriş Merkezlerinin Lideri Ödülü ise sektörün duayen isimlerinden Nuri Aka, Malik Kubilay ve Mazhar Vardar’a verildi.
Dijital Dönüşüm Başarı Ödüllerini ise Damat Tween, KARGOMsende, LC WAIKIKI, Migros, Paşabahçe Mağazaları ve Yataş kazandı.
Perakende Günleri Fuarı’nda ise katılımcılar, perakende ve teknoloji sektörlerinden önde gelen firmalarının ilham verici standlarını ziyaret etme fırsatı buldu. Perakende Günleri’nin bu yılki kapanışı ise pop müziğin süperstarı Ajda Pekkan’ın konseri ile yapıldı.
İlk yorum yapan olun