Tchibo Türkiye, Satış Direktörü Cenk Rodoslu
Kahve makinesi sektörü pazarında, 2021 yılına göre, son aylarda yaşanan küçülmenin sizce sebepleri nelerdir?
Pandemi sebebiyle evlerde daha fazla zaman geçirilmesi, çoğu küçük ev aletine olduğu gibi, kahve makinelerine olan ilgiyi de artırdı. Son dönemlerde pandeminin etkisinin azalması, dışarıda daha fazla zaman geçirmenin etkisi ile yön değişmiş ve 2021’de pazardaki hareketler pandemi öncesi duruma dönmüştür.
Pazar koşullarının eski düzenine dönmesine karşın Tchibo’nun kahve makineleri satışlarında yükselişin devam ettiğini söyleyebiliriz. Özellikle kapsül pazarında hem makinelerimizle, hem de lezzetli kahve seçeneklerimizle tüketicinin beğenisini kazanıyoruz. Bu durum, satışlarımıza da olumlu yönde yansıyor.
Genel bir pazar değerlendirmesi yapabilir misiniz?
Kahve makinelerine olan talebin artmasıyla, “evdeki barista” kavramında bir yükseliş olduğunu, daha fazla insanın kahve lezzeti konusunda seçici ve zevk sahibi olmaya başladığını görüyoruz.
2022’de Ulusal Kahve Derneği (NCA) tarafından yapılan bir araştırma, kahve içenlerin %84’ünün evde kahve yaptığı sunucuna ulaştı. Bir önceki yıla oranla evde kahve yapma oranında %4’lük bir artışa işaret eden araştırma, kahve makineleri pazarındaki yükselişin evlerle ilgili bölümü için referans teşkil ediyor. Bununla birlikte, kafe ve restoranların yanı sıra, işyerlerinde de kahve makinesi kullanımına olan talebin arttığını söylemek mümkün. Kahve makineleri, gelişmiş özelliklerinin yanı sıra giderek daha kolay kullanımlı hem de farklı lezzetleri sunan hale geliyor.
Dünya çapında kahve sever sayısındaki artış ile özellikle Hotel, Restaurant ve Cafe (HORECA) segmentinde ve işyerlerinde hazır kahve makinelerinin artan popülaritesi, küresel pazarda büyüme beklentilerinde büyük rol oynuyor.
Türkiye’de nitelikli kahve tüketiminin de son yıllarda arttığını gözlemliyoruz. Yüksek orandaki genç nüfusumuz ve yeni nesil kahve dükkanlarının yaygınlaşması, ülkemizde kahveye ilgiyi artırıyor ve giderek daha fazla insan evinde makineyle kahve yapmaya yöneliyor. Kişi başına yıllık tüketimin her yıl arttığını görüyoruz.
Ayrıca eskiden daha çok Türk kahvesi ve çözünebilir kahve tercih eden tüketicinin, son dönemde filtre kahve makinesi, espresso ve French press gibi farklı demleme tekniklerine daha fazla ilgi gösterdiğini görüyoruz. Nitelikli kahve tüketim talebinin evde de artmasıyla beraber günden güne tam otomatik, elektronik ve manuel demleyicilerin artması pazarda çeşitlenmeyi de beraberinde getiriyor.
Marka olarak bu alana ne tür yatırımlar yapıyorsunuz?
70 yıllık kahve uzmanlığımızla hem nitelikli kahve, hem de her seviyeden kahve makinelerimizle; müşterilerimizin gerçek kahve lezzetini yaşamasına ve gerçekten iyi olanı keşfedebilmelerine imkan sağlıyoruz. Kahve, kahve aparatları ve kahve makinelerindeki geniş ürün gamımızla, müşterilerimizin farklı demleme tekniklerini kullanarak damak tatlarına en uygun lezzeti deneyimlemelerini sağlıyoruz.
Kahve makinelerimizin ve aynı zamanda beraberinde kullanılan kahvelerimizin daha geniş bir platformda müşterilerimizle buluşmalarını sağlayacak yatırımlarımıza devam ediyor, müşterilerimizin bize farklı kanallardan ulaşabilmelerine imkan tanıyoruz.
Bu noktada en temelde mağazalarımızda ve tüm Türkiye’ye hizmet veren online mağazamız tchibo.com.tr’de müşterilerimizle buluşuyoruz. Çoklu kanal stratejimizle Migros, Macrocenter, Carrefour, Metro gibi ulusal kanalların ve diğer tüm yerel market zincirlerinin yanı sıra; Trendyol, Hepsiburada ile Çiçeksepeti gibi online kanallarda geniş portföyümüzle yer alıyoruz. Özellikle MediaMarkt’larda çok sayıda ürünümüzü sergiliyoruz. Kahvelerimize ulaşmak isteyen müşterilerimiz tchibo.com.tr üzerinden taze çekilmiş kahvelerini adreslerine sipariş edebiliyorlar.
Müşterilerimizin her an, her yerden kahvelerimize ve makinelerimize ulaşmaları için gerçekleştirdiğimiz bu yatırımlarımıza, yeni kanalları da ekleyerek devam edeceğiz.
Tüketiciler daha çok hangi ürünlerinize ilgi gösteriyor? Kahve makinelerinde nasıl farklılaşıyorsunuz?
Tüketicinin genel anlamda farklı ve yenilikçi ürünlere doğal bir ilgisi var. Biz de 70 yıllık kahve uzmanlığımız ve müşterilerimiz tarafından çok tercih edilen makinelerimizle onların kahve keyiflerine ortak oluyoruz. Trendleri ve ihtiyaçları takip ederek farklı segmentteki kullanıcılarımıza gerçekten iyi olacak kahve deneyimini keşfedebilecekleri ürünleri sunuyoruz.
Makine tarafında her demlemede tazelik ve kullanım kolaylığını önceliklendiren müşterilerimiz için 17 yıldır Cafissimo kapsüllü kahve makinelerimiz ve geniş kahve kapsülü ürün gamımızla hizmet veriyoruz. Kahve pazarında en büyük ivmeyi kazanan grup olarak espresso öne çıkıyor. Bu trenddeki ihtiyaca hitap eden “Esperto Pro” tam otomatik kahve makinemizle çekirdekten fincana, sütlü ya da sade espresso bazlı içecekleri tek tuşla evlerde sunuyoruz. Klasik filtre kahve lezzetinden vazgeçemeyen müşterilerimize de “Tchibo Let’s Brew” filtre kahve makinesi ve Tchibo filtre kahve kâğıdı çözümümüzle ulaşıyoruz.
Kahve pazarında önümüzdeki dönemde trendler nasıl olacak?
Son yıllarda kahve de diğer pek çok alanda olduğu gibi, “kendin yap” trendinden yoğun biçimde etkilenmiş durumda. Tüketiciler evlerinde veya işyerlerinde çeşitli makine ve ekipmanları kullanarak farklı kahve çeşitlerini keşfetmeye çalışıyor. Bu gelişmeler, farklı tasarımlarla ve kullanım kolaylığıyla da birleşerek önümüzdeki dönemde etkisini artıracak gibi görünüyor. Kahveye her zaman her yerden ulaşma ihtiyacının artmasıyla birlikte, biz de ürün gamımızı zenginleştirmeye ve satış kanallarımızı genişletmeye devam edeceğiz.
İlk yorum yapan olun