Groupe SEB Perakende Satış Müdürü Kutay Özbek
Açılışa dair bir açıklama yapan Mağaza Sahibi Selçuk Karaoğlan, Tefal’in büyüyen ailesi içerisinde yer almaktan büyük mutluluk duyduğunu ifade etti: Önce profesyonel yöneticisi, sonrasında ise bayisi olarak 28 yıldan bu yana hizmet ettiğim Tefal markasının büyüyen ailesinin içinde yer almak son derece gururu verici. “Tefal Shop” yapılanmasının, 1 mağazadan günümüzde 113 mağazaya kadar büyüdüğü bu 25 yıllık yolculuğun her anına şahitlik eden biri olarak, Tefal tabelasını taşımaktan onur duymaktayım. Sahiplendiğimiz bu mağazacılık geleneğini gelecek nesillere taşıyacak, marka bayrağı altında hizmet etmeye devam edeceğiz. Yaşadığımız kriz ortamında dahi, Bakırköy Capacity Avm’de açtığımız yeni mağazamız, bunun ve markamıza duyduğumuz güvenin en büyük göstergesidir. Öte yandan açıldığımız ilk günden itibaren gördüğümüz büyük ilgi ve teveccüh de yine Tefal markasına duyulan güvenin tüketici tarafındaki en büyük dayanağıdır.” Toplantıya katılan Groupe SEB Perakende Satış Müdürü Kutay Özbek hem yeni bayi açılışı hem de şirketle ilgili sorularımızı yanıtladı.
Groupe SEB açısından 2022 yılı için genel bir değerlendirme alabilir miyiz?
2022 yılı genel olarak tüm sektör için bilinmezliklerle başladı. Şu an itibariyle baktığımızda geçen yıla oranla 6 ayın ortalamasında, ciro tarafında %110 gibi bir büyümemiz. Bu sadece Tefal Shop kanalımız için değil, içerisinde bulunduğumuz tüm satış kanallarında geçerli. Tüm alanlarda %100’ün üzerinde bir büyümemiz olduğunu söyleyebiliriz. Burada genel olarak enflasyondan ve fiyat artışlarından kaynaklı bir artış olduğunu söyleyebiliriz. Adet bazında aynı oranda yükselmeler söz konusu değil. Bu sadece bizim için değil, tüm firmalar için aşağı yukarı aynı şekilde ilerliyor. Adetler azalıyor, insan gücü de zaman zaman düşüyor. Ancak var olan tüm gücümüzle daha iyi satışlar yapabilmek için çalışıyoruz. Pandemi döneminde mağazalarımızı bir açıp bir kapamak zorunda kalmıştık. Bu nedenle bu dönemi o dönemle kıyaslamada da sıkıntılar yaşayabiliyoruz. Ancak genel olarak şirket bazında finansal olarak her şey yolunda gidiyor. Haziran ayı itibariyle tam bir yılı çalışmış olarak tamamlayacağız ve kıyas noktasında daha net bir şeyler söyleyebileceğiz. 2021’in ve 2022’nin gündemdeki en trend konusu AVM kiraları. Yabancı bir marka olduğumuz için kontratlarımız genelde döviz üzerinden ve bu da zaman zaman sıkıntılı durumlar yaratabiliyor. Türkiye’nin makro ekonomik koşulları insanların alım gücünü maalesef çok düşürdü. Sektörü bunları düşünerek değerlendirmek gerekiyor.
Mağazalaşma tarafındaki çalışmalarınız nasıl gidiyor?
Nasıl bir strateji ile hareket ediyorsunuz? Bakırkör Capacity içerisinde açtığımız yerle 113. Mağazamıza ulaştık. Bunlardan 19 tanesi doğrudan grubun, diğerleri ise franchise şeklinde ilerliyor. İstanbul’u çok büyük oradan kapsıyoruz. Anadolu’da ise büyümek istediğimiz iller var. Mağaza sayımızı arttırmak istediğimiz iller var. Bunların başında ise Bursa, Eskişehir, Antalya geliyor. Sivas’a da girmek istiyoruz. Büyüme planlarımız da devam ediyor ama daha seçici ve temkinli olarak devam edeceğiz. Artık kendi mağazalarımızla büyümek istiyoruz.
Mağazalarınız özelinde müşteriler nasıl bir deneyim yaşıyorlar?
Pandeminin getirdiği bazı kısıtlamalar vardı. Airfreyer, robotlarımız gibi ürünlerde çok yoğun bir demo kullanımı sunuyorduk. Pandemi ile birlikte bunlara yasal olarak çeşitli kısıtlamalar getirildi. Zaten gıda demosunu artık hiç yapamıyoruz. O yüzden deneyim alanı yaratma noktasında çok elimiz kolumuz bağlıydı ama yasakların kalkması ile birlikte müşterilerimize daha iyi deneyimler sunabilmek adına çalışmalar yapıyoruz. Mağazalarımızdaki demo alanlarında birçok ürünümüzü deneyebilirler. Ürünleri hissedebilecek bir ortam yaratıyoruz.
İlk yorum yapan olun