Dünyada Türk kahvesi makinesi satışı 5 milyon adet düzeyinde

Arnica Yönetim Kurulu Başkanı Senur Akın Biçer

Kahve makinesi sektörü pazarında, 2021 yılına göre, son aylarda yaşanan küçülmenin sizce sebepleri nelerdir?

Pandeminin getirdiği ivme ile sıcak içecek pazarı, küçük elektrikli ev aletleri sektörünün süpürge grubundan sonraki en büyük kategorisi haline gelmişti. Evde daha çok vakit geçirmemiz gereken dönemde kahve makinelerine olan talep de artmıştı. Sanıyorum ki hayatın normalleşmesi ile birlikte aynı zamanda bir kültür de olan kahve keyfini dışarıda yaşamaya yönelik eğilim de arttı. Bunun da ürün satışlarına yansıdığını düşünüyorum. Ancak ben bu durumu bir küçülme olarak değerlendirmemek gerektiğini düşünüyorum. Çünkü her gelir grubundan bu ürünlere yönelik ilgi devam ediyor.

Genel bir pazar değerlendirmesi yapabilir misiniz?

Kahve, petrolden sonra en çok ticareti yapılan emtia ürünü olarak kabul ediliyor. Bu durum da elbette kahve makinelerine olan talebin giderek artan ivmesini açıklıyor. Araştırmalar ülkemizde de son on yılda kişi başına kahve tüketiminin üç kat arttığını gösteriyor. Kişi başına 350 gram olan tüketiminin geçen yıl itibariyle 1.1 kilograma yükseldiği belirtiliyor. Ayrıca kahve artık her mevsim tüketilen bir içecek haline geldi. Bu da sektörde ürün çeşidinin giderek artacağını gösteriyor. Her zevke ve bütçeye hitap eden ürünler çeşitli markalar tarafından müşteriye sunuluyor. Türk kahvesinin de özellikle uluslararası alanda, prestijli restoranlarda menülere eklenmesi bilinirliği ve talebi daha çok artırıyor. Bunun da pazara çok olumlu etkisi olduğu ortada.

Türkiye’nin kahve makinesi satışlarında, dünya genelindeki yeri nedir? Siz marka olarak dünyada hangi ülkelerde önemli pazarlara sahipsiniz?

Türkiye, küçük elektrikli ev aletleri sektöründe global düzeyde önemli bir oyuncu. Ancak kahve makinelerine baktığımızda biraz daha farklı bir durum görüyoruz. Dünya genelinde yılda 55 milyon dolayında kahve makinesi satılıyor. Ancak Türk kahvesi makinesi satışı 5 milyon adet düzeyinde. Arnica olarak biz de kahve makinesi satışında Avrupa ülkelerine daha çok satış yapıyoruz. Türk nüfusun yoğun olduğu ülkeler başta geliyor.

Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?

Arnica’nın gücünü Ar-Ge ve tasarımdan aldığını her fırsatta yineliyoruz. Bu nedenle özellikle Ar-Ge’ye yönelik yatırımlarımıza her zaman öncelik veriyoruz. Tüketiciye daha lezzetli, kıvamı yerinde ve “Bir fincan kahvenin 40 yıl hatırı var” atasözüne layık tatta kahve yapan makineler sunma hedefiyle çalışıyoruz.

Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Kahve makinelerinde nasıl farklılaşıyorsunuz?

Küçük elektrikli ev aletleri sektörünün ürün gamı çok geniş ve biz Arnica olarak tüketicinin hayatının her alanını kolaylaştıran ürünleri sunuyoruz. Özellikle süpürge grubu ürünlerimizde yaptığımız Ar-Ge çalışmaları, tasarımlarımızın estetik yönünün yanı sıra kullanım kolaylığında öne çıkması bizi tercih nedeni haline getiriyor. Ayrıca mutfak grubunda blender setlerimiz, tost makinelerimiz ilgi görüyor. Sıcak içecek grubunda Arnica Demli Çay Makinemiz özellikle pandemi döneminde çok tercih edildi. Kahve makinelerimize gelince her ihtiyaca hitap eden ürün ve fiyat çeşitliliği ile müşterilerimizin memnuniyetini sağlıyoruz. Arnica Köpüklü Kahve Makinemiz kahvenin tadı, kıvamı ve kokusu ile iddialı. Uzun Ar-Ge çalışmalarımızın bir meyvesi olan Köpüklü Kahve Makinemiz, tüketicilerimizin kahve keyfini artırıyor. Köpüklü; birden fazla ağzının olması, kullanım kolaylığı, enerji tasarrufu gibi noktalarda farklılaşıyor. Ayrıca yöresel pişirme tarzını da Köpüklü Kahve Makinemize ekledik. Tüketicilerimiz “süvari” olarak bilinen kahvenin daha çok kaynatıldığı pişirme yöntemini de tercih edebiliyor.

Kahve pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?

Türk kahvesi daha çok bilindikçe bunun makine satışlarına ve ürün çeşidine yansıyacağını düşünüyoruz. Bu da hem ülkemizde hem de dünya genelinde Türk kahvesi makinesi satışlarını artıracak. Ayrıca tüketiciler artık kahve çekirdeğini kavurma ve öğütme işlemlerini kendi damak tadına göre ayarlamak istiyor. Üçüncü dalga kahve akımı olarak tanımlanan bu alışkanlığın artmasıyla filtre kahve makinesi kategorisinin de artması bekleniyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*