Ürün olarak kendisine yer bulduğu hemen her kategoride son yıllarda hızla büyümesini ivmelendiren ankastreler, özellikle pandemi dönemi ile birlikte değişen tüketici alışkanlıkları ve buna bağlı olarak ortaya çıkan satın alma eğilimlerinde de kendisini gösteriyor. Dünyanın en büyük araştırma şirketlerinden GfK’nın Dağıtım Kanalı dergimizin ankastre dosyası için hazırladığı veriler de buna ışık tutar nitelikte. GfK’nın verilerine göre ankastre büyük beyaz eşya pazarı, 2022’nin ilk çeyreğinde 2021 yılının ilk çeyreğine göre hem adetsel hem de cirosal olarak çift haneli büyüme gösteriyor. Ülkemizde ise ankastre kategorilerin segmentleri genel olarak incelendiğinde, segmentlerde sürekli gelişme yaşandığı ve tüketici tercihlerinde bu durumun giderek daha fazla önem kazandığı görülüyor. Genel olarak yüksek kapasiteli/akıllı ürünlere rağbetin arttığı ve bu segmetteki ürünlerin kategoriden daha fazla büyüdüğü göze çarpıyor.
Ankastre büyük beyaz eşya sektöründe göze çarpan bir diğer nokta ise online satışlar olarak öne çıkıyor. Ankastre kategorisindeki ürünlerin hem adetsel, hem de cirosal olarak offline satışlara kıyasla bir önceki yıla göre daha fazla büyüdüğü görülüyor. Online satışlar adetsel olarak 2022 ilk çeyreğinde, 2021 ilk çeyreğine göre daha az büyürken, ankastre büyük beyaz eşya sektörü, online satış ağırlığında diğer sektörlere göre daha geride olsa da, hızla önem kazanıyor.
Tüm bu bilgiler ışığında biz de Dağıtım Kanalı dergisi olarak bu sayımızda ankastre dosyamızı hazırlayarak hem GfK’nın pazar verileri hem de sektörün önde gelen firmalarının görüşlerini ve kategori hakkındaki fikirlerini sizlere sunuyoruz. Dosyamız içerisinde bir şeften de aldığımız ve ankastre ürünlerin mutfakta kullanıma dair verileri de içeren bir yazı bulacaksınız.
Ankastre pazarı hem adetsel, hem cirosal olarak son 3 yıldır ilk çeyrekte sürekli büyüme göstermektedir. Aylık bazda da son 1 yıldır (Mart 2021-Mart 2022) cirosal olarak tüm aylar bir önceki senenin aynı dönemine göre büyürken, adetsel olarak da 3 dönem hariç sürekli büyüme göstermiştir.
*Ankastre Büyük Beyaz Eşya;
Ankastre Fırın
Ankastre Ocak
Ankastre Derin Dondurucu
Ankastre Bulaşık Makinesi
Davlumbaz
Ankastre Çamaşır Makinesi
Ankastre Buzdolabı
Ankastre Mikrodalga Fırın
Türkiye’de Ankastre Büyük Beyaz Eşya içerisindeki kategorileri kıyasladığımızda özellikle Türkiye’de evde yemek yapma kültürünün de etkisiyle Ankastre Fırın ve Ankastre Ocak pazarın yarısını oluşturmaktadır. Toplam Ankastre pazarı TL bazında cirosal olarak yılın ilk çeyreğinde geçen yıla göre 95% büyüme göstermiştir.
Ankastre Büyük Beyaz Eşya sektöründe Mikrodalga Fırın kategorisi küçülürken diğer tüm kategoriler büyümüştür.
Ankastre BBE pazarı , 2022’nin ilk çeyreğinde 2021 yılının ilk çeyreğine göre hem adetsel hem de cirosal olarak çift haneli büyüme göstermiştir.
Ankastre Pazar Segment Payları;
Ülkemizde, Ankastre kategorilerin segmentleri incelendiğinde, segmentlerde sürekli gelişme yaşanmakta ve tüketici tercihlerinde önem kazanmaktadır. Genel olarak yüksek kapasiteli/ Akıllı ürünlere rağbet artmakta ve bu segmetteki ürünler kategoriden daha fazla büyümektedir.
Ankastre Büyük Beyaz Eşya’da Online/ Offline Dünya
Ankastre Büyük Beyaz Eşya sektöründe Online satışlar hem adetsel, hem de cirosal olarak Offline satışlara kıyasla bir önceki yıla göre daha fazla büyümüştür. Online satışlar adetsel olarak 2022 ilk çeyreğinde, 2021 ilk çeyreğine göre daha az büyümüştür.
Ankastre BBE sektörü, online satış ağırlığında diğer sektörlere göre daha geride olsa da, hızla önem kazanmaktadır.
Ankastre BBE sektöründe, ortalama fiyatlar özellikle 2022 yılının ilk çeyreğinde geçen yıla göre 70%’lerde büyüme göstermiştir.
GfK Ölçümleme Metodolojisi;
GfK, tüketici teknolojisi ürünleri pazarını temsili Perakende panelleri metodolijisi ile ölçümlemektedir. Bulgular GfK perakende paneli tarafından düzenli olarak yapılan araştırmalara dayanır.
Perakende paneli tüm dünya genelinde 425.000, Türkiye’de 10.000 civarında satış noktasından alınan datalardan modellenmek sureti ile oluşmaktadır.
İndirim marketleri, bazı sektörlerde Kurumsal (B2B) satışlar, ve Bölgesel ya da lokal marketler kapsam dışı olduğu için tüm pazar değil pazarın anlamı ve belli bir yüzdesi temsil edilebildiğiden Panelmarket olarak adlandırılmaktadır. Marketplace satışları da Panelmarket’e dahil edilmektedir.
Sektörlerin Pazar kapsamaları %70 ila %90 arasında gerçekleşmektedir.
GfK Perakende Panel verilerine dayalı tahmini Pazar büyüklüklerdir.
GfK Panel Araştırmaları temeline dayanan tablolara ilişkin metodolojik ihtiyaçlar söz konusu olursa bilgi vermenizi rica ederiz.
İlk yorum yapan olun