Küresel ekonomik, siyasi gelişmeler ve bu gelişmelerin ülkemize yansımaları nedeniyle 2022 tahmin edildiği üzere herkes için zor bir yıl olduğunu söyleyen TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer, tüm sektörler gibi olumsuzluklardan beyaz eşya sektörünün de etkilendiğini ifade etti. TÜRKBESD üyelerinin 6 ana üründe iç satışlar geçen yılın ilk dört ayı ile kıyaslandığında %13 oranında düştüğünü söyleyen Dinçer, buna rağmen ilk dört ayda ihracatımızdaki %4 oranındaki artışın etkisiyle, iç satışlar ve ihracat oranının bir önceki yılın aynı dönemiyle paralel seyrettiğini açıkladı: “Tek başına Nisan ayına baktığımızda ise iç satışların %22 oranında daraldığını ve ihracatımızın %2 oranında azaldığını görüyoruz.
Beyaz eşya sektöründeki ilk 5 aylık verilerin, sektörün küresel ekonomik gelişmeler, savaş ve hammadde tedariğindeki kısıtlar gibi olumsuzluklara güçlü bir şekilde göğüs gerdiğini gösterdiğini ifade eden TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Can Dinçer, TÜRKBESD üyelerinin 6 ana üründe iç satışlarının geçen yılın ilk beş ayı ile kıyaslandığında %9 oranında düştüğünü söyledi: “Üretimimiz ise %5 oranında geriledi. Aynı dönemde satış ve ihracatın toplamından oluşan toplam satışlarımız da %1 oranında düşerken ihracatımız %2 oranında artış gösterdi.
Üretiminin %75’ini ihraç eden bir sektör olarak yeni pazarlarda olası büyüme fırsatlarını izleyerek ihracatımızı daha da ilerilere taşımayı hedefliyoruz. Ticaret Bakanlığı’nın Avrupa Birliği ve Kore menşeli bazı sıcak sac ürünleri için başlattığı soruşturma kapsamında anti damping vergisini değerlendirmesi sektörümüz açısından kaygı verici bir gelişme olarak gündemimizdeki yerini koruyor. Rekabetçi gücümüzü korumak için hammadde tedarik kanallarımızı çeşitlendirmemiz kritik öneme sahip. Sektörümüzün en önemli girdisini oluşturan yassı çeliğin teminine ilişkin gelişmeleri yakından takip etmeye devam ediyoruz.
Dünyanın en büyük ikinci beyaz eşya üreticisi olarak, Ar-Ge alanındaki gücümüz ve devletimizin de desteğiyle küresel rekabetteki yerimizi daha da sağlamlaştıracağımıza inanıyoruz.”
Dört Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Makinası, Bulaşık Makinesi, Fırın)
ÜRETİM
Mayıs 2022 Mayıs 2021
Adet / Yıl 2.086.167 2.240.502
Yüzde değişim –%7
Ocak- Mayıs 2022 Ocak- Mayıs 2021
Adet / Yıl 11.928.752 12.265.687
Yüzde değişim –%3
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İÇ SATIŞ
Mayıs 2022 Mayıs 2021
Adet / Yıl 594.886 520.184
Yüzde değişim %14
Ocak- Mayıs 2022 Ocak- Mayıs 2021
Adet / Yıl 2.925.388 2.952.805
Yüzde değişim –%1
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İHRACAT
Mayıs 2022 Mayıs 2021
Adet / Yıl 1.719.786 1.831.487
Yüzde değişim –%6
Ocak- Mayıs 2022 Ocak- Mayıs 2021
Adet / Yıl 9.349.065 8.958.591
Yüzde değişim %4
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İTHALAT
Mayıs 2022 Mayıs 2021
Adet / Yıl 11.023 13.377
Yüzde değişim –%18
Ocak- Mayıs 2022 Ocak- Mayıs 2021
Adet / Yıl 44.078 47.761
Yüzde değişim –%8
Altı Ana Ürün (Buzdolabı, Çamaşır Mak., Bulaşık Mak., Fırın, Derin Dondurucu, Kurutucu)
ÜRETİM
Mayıs 2022 Mayıs 2021
Adet / Yıl 2.314.306 2.552.060
Yüzde değişim –%9
Ocak- Mayıs 2022 Ocak- Mayıs 2021
Adet / Yıl 13.668.529 14.407.950
Yüzde değişim –5
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İÇ SATIŞ
Mayıs 2022 Mayıs 2021
Adet / Yıl 706.928 668.126
Yüzde değişim %6
Ocak- Mayıs 2022 Ocak- Mayıs 2021
Adet / Yıl 3.495.520 3.860.324
Yüzde değişim –%9
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İHRACAT
Mayıs 2022 Mayıs 2021
Adet / Yıl 1.922.138 2.038.519
Yüzde değişim –%6
Ocak- Mayıs 2022 Ocak- Mayıs 2021
Adet / Yıl 10.784.723 10.551.452
Yüzde değişim %2
————– —————– ——————- ———————- —————————-
İTHALAT
Mayıs 2022 Mayıs 2021
Adet / Yıl 27.840 58.254
Yüzde değişim –%52
Ocak- Mayıs 2022 Ocak- Mayıs 2021
Adet / Yıl 126.628 310.823
Yüzde değişim –%59
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
İlk yorum yapan olun